Veneflon under fødsel

Feyra

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sommerfuglene 2017
Jeg ser på disse fødselsprogrammene at alle mødrene har veneflon i hånda, er dette normalt om en ikke skal ha epidural og??

Jeg har nemlig mega sprøyteangst! Og kan virkelig ikke tenke meg å sette en slik i hånda.. :(
 
Jeg ser på disse fødselsprogrammene at alle mødrene har veneflon i hånda, er dette normalt om en ikke skal ha epidural og??

Jeg har nemlig mega sprøyteangst! Og kan virkelig ikke tenke meg å sette en slik i hånda.. :(
Jg tipper det er om de får drypp for å få fart på riene :)
 
Jeg ser på disse fødselsprogrammene at alle mødrene har veneflon i hånda, er dette normalt om en ikke skal ha epidural og??

Jeg har nemlig mega sprøyteangst! Og kan virkelig ikke tenke meg å sette en slik i hånda.. :(
Nå har ikke jeg sprøyteangst da, men kan love deg at under de smertene man har under fødslen så er den nåla det siste man bekymrer seg for :p jeg hadde så vondt sist at jeg ikke la merke til epidural stikket eller venflon stikket :p
 
Veneflon er vel ikke standard prosedyre. Jeg fikk bare lystgass og hadde ikke veneflon :)
 
Veneflon brukes til å sette drypp for å få gang på riene om du ikke får effektive rier, eller om du må settes igang :) ikke tenk så mye på det :) det finnes bedøvelseskrem som de kan bruke om det skulle være nødvendig :) men det er ikke ofte det blir brukt :)
 
De setter det dersom det er noe spesielt som tilsier at det kan bli behov for det :)
 
Jeg hadde ikke veneflon før etter fødselen for å få drypp til å stoppe blødning. Ikke noe før. :)
 
Jeg ser på disse fødselsprogrammene at alle mødrene har veneflon i hånda, er dette normalt om en ikke skal ha epidural og??

Jeg har nemlig mega sprøyteangst! Og kan virkelig ikke tenke meg å sette en slik i hånda.. :(
Du merker det ikke (hverken epidural eller veneflon). Jeg hadde 3 stykker sist. Babyen sparket av den ene så jeg fossblødde, kunne ikke brydd meg mindre :p
 
Jeg synes ikke veneflon var noe ille å sette, men jeg tror sykepleieren som gjorde det var veldig flink :) tenker også at det er stor sjanse for at det er en del andre ting som gjør vondt som kanskje tar oppmerksomheten :D
 
Jeg hadde både pga epidural og pga blødning.
 
Hadde veneflon sist,men var nok pga prematur fødsel. Ubehagelig ja,var godt å få den vekk etter fødselen!
 
eg hadde veneflon med 1 og 2. begge gangene pga risikofødsel. nr 3. va styrtfødsel så då slapp vi det☺
 
Jeg hadde også under forrige fødsel. Alt gikk så fort, jordmor tok hånda mi, jeg så vekk og vips var den på plass. Merket ingenting. Var mer opptatt med riene :)
 
Jeg fikk det for drypp. Men da var jeg så langt inn i fødsel at jeg ikke tenkte over det.
Ville bare ha ungen ut.
 
Man får det vel også slik at den er klar, om det skulle bli komplikasjoner og hastekeisersnitt? Jeg er vant til fra sykehus jeg har jobbet på at alle pasienter får veneflon tilfelle akutte situasjoner.
 
Fikk ikke ved fødsel nr 2 - men hadde planlagt vannfødsel så da er det minimalt med den slags :)
 
Har hatt det ved tidligere fødsler, men det har vært grunner til det. Kan ikke skjønne det er standard.

Ift fødeavdelingen og andre sånne programmer reagerer jeg på at så og si alle føder liggende på ryggen. Det er jo så utrolig ubehagelig stilling, får ikke brukt kroppen ordentlig da føler jeg.
 
Nja, man skal vel aldri si at man ikke vil merke det pga. riene. Det er nok individuelt som alt annet. ;) Jeg hadde ekstreme rier (jordmødrenes ord, ikke mine) og la veeeldig godt merke til at veneflon ble satt på begge hender. Men så har jeg skikkelig sprøyteskrekk. :p Gikk jo fort over, men ja. Urinkateteret var for såvidt verre, men det var nok ikke så lett å sette inn sånn som jeg vred meg. :p

EDIT: Hastekeisersnitt btw.
 
Nja, man skal vel aldri si at man ikke vil merke det pga. riene. Det er nok individuelt som alt annet. ;) Jeg hadde ekstreme rier (jordmødrenes ord, ikke mine) og la veeeldig godt merke til at veneflon ble satt på begge hender. Men så har jeg skikkelig sprøyteskrekk. :p Gikk jo fort over, men ja. Urinkateteret var for såvidt verre, men det var nok ikke så lett å sette inn sånn som jeg vred meg. :p

EDIT: Hastekeisersnitt btw.
Åja, jeg synes også det urinkateteret var noe dritt. Hadde stikking i urinrøret i flere uker etterpå.
Jeg slapp heldigvis keisersnitt, men de vurdererte det fordi jeg pressa så lenge og så lite effektiv. Men det gikk akkurat.
 
Back
Topp