Venner?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Er det flere enn meg og sambo som savner venner med barn?
Har så liten familie, og venner spredd rundt omkring... men uten barn.

Har dere mange venner med barn, eller er det flere som oss?

Bor forresten i Østfold.. ;-)

vi savner også venner med barn! 

de vennene vi har med barn bor langt unna. veldig kjedelig!

vi savner også venner med barn! 

de vennene vi har med barn bor langt unna. veldig kjedelig!

Vi hadde det sånn før vi og. Hadde ett vennepar med barn, men de bor 40 mil unna, så var ikke ofte vi møttes for å si det sånn....

Men nå har heldigvis de andre vennene våre fått ut fingern å fått barn de og.... ;-)

Samme her:(

vi og savner venner med barn
vi har et vennepar som har barn , den eldste de har er så stor at han ikke leker med våres barn,mens ho minste er like gammel som jenta vår
Men føller en ikke kan dra til dem hver helg og slikt for redd for at en ska følle at en går ned dørene hos hverandre

Vi har ikke vennepar med barn, savner det ja, har gått i åpen bhg noen mnd så håper det blir litt sammentreff med noen.

Vi hadde bare et vennepar med barn da vi fikk David, var veldig mye med dem en periode, men så har det dabbet veldig av nå etter at ungene begynte i bhg og vi begynte å jobbe igjen. Nå seevi bare en sjelden gang. Men så har det dukket opp babynyheter både her og der i den siste tiden, så vi får nok noen å snakke babysnakk med etter hvert;) Men vi følte oss ganske alene en stund...

Littledarling skrev:

her å, har ingen venner som har barn som er samme alder, ingen av samboers venner har barn i det hele tatt så blir ikke mye vennetreff akkurat.... nå er ikke gubben så sosial av seg så tror ikke det plager han så mye, men jeg kunne vel tenkt meg noen å finne på noe med da, kommer vel når unga blir litt større kanskje... :-)

Vi har heller ikke så mange venner med barn på samme alder som vesla. De vi har bor et stykke unna, og må planlegges om vi skal møtes. Heldigvis er storesøster ei sosial og aktiv jente. Regner med at ting blir litt bedre når vesla begynner i barnehage til høsten.

Vi, som par, har ingen andre vennepar med barn som vi finner på ting sammen med. 

Men jeg har 4-5 venninner med barn på samme alder som mine, som jeg finner på forskjellige ting med (både med og uten barn)... Disse er alle i forhold, men det har liksom ikke blitt til at vi finner på ting som familie med de!

Så jeg savner ikke venner med barn, og det gjør vel ikke min mann heller. Vil tro han hadde tatt intiativ til å treffe disse mannfolka til venninnene mine om han var intressert i det!!

Vi hadde det på same måte den første tida. Vi var først og sist ute med å få barn, hans vener hadde større barn, mine hadde ikkje fått barn enno.

Då guttungen var rundt 10 mnd fekk eg fingeren ut og gjorde noko med det. Eg svarte på ein "kontaktannonse" på eit babyforum der nokon leita etter andre mødre å trille på tur med på dagtid, og dermed var det gjort. Vi var ein meir eller mindre stabil gjeng som møttes ein del gongar, så begynte mange å jobbe igjen, mens eg og ei til fortsette å vere heime eller jobba kveld/helg så vi møttes ein del på dagtid. No, fem år etter, er vi framleis gode vener, har fått eitt barn til kvar, mennene våre går greitt saman. Vi har vore med dei på hyttetur nokre gongar, og eg sit av og til barnevakt for ungane deira. Eg er til og med fadder på yngstebarnet.

Ganske fantastisk at ting kunne utvikle seg sånn berre fordi eg turde å treffe ein gjeng framande for å trille på tur :o)

Då eldste var rundt 1 1/2 år begynte eg og å gå i open bhg, og då bedra situasjonen seg enno meir. Så no har vi plutseleg fleire familiar vi kan besøke i helgene, stikke på Dolly Dimple's saman med etter barnehagen ein dag, osv. I tillegg har no både broren min, samt ei barndomsveninne fått barn og, så det dukkar stadig opp fleire "kandidatar".

Om du føler at dåke er aleine med små barn, så gjer noko aktivt for å finne andre! Eg var vettskremt første gongen eg gjekk i open bhg (måtte ha med søstera mi som moralsk støtte), men eg er utruleg glad for at eg gjorde det, og for at eg fortsette å gå sjølv om det var litt "rart" i starten.

No veit eg ikkje kor gamalt/gamle barnet/barna ditt/dine er, men prøv å finne aktivitetar der du kan treffe andre med barn i same alder. Om det er babysang, turn, trilletur eller kafé med babyverden... Det fins alltid andre i likande situasjon, berre ein er litt ivrig og legg sjela si i å finne dei :o)

Lykke til med ein eventuell venejakt!

Jeg kjenner to stk, men ikke så veldig godt. Vi møtes kanskje 1-2 ganger i måneden så her er savnet stort, men har ett håp om at flere jeg kjenner går gravdie når jeg venter neste mann

Så utrolig fint å se så mange svar!
"Godt" å vite at det er flere der ute som har det som oss.

Noen som bor i Østfold da? ;-)

Vi har deltatt på ulike aktiviteter osv, men de fleste foreldrene var da en god del eldre enn oss, bodde andre steder, hadde flere barn og liten tid osv..

Selv har jeg en god venninne med barn, men savner flere.

Vi savner også å ha mer kontakt med venner med barn (eller venner i det hele tatt for den saks skyld. Bor i Follo nå, men flytter til Østfold hvor vi skal bygge hus om ett års tid tenker jeg. Send meg gjerne en pm om du vil :)

hufselufs<3 skrev:

Littledarling skrev:

her å, har ingen venner som har barn som er samme alder, ingen av samboers venner har barn i det hele tatt så blir ikke mye vennetreff akkurat.... nå er ikke gubben så sosial av seg så tror ikke det plager han så mye, men jeg kunne vel tenkt meg noen å finne på noe med da, kommer vel når unga blir litt større kanskje... :-)

signerer.... Samboeren her er heller ikke så veldig sosial.... men jeg skulle ønske vi hadde ett venne par med barn :)

Vi bor i Østfold!:)) 

Back
Topp