Vekttråd

Jeg hadde noen kilo ekstra før gravdiditeten, nå har jeg gått opp 4,5 kilo. Frykter vektoppgang på slutten disken det har gått så greit til nå...... :smiley-ashamed008 krysser fingrene for at jeg holder meg til "normalen".
Fikk beskjed av jordmor at jeg hadde stor symfyse og tenkte med en gang at dette blir en stor baby.....men hun spurte meg også om hvilke nr jeg brukte i sko, (39-40) siden jeg bruker store sko mente hun at livmoren min var stor og god, så den var "skapt" til å lage barn...??! Noen som vet???? Er førstegangs og aner ikke hva jeg skal tro....
 
Startvekt: ....
Uke 24+3: -3,6 kilo
Uke 29+4: -3,4 kilo
 
Er spent på hva vekten hos jordmor sier i morgen :/ var ca halvkiloen under startvekten forrige gang jeg veide meg :) Har mer enn nok å ta av, så håper jeg ikke legger på meg så mange kilo :)
 
Jeg er førstegangsgravid, og har nå passert 72 kg. Startet på 59, så det er nesten så jeg ikke tør å skrive på denne tråden :p 13 kg opp, og 23+4 på vei. Ja ja, kanskje jeg lærer noe til en eventuelt neste gang? I blant føler jeg meg tjukk (og dum) som har "tillatt" meg å gå opp dette, men samtidig så ønsker jeg ikke å få dårlig samvittighet bare fordi andre er så "mer perfekt", sammenligning er noe hersk ... - Så lenge jeg og babyen har det bra, og legen ikke har noe å utsette på vektoppgangen min så burde jeg ikke ha dårlig samvittighet.. (?) Men samtidig... Alt er så nytt og ukjent! Skal bli greit med jordmortimen 15.08. Kanskje hun sier noe fornuftig..?

Jeg er heeelt enig.. Jeg har gått fra 56 til 70 kg.. Orker ikke å skjemmes over det en gang- for når jeg er ferdig, så SKAL de bort.. :)
 
27+2 i dag og har gått opp 13kg med tvillingene...Kiloene har lagt seg på magen ser det ut som, den strutter greit kan man si :)
 
Det er akkurat det samme som jeg tenker :) Blir bare en litt lengre kamp på oss! ;-)

Også legger man jo på seg til forskjellig tidspunkt da! Bedre å ha stor vektøkning over lengre tid enn at det kommer masse på slutten - da øker vel sjansen for strekkmerker også!
 
Det er akkurat det samme som jeg tenker :) Blir bare en litt lengre kamp på oss! ;-)

Også legger man jo på seg til forskjellig tidspunkt da! Bedre å ha stor vektøkning over lengre tid enn at det kommer masse på slutten - da øker vel sjansen for strekkmerker også!
 
Jeg har gått opp 11 kilo og er 26 i morgen.. Jeg tar det ikke så tungt som jeg trodde eg ville gjøre, men jeg vet at de skal av før våren kommer!:) Gikk opp 32 kilo sist, og det skal jeg IKKE denne gangen uansett!!:)
 
Også legger man jo på seg til forskjellig tidspunkt da! Bedre å ha stor vektøkning over lengre tid enn at det kommer masse på slutten - da øker vel sjansen for strekkmerker også!

Ja, dette er som sagt første gang, så eventuelle strekkmerker er jeg spent på! Null så langt, men de kommer kanskje mer mot slutten...?
 
Er 26+1 i dag, og har gått opp 7 kg. Var normalvektig før graviditet.
Gått opp 2,6 kg bare de siste 3 ukene, så håper ikke det fortsetter slik.
 
Gått opp 5kg hittils. Er i uke 25 nå:) Men dette med vekt er så individuelt. Har litt å si hvor mye man veide før man ble gravid, mengde vann i kroppen osv. De ekstra kiloene får man bekymre seg om senere :)
 
Er 26+1 i dag, og har gått opp 7 kg. Var normalvektig før graviditet.
Gått opp 2,6 kg bare de siste 3 ukene, så håper ikke det fortsetter slik.

Samme her! Må si jeg ble bittelitt bekymret over økningen som har kommet nå de siste ukene og tenker som deg. Er i utgangspunktet veldig avslappet til det å gå opp i vekt, men fortsetter det sånn som i det siste, så.. :p
 
Nærmer meg startvekten, tenker jeg er over den ved neste kontroll. :/
 
Uke 24, +3,4kg

La på meg 7 kilo totalt sist. Da kom mye av det på slutten. Så da kom strekkmerkene også. Poppa frem mange først to uker før fødsel.. Slet mye med oppkast og kvalme sist, så gikk en del ned før jeg gikk opp. Denne gangen spydde jeg ikke så mye, og gikk Ikke ned. Så jeg spår litt høyere sluttvekt denne gangen. Men det er jo helt greit.

Det skal sies at jeg ikke hadde vann i kroppen i det hele tatt sist. Vannet kom først etter fødselen. Så ut som jeg hadde fått hobbitføtter(minus håret). Denne gangen får jeg vann i kroppen nå i varmen. Så det overrasker meg ikke om jeg blir litt mer flodhest nå enn sist :)

En gravid kvinnes vekt har ikke noe fasitsvar. Så lenge en føler at en får i seg nok næring, og ikke propper i seg fastfood til alle døgnets tider, så tror jeg babyen har det fint. Jeg har troen på at de cravings som man har, kommer fordi babyen trenger det, og er ikke bare meningsløst :) (med visse unntak selvfølgelig)
 
Startvekt: .... usikker
24+0: siden første kontroll -0,7 kg
27+5: siden første kontroll -0,5 kg

Tror Mini bruker opp de gamle reservene mine - var litt rundere enn jeg skulle være da jeg ble gravid :smiley-ashamed005
 
Back
Topp