Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Noen som har vendbar bilstol de er veldig fornøyd med?
Skal kjøpe en til lillemann nå, så greit å høre litt hva andre mener![]()
Snu mot døra jeg tenker jaMener du en du kan snu mot døra? Isåfall er vi veldig fornøyd med Britax Swingfix M i-size!Det eneste er at vi synes den tar mye plass i lengderetningen på bilen. Men vi har aldri prøvd noe annet, så jeg vet hverken hvordan den er i forhold til andre bilstoler eller om det at den tar mye plass er vanlig for bilstoler eller ikke.
Tenker for å snu mot døra ja, blir å sitte bakover til det er trygt at han kan sitte foroverHvis du tenker på en som kan vendes mot døra har jeg hørt mye bra om Cybex sirona.
Disse stolene varer til 18 kg og benplassen blir fortere dårlig enn beltemontert stol. På den andre siden sitter de minste godt i disse stolene og de er jo gjerne ikke så store når man bytter fra babysete og til det neste.
Når det gjelder å snu et isofix-sete forover bør man helst ikke gjøre det, ikke så trygt selv om produsenten har lagt inn muligheten.
Vi hadde selv maxi cosi Pearl one, den var ikke mulig å vende mot døra, men vi har ikke problemer mer rygg eller bekken så hadde ikke noe problemer med å sette han inn. Har man rygg eller bekkenproblemer har jeg hørt at det er veldig godt å slippe å vri seg inne for å feste babyen i stolen
Min gutt begynte å få dårlig plass i dette setet nå, 16 kg og 92 cm lang, så han skulle egentlig passe inn mtp vekt og lengde tilpasset stolen, men mengden plass han fikk i et Beltemontert sete var veldig stor og sitter bedre der nå.
Vi byttet til stol to rett før 6 mnd, og da var det fint med et isofixsete som støttet litt mer enn den Beltemonterte.
Takk for tipsVi var veldig fornøyde med Cybex Sirona S. Kjempepraktisk at det kan snus mot døren, lett montering med isofix og veldig fornøyd med hvilestilling. Ulempen er at det som regel ikke varer hele bakovervendt-perioden, så man må kjøpe enda et sete før man snur (gjelder alle seter med isofix). Vi brukte Cybex Sirona fra 5-6 måneder til hun ble ca. 2 år, men min jente er veldig lang i beina så det ble fort trangt. Solgte setet når vi byttet.
Vi kjøpte deretter Britax Max Way Plus som er et av setene som varer lengst, men er ikke vendbar og er beltemontert.
Tenker for å snu mot døra ja, blir å sitte bakover til det er trygt at han kan sitte forover
Har litt trøblete rygg, så sliter litt med å sette han i stolen når den står i bilen.. Så tror det blir supert med en som jeg kan vende mot døren
Lang gutt her også, så får håpe at vi ikke må bytte så alt for raskt igjen daførst nå at han har bikket 9 kg, så da kan vi endelig få byttet stol
Takk for tips!![]()
Det høres helt supert ut, viktig for meg at han sitter godtVil hvertfall konkludere med at det er verdt å ha den isofix-stolen nummer 2 selv om man må bytte til Beltemontert før de er ferdig med bakover, særlig fordi jeg synes at de før typ 18 mnd sitter mye bedre i en sånn stol. Og skal du feks bli gravid igjen etterhvert, blir jo ikke sånne plager alltid bedre, så desto mer igjen for å ha et sete som kan vendes når dere setter han inn
Vi bytta nå da min gutt var 2 år og 3 mnd, og det tok bare en måneds tid før han lærte seg å klatre inn i setet selv. Så nå slipper jeg hele det løftet - i ekte 2årsstil nekter han å entre bilen på noen annen måte enn å klatre inn selv.
Noen som har vendbar bilstol de er veldig fornøyd med?
Skal kjøpe en til lillemann nå, så greit å høre litt hva andre mener![]()
og nå bruker lillebror d, han elsker d! Storebror på 17,5 kg og sine 100cm har fortsatt god plass i det, men nå ryker han på vekten gitt. Han er høyt på kurven både i vekt og lengde, men d holder til rundt 3 årCybex sirona s i size. Funker bra den, men vil ikkje anbefale den siden den varer så kort. Men om du har planer om flere barn kan det jo være greit. Føler den liksom ikkje er verdt så mye penger når den kan brukes så kort. Vår har blitt brukt til 2 stykk, så føler eg har fått litt valuta for den
Vi var veldig fornøyde med Cybex Sirona S. Kjempepraktisk at det kan snus mot døren, lett montering med isofix og veldig fornøyd med hvilestilling. Ulempen er at det som regel ikke varer hele bakovervendt-perioden, så man må kjøpe enda et sete før man snur (gjelder alle seter med isofix). Vi brukte Cybex Sirona fra 5-6 måneder til hun ble ca. 2 år, men min jente er veldig lang i beina så det ble fort trangt. Solgte setet når vi byttet.
Vi kjøpte deretter Britax Max Way Plus som er et av setene som varer lengst, men er ikke vendbar og er beltemontert.
Ja, men da er ikke din 4åring klar for beltestol, heller ikke når h*n er vokst ut av den. Det er poenget mitt. Du må uansett bruke penger på ny stol før beltestol om man skal bry seg om sikkerhetdet kommer ann på barnet. Min 4 åring har fortsatt god plass i den.