Veldig vondt

Tjorv1

Livet blir til mens man går
Våknet rundt 04.30 av utrolig vonde kynnere. Disse er anderledes dog, sitter i rygg og mage (stråler liksom ned i bunnen av mivmora) og bygger seg opp! Kommer hele tiden føler jeg, men i virkeligheten ca hvert 5 minutt, ikke regelmessig, men skikkelig vondt.. Var på toalettet nå og der tørket jeg lyserosa farge på papiret..

Termin på førstkommende torsdag og må si at nå gruer jeg meg faktisk litt når jeg kjenner hvor vondt jeg har det nå.. Får i hvertfall ikke sove pga smertene!!:-(

Det positive er at det er storm ute og jeg elsker å være inne å høre/se på..

Akkurat fått i meg litt mat. Ikke gitt seg enda, blir vondere og vondere i ryggen.. "God" start på søndagen..

Akkurat fått i meg litt mat. Ikke gitt seg enda, blir vondere og vondere i ryggen.. "God" start på søndagen..

Snike frå januar:-) eg hadde sånn vondt rett før tullo mi kom te verden :) her e da nok berre å stikka innom føden å få ein sjekk vil eg tru..;-)
Eg hadde maserier fra 2.30 te 7.30 natto før me kjørte te sjukehuset. Dei kom ca kvart 10.min. Då va da ting på gong hos meg vertfall,3 cm når eg kom te sjukehuset:) og når eg va 7cm va riene ca kvart 5.min og ikkje serli vondere enn før.. :-)

Lykke te vertfall!:)

Man sier vel at kynnere sovner man fra, men ikke rier. Skulle ikke tatt deg en tur på føden da? Mine rier ble aldri særlig regelmessige, men jeg var allikevel i fødsel.

sånn min fødsel begynte sist med slike rier som kom og gikk ''svake noen' om jeg kan si det de er jo vonde altså men helt overkommelige! ihvertfall de riene hadde jeg i årpningsfasen til livmorhalsen var flatet ut og jeg hadde ca 2cm åpning før de orgentlige aktive mer smertefulle kom :) kanskje du allerede ligger og føder nå ? Lykke til !

Oppdatering:

Ringte til føden ca kl 10.00, fikk beskjed om å komme inn. De satt på ctg som viste gode rier, ca 4 pr 10 minutt. Bestemte meg for at jeg ville reise hjem i full fart da jeg bor nært sykehuset, de skulle bare ta en prøve for vannavgang først.

Ble rimelig sjokka når den viste positiv. Var inne for en sjekk på fredag, da var den negativ. Så har faktisk ikke merket at jeg har hatt vannavgang, kun sett på det som økt utflod.

Så da må jeg bli værende på sykehuset, har fortsatt gode regelmessige rier og lagt inn på fødestue nå. Mellom de korte pausene er det god stemning, føler meg kvikk og rask, glad for at jeg vasket håret i dag tidlig.. :-)

Og til dere som sier at man er helt sikker på når det er rier, jeg har vondt, jeg kjenner det, men foreløpig er de overkommelige. Hadde nok ikke dratt på sykehuset om det ikke var for at de sa jeg skulle komme inn. Var ganske i tvil, men det var vist fødsel på gang ..;-)

Og til dere som sier at man er helt sikker på når det er rier, jeg har vondt, jeg kjenner det, men foreløpig er de overkommelige. Hadde nok ikke dratt på sykehuset om det ikke var for at de sa jeg skulle komme inn. Var ganske i tvil, men det var vist fødsel på gang ..;-)
Uff. Det der er det jeg har bekymret meg for skal skje. At jeg ikke skal merke det starter

Masse lykke til! :) skulle ønske det var meg, utålmodig ;)

Lykke til :)

Jeg var veldig usikker når jeg låg med rier hvert 6 minutt i 4 timer hjemme, var dette rier eller kynnere? Var jo ikke SÅ vondt, men fikk ikke sove. Etter vannet gikk skjønte jo jeg hva det var ;) til slutt kom nær døden riene, fyyyy.. Takk Gud for epidural!

Hvordan går det??

Hurra!!
Da ble det baby på meg i går :-)
4 dager før tiden kom det en liten gutt til verden! Vi viste ikke kjønn og jeg har vært sikker på at det ble jente, så veldig gøy at det da ble gutt!

Fødselen var rask og fin: 4,5 t. i aktiv fødsel, kun lystgass og et par pyntesting.. Sto, gikk og sto under hele fødselen, med unntak av de siste 4 pressriene før han kom ut :-)

Helt fantastisk å være ferdig, ubeskrivelig å møte barnet mitt for første gang.. Lykke til alle kommende mammaer<3

Hurra!!
Da ble det baby på meg i går :-)
4 dager før tiden kom det en liten gutt til verden! Vi viste ikke kjønn og jeg har vært sikker på at det ble jente, så veldig gøy at det da ble gutt!

Fødselen var rask og fin: 4,5 t. i aktiv fødsel, kun lystgass og et par pyntesting.. Sto, gikk og sto under hele fødselen, med unntak av de siste 4 pressriene før han kom ut :-)

Helt fantastisk å være ferdig, ubeskrivelig å møte barnet mitt for første gang.. Lykke til alle kommende mammaer<3
Gratulerer så mye:)

Back
Topp