Oi hvorfor får man slike smerter??
Fordi de åpner opp såpass at det kommer en del luft inn i kroppen.. Den beste medisin var å lea på arma og sitte opp.. Men vet man kan få ekte medisiner men de var gjerrig med det til meg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oi hvorfor får man slike smerter??
Fordi de åpner opp såpass at det kommer en del luft inn i kroppen.. Den beste medisin var å lea på arma og sitte opp.. Men vet man kan få ekte medisiner men de var gjerrig med det til meg
Takk, det var nyttig lesing regner jeg får mer info fra riksen når det nærmer seg, men greit å være litt forberedt
Okei, har hørt at man kan få det av kikhullsoperasjon også men dumt de er Gjerrige på smertestillende..
Takk for svar fint å vite at baby er med far dersom man er så utslitt etter KS at man må være alene. hvor lang tid brukte du på å "komme deg" etter KS?
Takk for svar! Fikk du forresten opplyst at du måtte komme fastende? Det har ikke jeg fått beskjed om, men lest at de fleste får beskjed om det? Blir spennende for deg om baby har blitt liggende i hodeleie
Jeg hadde ks kl 03 på natten pga at fødsel startet av seg selv (skulle ha planlagt ks). Første timene var jeg skikkelig på tur, men kl 07-08 hadde jeg fått tilbake følelsen i bena og ble trillet ned på barselavdelingen. Da var jeg mye finere i formen, men jeg fikk morfin som smertestillende og den ble jeg skikkelig kvalm av. Hele formiddagen ble preget av det. Ut på ettermiddagen fikk jeg hjelp til å komme meg opp av senga og komme meg på toalettet. Da følte jeg meg mentalt oppegående, men fysisk kom jeg meg ikke mange skrittene på egenhånd. Til natten var jeg såpass i form at jeg selv tok opp og byttet bleie på vesla da hun våkna (mannen fikk ikke sove over på sykehuset). Det var riktignok med en temmelig stor egeninnsats jeg fikk til å komme meg opp av senga :-D Om jeg ikke orket kunne jeg bare ringe på og få hjelp, men jeg syntes det var litt stas å ordne selv Da jeg først hadde knekket koden for hvordan jeg kunne komme meg opp av senga på egenhånd gikk resten av seg selv.
Når man får kikhullsoperasjon så sprøyter de magen full i luft for å få bedre arbeidsforhold, det gjør de ikke under keisersnittUff, jeg har hatt kilkhullsoperasjon og hadde MYE luftsmerter i skuldrene. Synes faktisk de nesten var værre en å føde, men tror det er veldig forskjellig Har ikke hørt om andre som har vært så plaget av det som det jeg var. Fikk nesten ikke puste pga.det. Har derfor tatt opp dette med jordmor ift.keisersnitt og fikk forståelse for at det ikke blir like mye luftsmerter ved et ks. Krysser fingrene for at det stemmer!!! Men som med alt annet varierer vel det også her..
Hun understreket ihvertfall at man ikke skal ha vondt etter ks og at det bare er å be om mer smertestillende om man trenger det... Det kommer ihvertfall jeg til å gjøre! Krysser fingrene for oss alle sammen
Når man får kikhullsoperasjon så sprøyter de magen full i luft for å få bedre arbeidsforhold, det gjør de ikke under keisersnitt
Lykke til til trådstarter!!
Vil du anbefale et forsøk, eller er det ikke verdt det med tanke på smerte og at det ikke alltid blir vellykket?Idag har jeg vært på riksen for vendingsforsøk og det var ikke vellykket. Rumpa til lillegutt var for langt ned i bekkenet, men de gjorde et forsøk. Var relativt smertefullt selv om se sa på forhånd at det ikke skulle være det. Men alt gikk bra med baby etterpå og det er det viktigste. Fått dato til KS 20/4, men jeg har sagt at dersom jeg kommer inn før den tid i full fødsel så kan jeg revurdere det (da vil også barnet være "mindre" og ikke 3,8-4kg som han er estimert til ved termin. 4kg er grensen for å tillate setefødsel på riksen).
Når man får kikhullsoperasjon så sprøyter de magen full i luft for å få bedre arbeidsforhold, det gjør de ikke under keisersnitt
Lykke til til trådstarter!!
Vil du anbefale et forsøk, eller er det ikke verdt det med tanke på smerte og at det ikke alltid blir vellykket?
Fikk du noe smertestillende i forkant?
Fikk du ha med deg noen?
Leit at det ikke var vellykket iallfall. :-( Men er det ingen mulighet for at babyen din kan snu seg, eller må du bare godta ks nå?
Også lurer jeg jo på hvilken uke du er i, når du skal ha ks? Ble det rett ved termin?
Håper du har det bra, og at smertene ikke satt så lenge i kroppen.