Vendbar bilstol

Har du råd til å kjøpe to bakovervendte stoler, kjør på. Om ungen har lengden i ryggen, varer den neppe til fire års alder. Greit å vite siden det er en ganske dyr stol :)

Tenker for å snu mot døra ja, blir å sitte bakover til det er trygt at han kan sitte forover :)
Har litt trøblete rygg, så sliter litt med å sette han i stolen når den står i bilen.. Så tror det blir supert med en som jeg kan vende mot døren :)

Lang gutt her også, så får håpe at vi ikke må bytte så alt for raskt igjen da :eek: først nå at han har bikket 9 kg, så da kan vi endelig få byttet stol :)

Takk for tips! :)

Har Cybex Sirona. Den har ikke 9 kg som bedre vektgrense heldigvis ;) Eldste var vel nærmere to år før han bikket 9 kg, og ville bytte før den tid :p Yngste er bare 1,5 år, men fortsatt et stykke unna 9 kg. Begge sitter/satt godt i den likevel :)

Poenget var vel at den ikke nødvendigvis varer så kort som det ble fremstilt.

Enig! Min brukte den til over 4 år, før vi byttet til en annen bakovervendt! Veldig deilig med den snufunksjonen i flere år!

Signerer denne! Veldig fornøyde.

Nå har jeg en liten 2-åring så håper hun kan sitte i den en stund til, men ja - blir nok et sete nummer 2 av de bakovervendt (men da håper jeg det skjer naturlig ifm bytte av sete til en forhåpentligvis nummer 2).

Eneste negative jeg vil påpeke er at den kan være litt ekkel innimellom å få på plass, men det går seg til :)

For meg med kroniske smerter (bekken og prolaps rygg) hadde jeg slitt uten :)

Våre er også relativt små (termin fødte da, men likevel ikke så store :p). Vi er superglad for at vi har Sirona. Digger den snu mekanisme. Jeg har ingen problem med bekken, men likevel praktisk. Og særlig når ungen ikke vil i bilstolen.. Litt lettere da.

Dere som sier at Sirona holder kort. Her holdt den til over fire års alder. Fint å kunne ha svinggbart all den tid. Og måtte uansett hatt et nytt bakovervendt, fordi vi fikk et barn til.. Eldste var ikke klar for forovervendt da babyen skulle over i neste sete likevel.. tross over fire år mellom. Så med mindre man har veldig lang avstand mellom barna, så bør man jo ha en periode hvor begge sitter bakovervendt utenom baby stol

Dere som sier at Sirona holder kort. Her holdt den til over fire års alder. Fint å kunne ha svinggbart all den tid. Og måtte uansett hatt et nytt bakovervendt, fordi vi fikk et barn til.. Eldste var ikke klar for forovervendt da babyen skulle over i neste sete likevel.. tross over fire år mellom. Så med mindre man har veldig lang avstand mellom barna, så bør man jo ha en periode hvor begge sitter bakovervendt utenom baby stol

Tenker jeg også :)

Men jeg valgte den mest pga mitt bekken, det er fantastisk å bare kunne sette rett inn og snu :)

Ja, men da er ikke din 4åring klar for beltestol, heller ikke når h*n er vokst ut av den. Det er poenget mitt. Du må uansett bruke penger på ny stol før beltestol om man skal bry seg om sikkerhet

Ja jeg må uansett kjøpe ny stol etterhvert, men mitt poeng var at sete varer lenge her

De aller fleste med mer enn et barn må ha to bakovervendte seter uansett, så at man lå ha et bakovervendt sete ekstra til den siste tiden før beltestol er ikke et aktuelt argument for mange, for det må de uabsett, grunnet søsken. Med mindre de er ekstremt tett eller stor aldersforskjell.

Tar man utgangspunkt i at sitter bakover til de er 4-5-6 år gamle som de gjerne bør, så har de fleste fått søsken. Ofte klar for å flytte ut av babystolen.

Har du rygg og bekken som tilsier at det trengs så er det nok ikke et dumt valg.

Vi har fått vridd på kropp og rygg, minstemor sitter i midten, det har hun gjort hele tiden, føest i babystol siden i maxway, hun hoppet over "mellomstolen" i vår hovedbil men hadde den i bil nr to en stund. På hver side av henne har vi søsken i beltestol. Eldstemann vokser snart ut av den nå, vi får se om det medfører at noen bytter plass.

Valget faller nok på cybex sirona siden mange har god erfaring med denne :)
Tusen takk for svar alle sammen! :)

Back
Topp