Vektoppgang

Er 29+0 I dag og har gått opp 10 kg. Med førstemann gikk jeg opp 8 kg fra start til slutt så måtte spørre jordmor i dag om denne vektøkningen er normal- og det var absolutt innafor:joyful: Blir spennende å se hva jeg ender på ved fødsel! Er så sinnsyyykt fysen på alt som er godt og usunt:hilarious:
 
Nærmer meg straks 30+0 og jeg er fortsatt på +12 som jeg er ganske fornøyd med :) håper jeg ikke går opp så mye mer enn 3-4 kg de siste 10 ukene.
 
13 kilo uke 29. Veldig ukomfortabel med det, men jordmora er ikkje bekymret 180 og 73 kilo før graviditet
 
31+6 og 13 kg tyngre. Spiser sunt (typ null sukker og næringsrik mat) og trener to ganger i uken. Så da tenker jeg at denne vektoppgangen er meant to happen for meg med tanke på at jeg syns jeg er sunn.. og sikkert noe genetikk! Ikke så lenge til hu kommer uansett :D
 
Jeg er i uke 28 og har gått opp 8,5 kg.
Har vært normalvektig før (56 kg og 163 cm høy).
Det blir spennende å se hvor mye det blir frem til vi får vår lille gutt til verden :Heartred
 
Har gått opp 8,6 kg nå i uke 32+6. Sliter med å godta det, men vet jo at det er helt innafor:)
 
Jeg har gått opp ca 15 kg i uke 29 :angelic: Bekymrer meg veldig lite merker jeg. Var opptatt av vekt da jeg var yngre, men ikke i det hele tatt nå :D
 
Varierer jo sånn dette med vekt. Var selv overvektig da jeg ble gravid (hadde planer om å gå ned litt, men vi starta å prøve og var heldige at det gikk fort!). Har gått opp 16 kg (uke 32) og det er dessverre mye når anbefalt er 5-9 kg for meg.... syns det er ubehagelig å møte helsevesenet pga det egentlig. Man føler seg litt udugelig. Det skal sies at jeg har hatt mye vondt og er nå 100% sykemeldt pga bekkenet. Da er det jo ikke rart man legger på seg - når hverdagen er snudd på hodet og veldig stillesittende. Men jeg tror jeg bør skjerpe kostholdet litt igjen nå mot slutten så jeg ikke fyker opp mer enn nødvendig nå. Mini ligger forøvrig litt under snittet på vekst og har det helt fint - og jeg tenker det er det viktigste. Ikke mange uker igjen. Håper bare jeg klarer å nyte tiden etterpå og ikke stresse med vekten... men ingen tvil om at jeg ønsker lavere startvekt og mindre vektoppgang neste gang. Mest pga hvordan jeg blir møtt/føler meg i møte med helsevesenet.
 
Snart uke 31, og gått opp 3kg til. Nærmer meg 20kg... Håper ikke jeg går opp så altfor mye mer nå altså:smiley-ashamed004 Hun i magen trives da, og akkurat på gjennomsnittet iforhold til vekst.
 
Er uke 32 nå, har så vidt gått opp 1 kilo fra startvekt nå. Skal sies at jeg hadde endel ekstrakiloer igjen fra fødsel for 1 år siden.
Da gikk jeg opp litt i overkant av 20 kilo, og ned 10 av de før jeg ble gravid igjen. Gikk opp 12 kilo første graviditet.
 
Er i uke 32 og har gått opp 13-14 kg. Hadde håpt å ikke gå opp så mye mer enn 15-16 kg totalt så har ikke så mye mer å gå på de siste ukene.. Sist veide jeg 2-3 kg mer i samme uke som nå og så gikk jeg opp 10 kg til frem til uke 41 (mye vann).. Håper så inderlig at jeg klarer å ikke gå opp like mye nå.
 
Uke 31 straks og har gått opp 12-13 kg. Håper det ikke fortsetter sånn ut svangerskapet...
 
31 uker nå og gått opp 14 kg totalt, men har en god del vann i kroppen. Hadde håpet jeg ikke skulle legge på meg så mye mer nå, men redd for at det ønsket ikke lar seg gjennomføre :yuck:
 
Uke 33 og gått opp 18 kg. Føler det er mye, men en god del vann. Ligger også i øvre siktet når det gjelder fostervann. Spiser høvelig sunt og trener hver uke, så prøver å tenke at det meste forsvinner etter fødsel, men spent på hvor vekta stopper tilslutt o_O
 
33+0 i dag og gått opp 13 kilo , en del vann i kroppen og var undervektig, men vil tru det er normal vektoppgang :p
Får heller gå masse turer etter fødsel :smug:
 
Uke 34+0 idag og gått opp 3kg. Fått beskjed av jordmor at det kan være helt normalt å gå opp lite, men får høre mye stygt fra søstern min som nettopp har hatt to svangerskap. Jeg er på slankern og gir ikke barnet mat sier hun... :sorry:
 
Uke 34+0 idag og gått opp 3kg. Fått beskjed av jordmor at det kan være helt normalt å gå opp lite, men får høre mye stygt fra søstern min som nettopp har hatt to svangerskap. Jeg er på slankern og gir ikke barnet mat sier hun... :sorry:

I alle dager, det var da en ekstremt lite gjennomtenkt ting å si. Ikke minst til sin egen søster som er førstegangsgravid med hormoner som ikke akkurat hjelper på. Babyen tar den næringen den trenger, og så lenge symfysemål og ultralyd ser greit ut er det da ikke noe stress. De færreste slanker seg som gravide. Men noen går ikke opp noe, noen litt og noen mye. Vi er forskjellige. Synes søsteren din heller kan gi deg støtte enn å komme med sånt. Prøv å ikke ta til deg sånt ræl, har null mening:Heartpink
 
I alle dager, det var da en ekstremt lite gjennomtenkt ting å si. Ikke minst til sin egen søster som er førstegangsgravid med hormoner som ikke akkurat hjelper på. Babyen tar den næringen den trenger, og så lenge symfysemål og ultralyd ser greit ut er det da ikke noe stress. De færreste slanker seg som gravide. Men noen går ikke opp noe, noen litt og noen mye. Vi er forskjellige. Synes søsteren din heller kan gi deg støtte enn å komme med sånt. Prøv å ikke ta til deg sånt ræl, har null mening:Heartpink
Takk ❤ Er akkurat det jeg tenker også. Jeg er veldig aktiv, og har e 5 mnd gammel valp og da må jeg ut å gå hver dag. Så da samler ikke kiloene seg like lett som de gjorde for henne som kun lå på sofaen begge sine svangerskap :bored:
 
Uke 34+0 idag og gått opp 3kg. Fått beskjed av jordmor at det kan være helt normalt å gå opp lite, men får høre mye stygt fra søstern min som nettopp har hatt to svangerskap. Jeg er på slankern og gir ikke barnet mat sier hun... :sorry:
Jeg gikk opp totalt 2kg med førstemann pga ekstrem svangerskapskvaleme og kastet opp 20-30 ganger daglig på det verste.. guttungen veide 4075g ved fødsel, så det er ikke noe fare dersom man ikke legger på seg over 10kg ved hvert svangerskap. Alle er ulike og babyen får det den trenger så lenge alt annet er normalt ☺️ Man har jo som regel et reservelaget i kroppen også, som babyen nyter godt av dersom man ikke legger på seg mye. Kanskje søsteren din sier sånt fordi hun la på seg mye selv og skulle ønske hun ikke gjorde det? Er uansett en veldig ufin ting å si til en som er gravid..
 
Back
Topp