Vektoppgang!?

Linkii

Forelsket i forumet
Jeg er nå 34 +1 og har gått opp ca 4 kg. Hvor mye har dere gått opp? Forrige svangerskap gikk jeg opp 14 kg (2 uker på overtid). Spennende å se hva sluttsummen blir denne gangen :P

34+4 og opp ca 13 kg. Helt perfekt i følge jordmor :)

31+1 og opp 6 kg.. Spennende å se sluttvekta ja, gikk opp 20kg i første svangerskap, men da hadde jeg null fokus på hva jeg spiste, har fokusert litt mer på det denne gangen :p

Vært veldig dårlig denne gangen, 35 uker og gått opp 2kg. Har heldigvis litt ekstra fra før, men det går ut over dagsformen..

34+4 og opp ca 13 kg. Helt perfekt i følge jordmor :)

34 + 4 her og, tror jeg har gått opp 16 eller 17 kilo. Koser meg med det og stresser ikke. Kanskje ikke rart man går opp når man er vandt til å trene 5 ganger i uka, mens man i graviditeten ikke har klart å trene i det hele tatt. Koser meg med masse mat, men gleder meg samtidig til jeg kan begynne å løpe og trene styrke igjen. Tipper (håper) kiloene renner av da :)

32+2 opp 16 kg. Normalvektig fra før av. Spiser sunt og holder meg i bevegelse (dog mindre enn tidligere!). Spiser ofte og litt mer da det holder oppkastet litt på avstand - av og til :hungover:
Stresser ikke med vektoppgangen:smug:

33+4, og sist jeg veide meg så var jeg på +12 kg. Syns det er litt mye siden jeg er overvektig fra før av, men stresser ikke så mye med det nå lengre. Begrensa hva jeg klarer å gå opp de siste ukene nå, særlig siden det er mindre plass i magen. :p

Jordmor har ikke sagt noe på vektoppgangen, men alt annet ser tipptopp ut og jeg er på vekstkontroller som viser bebis som ligger midt på gjennomsnittet. :)

Gått opp ... nesten 1 kg! Siden startvekt... men jeg gikk ned 6 kg pga hyperemesis, så jeg har endelig tatt igjen det.

Veide 64,7 da jeg ble gravid, og 65,2 i morges. 31 uker på vei i morgen. Hadde heldigvis litt mer å gå på enn forrige graviditet da jeg bare veide 57 kg da jeg ble gravid (jeg er 165cm høy), men da gikk jeg ikke ned, gikk bare veldig lite opp...

Jeg tar omeprazol hver morgen mot halsbrann, da får jeg i meg litt mer mat enn om jeg ikke tar det (for da får jeg meg alt for lite fordi halsbrannen er så hemmende).

31+5 og har gått opp 6kg så langt! Vekta viser 99,5, så det blir en kjip morgen når den bikker 100[emoji23] Men jeg stresser ikke med det, og har det siste halvanna året gått ned 35kg, så jeg vet at jeg vil klare å gå det ned selvom jeg sikkert legger på meg mer de siste ukene før lille kommer[emoji6] Stresser ikke med det

34+5 og gått opp ca 10 kg. Håper å holde meg innenfor 12 kg pluss, men alt går så fint at jeg tar det som det kommer [emoji4]

31+5 og har gått opp 6kg så langt! Vekta viser 99,5, så det blir en kjip morgen når den bikker 100[emoji23] Men jeg stresser ikke med det, og har det siste halvanna året gått ned 35kg, så jeg vet at jeg vil klare å gå det ned selvom jeg sikkert legger på meg mer de siste ukene før lille kommer[emoji6] Stresser ikke med det
Så flink du har vært ❤️ Når du begynner med amming og trilleturer renner det sikkert av :)

10kg opp. Ikke så mye, jeg er tross alt straks 35 uker på vei.

Meeeeen, jeg sliter med det, veldig! Jeg lå på 60kg når jeg ble gravid med vesla (og var fornøyd med egen kropp for første gang på mange år), og gikk opp 14kg i det svangerskapet. Jeg mister ikke et gram når jeg ammer, og ammet godt og vel halveis inn i dette svangerskapet, så vekta denne gangen har gått opp fra 74kg, til 84kg. Jeg antar, at innen dette svangerskapet er over, vil jeg ligge på 26/28kg i pluss fra trivselsvekta mi, og planen er jo selvfølgelig å amme i 2/3 år+ med lillebror også. Og det sliter jeg med. Denne kroppen liker jeg IKKE!

Har gått opp 6,5 kg og var normalvektig fra før av:) gikk opp 7 kg sist svangerskap men da var jeg overvektig og gikk ned en del i begynnelsen. Så etter fødsel var jeg minus 17 kg. Håper det blir likedan denne gangen [emoji28][emoji85] gikk opp noen kg fra trivselsvekten min rett før jeg ble gravid, så hadde vært en bonus :p

31+4 her, og gått opp 14-15 kg til nå :) gikk opp 23 sist, og hadde «planer» om å gå opp maks 16 denne gang (før jeg visste det var to inni der :p) men nå slapper jeg veldig av. Jeg får ikke kontrollert det :p jeg går fint opp syns jordmor og jeg spiser godt med både sunt og usunt :)

Var gått opp 7 kg men kuttet ut tull forrige uke og gikk ned 2.5kg vann. Det er deilig. Ekkelt å føle at kroppen har blitt tjukkere..

32+ 3 gått opp 5 kg
Men la på meg 7 før jeg ble gravid. Så trenger ikke gå.opp så mye.
Jeg kan ikke spise på kvelden. Da ligger jeg å vrir meg hele natten med vondt i magen og halsbrann.

33 uker og gått opp 15 kilo. Overlykkelig over det, for sist svangerskap hadde jeg økt 30 kilo til nå :p

Uke 34+6 og opp 18 kg! Var normalvektig før jeg ble gravid. Har gått jevnt og trutt hele veien og man kan ikke se det noe særlig, annet enn en stor mage og litt bredere hofter! Jordmor har ikke sagt noe på vekta :)

Back
Topp