Venner med infertilitet

Jeg forholder meg forøvrig til dem som vanlig, prøver å ikke la barna ta alt fokus, og ble ekstra glad på deres vegne når de lykkes. Det ene paret jeg kjenner som har vært åpen om at de sliter. Ikke utenkelig at jeg kjenner flere.
 
Ja det tenker jeg også . Men det hadde hvert hyggelig å ha henne i livet mitt nå . Vi var bestiser før dette. Så veldig leit. Jeg b
Prøver så smått å bryte isen i allefall . Så håper det blir bedre . Sånn for ungenes del også. De er tante og onkel .
Skjønner det men kan hende det er for tøft fir henne nå rett og slett
Håper det endrer seg etterhvert
 
Forholder meg til de som vanlig.. dersom de er åpne om prosessen så kan jeg spørre hvordan det går/hva som skjer nå.. hvis de er mer lukket så lar jeg det ligge til de evn tar det opp :)
 
Jeg vet ikke om noen, men jeg har noen få venninner som er i parforhold og har uttrykt at de vil ha barn etterhvert, så det er jo mulig at de prøver. Jeg vil ikke spekulere i det, men siden jeg stort sett er den eneste med barn snakker vi ikke så mye om det.
 
Enten kjenner du ikke mange folk, eller så bare vet du ikke om det.

Det er vel 1 av 8 par eller noe deromkring som sliter. Og da skal det godt gjøres å ikke kjenne noen.
De jeg kjenner har barn, så nei :p
 
Det beste er vell å bare oppføre seg som vanlig, men altså, det er ingen av de som ikke har barn enda selv som gidder å sitte å høre på massemasse barneprat. Det er min erfaring selv og som venner også har sagt. Prøver eller ei.
 
Jeg vet ikke om noen, men jeg har noen få venninner som er i parforhold og har uttrykt at de vil ha barn etterhvert, så det er jo mulig at de prøver. Jeg vil ikke spekulere i det, men siden jeg stort sett er den eneste med barn snakker vi ikke så mye om det.
Standard svar for oss som strever er... vi får se etter hvert...kanskje.... vil ikke helt enda.... ikke kjekt å innrømme....det mest plagsomme er folk som maser og spør og vi unnviker..... så beste å ikke ta opp spm og la folk ta det opp selv... så ja du kjenner nok noen men vet det ikke
 
Hvis de er åpne om det og tar opp tema kan jeg spørre litt hvordan det går, men er forsiktig med å ikke pushe på. Har vært i den situasjonen tidligere og husker at jeg satte pris på at de nærmeste spurte om dette da det var godt å få snakket litt om det. Det var kun noen få som visste at vi slet da. Noe jeg husker var tøft var venninner som kun snakket om babyene sine, til tross for at de visste at vi prøvde. Jeg falt helt ut der, for hadde ingenting å bidra med i samtalene. Mistet ettehvert kontakten med de.
 
Prøver å ikke tenke nevneverdig over det.
Ikke spørre og grave med mindre de tsr opp temaet, og fortelle om min hverdag på en vanlig måte.
Det blir ubehagelig og urettferdig for oss begge omnjeg skal gå på nåler, og det blir unaturlig.
 
Standard svar for oss som strever er... vi får se etter hvert...kanskje.... vil ikke helt enda.... ikke kjekt å innrømme....det mest plagsomme er folk som maser og spør og vi unnviker..... så beste å ikke ta opp spm og la folk ta det opp selv... så ja du kjenner nok noen men vet det ikke
Det er de som har tatt det opp, og de er relativt nyutdannet og sier de vil ha fast jobb, hus, komme lenger i karrieren osv først, så jeg er ikke helt sikker, men det kan for all del være mulig. Som sagt vil jeg ikke spekulere i det, vi snakker ikke mye om barn når vi er sammen siden jeg er den eneste som har.
 
Jeg kjenner ett par som har slitt, men de sa ingenting før de ble gravid. De sa til oss at de ikke ønsket barn, så vi snakket generelt lite om barn da vi besøkte dem også. Tenker jeg hadde oppført meg på samme måte om vi hadde visst at de var ufrivillig barnløse.
 
Last edited:
Behandler di som vanlig :)
 
Jeg kan ta et eksempel. Vi sliter. Jeg er problemet. Vi må i gang med IVF som er dyrt og veldig krevende. Både fysisk og psykisk.
Vi var i et bryllup hvor brudeparet hadde skrevet 1 stikkord om hver gjest over gjestelista som alle fikk kopi av og som lå klar på plassene ved middagen.
Jeg vet de ikke mente noe vondt med det. Jeg vet at det var bare humoristisk ment.
Bak mitt navn sto det "Hu babysyke"
Jeg brøt fullstendig sammen.
Tilbragte mesteparten av det bryllupet på do, totalt knust og i tårer. Jeg klarte ikke å holde det tilbake.
 
Jeg kan ta et eksempel. Vi sliter. Jeg er problemet. Vi må i gang med IVF som er dyrt og veldig krevende. Både fysisk og psykisk.
Vi var i et bryllup hvor brudeparet hadde skrevet 1 stikkord om hver gjest over gjestelista som alle fikk kopi av og som lå klar på plassene ved middagen.
Jeg vet de ikke mente noe vondt med det. Jeg vet at det var bare humoristisk ment.
Bak mitt navn sto det "Hu babysyke"
Jeg brøt fullstendig sammen.
Tilbragte mesteparten av det bryllupet på do, totalt knust og i tårer. Jeg klarte ikke å holde det tilbake.
Ååå nei, fikk helt vondt av deg. Er kjipt når folk ikke tenker seg om. Hadde blitt kjempe lei meg jeg og.
 
Ååå nei, fikk helt vondt av deg. Er kjipt når folk ikke tenker seg om. Hadde blitt kjempe lei meg jeg og.

Det var som å få døra smelt i ansiktet. Jeg vet godt at de ikke mente noe med det, men det var vondt. Kjente hjertet mitt briste
 
Jeg kan ta et eksempel. Vi sliter. Jeg er problemet. Vi må i gang med IVF som er dyrt og veldig krevende. Både fysisk og psykisk.
Vi var i et bryllup hvor brudeparet hadde skrevet 1 stikkord om hver gjest over gjestelista som alle fikk kopi av og som lå klar på plassene ved middagen.
Jeg vet de ikke mente noe vondt med det. Jeg vet at det var bare humoristisk ment.
Bak mitt navn sto det "Hu babysyke"
Jeg brøt fullstendig sammen.
Tilbragte mesteparten av det bryllupet på do, totalt knust og i tårer. Jeg klarte ikke å holde det tilbake.
Hvis det er noen som helst slags trøst så hadde jeg reagert akkurat likt som deg :Heartred
 
Jeg kan ta et eksempel. Vi sliter. Jeg er problemet. Vi må i gang med IVF som er dyrt og veldig krevende. Både fysisk og psykisk.
Vi var i et bryllup hvor brudeparet hadde skrevet 1 stikkord om hver gjest over gjestelista som alle fikk kopi av og som lå klar på plassene ved middagen.
Jeg vet de ikke mente noe vondt med det. Jeg vet at det var bare humoristisk ment.
Bak mitt navn sto det "Hu babysyke"
Jeg brøt fullstendig sammen.
Tilbragte mesteparten av det bryllupet på do, totalt knust og i tårer. Jeg klarte ikke å holde det tilbake.

Jeg må gå ut i fra at de ikke visste om at dere har utfordringer med å få barn??
Hvis de visste det er det jo helt forferdelig gjort!
Jeg forstår reaksjonen din veldi godt!
 
Jeg må gå ut i fra at de ikke visste om at dere har utfordringer med å få barn??
Hvis de visste det er det jo helt forferdelig gjort!
Jeg forstår reaksjonen din veldi godt!

Jo, de viste om det. Sambo hadde fortalt de det.
 
Back
Topp