Venner med infertilitet

Det beste er vell å bare oppføre seg som vanlig, men altså, det er ingen av de som ikke har barn enda selv som gidder å sitte å høre på massemasse barneprat. Det er min erfaring selv og som venner også har sagt. Prøver eller ei.
Har en venninne som er 4-barnsmor, og hun er drittlei av samtaler som bare handler om barna:p SÅ digg å høre det fra noen som har barn selv:happy: Jeg har jo ikke barn (vi har jobbet med saken en stund). Kan ikke fordra hvis barn er samtaletemaet for en hel hveld. Helt greit med en kort oppdatering eller en liten historie, men det kan bli litt mye barneprat hos enkelte. Det er jo sårt for oss som prøver.
 
Jeg kan ta et eksempel. Vi sliter. Jeg er problemet. Vi må i gang med IVF som er dyrt og veldig krevende. Både fysisk og psykisk.
Vi var i et bryllup hvor brudeparet hadde skrevet 1 stikkord om hver gjest over gjestelista som alle fikk kopi av og som lå klar på plassene ved middagen.
Jeg vet de ikke mente noe vondt med det. Jeg vet at det var bare humoristisk ment.
Bak mitt navn sto det "Hu babysyke"
Jeg brøt fullstendig sammen.
Tilbragte mesteparten av det bryllupet på do, totalt knust og i tårer. Jeg klarte ikke å holde det tilbake.
Åh, fikk helt vondt av deg nå :Heartred
 
Åh, fikk helt vondt av deg nå :Heartred

Takk :) Det var ment som et eksempel på noe som kan være uskyldig ment, men som gir store reaksjoner på de som sliter med å få barn.
 
Har en venninne som er 4-barnsmor, og hun er drittlei av samtaler som bare handler om barna:p SÅ digg å høre det fra noen som har barn selv:happy: Jeg har jo ikke barn (vi har jobbet med saken en stund). Kan ikke fordra hvis barn er samtaletemaet for en hel hveld. Helt greit med en kort oppdatering eller en liten historie, men det kan bli litt mye barneprat hos enkelte. Det er jo sårt for oss som prøver.

Forstår veldig godt at det blir sårt:Heartred

Før jeg fikk barn selv har jeg fint kunne snakket litt barn sammen med venner og familie,

men det var helt gør feks hun kollegaen som brukte hele lunsjen på å syte, klage og snakke om smukkeslutt og bleieslutt problemet hun hadde med tvillingene sine på 2-3 år, hvem satt hun å pratet nonstopp om dette til? Jo 6 barnløse kolleger. Vi alle hadde glasserte øye, saudestirr og tunet henne ut for det ble så dørgende uinterressnt å høre på non stopp i 30 min. Ødela hele lunsjen til alle. Ikke var det mulig å bytte samtaleemne selv om flere av oss prøvde å skjære igjennom.

Eller en gang vi var på fest hos et vennepar, som vanlig så ble jo damene sittende litt for seg og mannene for seg. Jeg var eneste barnløse damen der. Og litt barneprat takler jeg. Men de damene snakket ikke om noe annet hele kvelden. Etter noen timer hvor jeg innså at her går det bare i å prate om navngitte barns venner (som jeg ikke ante hvem var), barnehage, skole, planlegginsdager etcetc så jeg gikk p satt meg borte med mannene tilslutt for de pratet om andre ting.

Jeg har jo nå en jente på 3 mnd, og forstår jo selvfølgelig at det boir ofte endel barneprat fordi mye av oivet handler om det, men selv nå gidder ikke jeg kun å snakke om det altså. Er så deilig p prate om litt andre ting enn kunn baby og barn:)
 
Jeg kan ta et eksempel. Vi sliter. Jeg er problemet. Vi må i gang med IVF som er dyrt og veldig krevende. Både fysisk og psykisk.
Vi var i et bryllup hvor brudeparet hadde skrevet 1 stikkord om hver gjest over gjestelista som alle fikk kopi av og som lå klar på plassene ved middagen.
Jeg vet de ikke mente noe vondt med det. Jeg vet at det var bare humoristisk ment.
Bak mitt navn sto det "Hu babysyke"
Jeg brøt fullstendig sammen.
Tilbragte mesteparten av det bryllupet på do, totalt knust og i tårer. Jeg klarte ikke å holde det tilbake.
:Heartred At det går an! Kroneksempelet på hvordan man ikke skal oppføre seg. Jeg skjønner godt reaksjonen din. Hadde nok reagert akkurat likedan om noen hadde gjort noe slikt mot meg mens jeg og mannen var i den perioden jeg ønsket barn mens han ville vente. Håper IVF går bra og dere snart får ønskebarnet :Heartred
 
Jeg er helt sjokkert!!!! Fikk brudeparet med seg din reaksjon og innså at de gikk over streken? Jeg håper det! Klem til deg:Heartred jeg hadde følt meg like såret og ydmyket selv :cussing

Det vet jeg ikke. Faktisk. De har ikke nevnt noe om det. Men jeg husker jeg fikk noen blikk når alle hadde satt seg og jeg sprang innpå do.
 
Helt vanlig måte. Og så lar vi de snakke om de trenger de. Ikke heeelt direkte infertilitet men feks behov for pergo osv.
 
Back
Topp