Veneflon under fødsel

Jeg fikk veneflon fordi jeg fikk sukkervann. Hadde ikke spist på lenge, kastet opp alt jeg prøvde, så det var så uskyldig som å tilføre litt næring og energi under fødselen :)

Forstår deg at du tenker på sprøyter nå, men når du står oppi fødselen så prioriterer som regel hjernen på en måte bort ting du ellers ville tenkt på :) Men bare snakk med jordmor om det når den tid nærmer seg

Fikk satt i venflon da jeg kom på fødestua, husker ikke noe smerter fra den..hadde nok vondt fra før så tror ikke jeg registrerte det:)

Åja, jeg synes også det urinkateteret var noe dritt. Hadde stikking i urinrøret i flere uker etterpå.
Jeg slapp heldigvis keisersnitt, men de vurdererte det fordi jeg pressa så lenge og så lite effektiv. Men det gikk akkurat.
Slapp heldigvis unna stikkingen i flere uker, men hadde til gjengjeld store smerter i keisersnittet. :( Så godt at du slapp keisersnitt! Hadde en fin opplevelse med det, jeg altså, men håper jo jeg får føde vaginalt neste gang. Vil gjerne oppleve det. :)

Nja, man skal vel aldri si at man ikke vil merke det pga. riene. Det er nok individuelt som alt annet. ;) Jeg hadde ekstreme rier (jordmødrenes ord, ikke mine) og la veeeldig godt merke til at veneflon ble satt på begge hender. Men så har jeg skikkelig sprøyteskrekk. :P Gikk jo fort over, men ja. Urinkateteret var for såvidt verre, men det var nok ikke så lett å sette inn sånn som jeg vred meg. :P

EDIT: Hastekeisersnitt btw.
Jeg merket ikke noe særlig til kateteret heller..

Første fødsel fikk jeg en i hver hånd pga blodtap de måtte ha den i sånn i tilfelle( jeg hadde ikke bedøvelse) også fikk jeg sånn drypp etterpå. Fikk der før fødsel med andremann også men merker lite til den så det skal nok gå helt fint :)

Back
Topp