**Vekttråd**

Veide 53 kg i begynnelsen av året, og hadde som mål å gå ned til idealvekten min på 47 kg før jeg ble gravid, men rakk ikke alt før testen ble positiv og jeg la "slankingen" på hylla. :) Gikk ned to kg i uke 6 fordi jeg ikke fikk i meg noe særlig med mat, og sist jeg veide meg viste vekta 48,5 kg. Mulig jeg har gått ned enda litt siden da, men nå snur det vel snart. :p Stresser ikke veldig med vekta, men vil selvfølgelig ikke legge på meg altfor mye under svangerskapet.
 
Har gått ned i vekt, merker det på buksene, trenger ikke kneppe dem
opp for ta buksene av eller på, er slank fra før og spiser egentlig greit selv om matlysten ikke
er så stor akkurat nå, så energien går vel til spiren tenker jeg.
Har alltid gått litt ned i begynnelsen av mine svangerskap.
Regner med å legge på meg etterhvert som babyen vokser, som tidligere,
foreløpig er den jo bitteliten :)
 
Opp 1,5 så langt... Hjelper ikkje på at eg har hatt bursdag og feiring heile helga :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg gikk først ned 1,5 så opp 0,5 og nå er de 0,5 borte igjen. Nå er jeg nesten -2kg i forskjell fra da testen ble positiv ;o
 
Uke 6+6 og 0 enda. Så håper det holder seg så lavt som mulig. Gikk opp 30 kg med begge mine to..
 
Forrige svangerskap gikk jeg kun opp ca 6 kg og de var borte dagen etter fødsel.
Desverre kom de fort tilbake igjen i barseltiden så jeg har samme startvekt som ved fødsel sist. Det gir meg akkurat en BMI på 26 :(
Så her skal vekta og passes på.
 
Gikk opp 27 kilo i forrige svangerskap og har gått ned alle kiloene pluss noen til. Har ikke gått opp noe så langt, er 5+6 i dag :)
 
Gått ned igjen, så nå har jeg lagt på meg 3kg i uke 10, det er vel helt på snittet :)
 
10+2 i dag. Gått opp 1.2 kg på kontroll i dag:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
5+0 i dag og har en plan om å veie meg på ukebyttedagen isteden for mandager slik jeg har pleid.
Siden mandag har vekta gått ned 600 gram som er helt i tråd med at jeg ikke eier matlyst. :(
 
Gikk opp 12 kilo forrige svangerskap og gått ned alt uten trening. Det er faktisk anbefalt at man skal gå opp litt i vekt siden man må ha litt fett å ta av når man skal amme. Og da mener jeg ikke gammelt fett, for der ligger alle giftstoffene.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app
 
Har gått litt ned igjen, så totalt opp 400 g- fornøyd med det :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skjønner lite nå. Jeg har trent mye før jeg ble gravid, men etter at resten var positiv har jeg vært så sliten, så bare å gå til og fra bussen er tungt. Nå gikk jeg på vekten i dag, tenkte at jeg har vel gått opp et par-tre kg, men til min store undring har jeg gått ned tre-fire kg etter jeg ble gravid. Føler meg jo så oppblåst og tung i kroppen så jeg forsto ingenting nå. Har gått på og av den vekten sikkert ti ganger, men den viser det samme. Kan det være mye muskler som har forsvunnet og derav disse kiloene? Helt merkelig! Jeg har jo vært kvalm, men har klart å latt være å kaste opp, heldigvis. Siste uken har jeg spist som normalt også, så dette synes jeg var helt merkelig!
 
Skjønner lite nå. Jeg har trent mye før jeg ble gravid, men etter at resten var positiv har jeg vært så sliten, så bare å gå til og fra bussen er tungt. Nå gikk jeg på vekten i dag, tenkte at jeg har vel gått opp et par-tre kg, men til min store undring har jeg gått ned tre-fire kg etter jeg ble gravid. Føler meg jo så oppblåst og tung i kroppen så jeg forsto ingenting nå. Har gått på og av den vekten sikkert ti ganger, men den viser det samme. Kan det være mye muskler som har forsvunnet og derav disse kiloene? Helt merkelig! Jeg har jo vært kvalm, men har klart å latt være å kaste opp, heldigvis. Siste uken har jeg spist som normalt også, så dette synes jeg var helt merkelig!
Har det på samme måte som deg. Her er det bare snakk om 1-2 kg ned, ikke veid meg siste dagene men ikke vært like flink til å spise sunt heller... Var hos svigers i forrige uke og feiret jubileum så var mye god mat og kaker da...

Gleder meg til å få litt mer overskudd slik at jeg får trent litt mer enn jeg gjør nå....
 
Har det på samme måte som deg. Her er det bare snakk om 1-2 kg ned, ikke veid meg siste dagene men ikke vært like flink til å spise sunt heller... Var hos svigers i forrige uke og feiret jubileum så var mye god mat og kaker da...

Gleder meg til å få litt mer overskudd slik at jeg får trent litt mer enn jeg gjør nå....

Helt enig! Det skal bli så godt å få litt energi til å gå noen gode turer i fjellet :)
 
Vet ikke om jeg har gått opp eller ned nå, men forrige gang gikk jeg opp 25kg. Alt gikk bort verd amming og kolikkbaby = mye trilling. Ingen annen trening eller endrede matvaner.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vet ikke om jeg har gått opp eller ned nå, men forrige gang gikk jeg opp 25kg. Alt gikk bort verd amming og kolikkbaby = mye trilling. Ingen annen trening eller endrede matvaner.


Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg gikk også opp 25kg sist ;/ Her gikk ingenting bort "av seg selv", måtte slite dem av, og har fremdeles 10 igjen. Men denne gangen har jeg bare gått ned 1-2 kg så langt.
 
Back
Topp