Vektoppgang?

Nå skal jeg slå et slag for alle gravide!!! Jeg driter i hva jeg har gått opp egentlig! Jeg et nå 38+6, og i dag viste vekten 93,1 kg! Startvekt var på 77,7 kg.
Jeg har i svangerskapet opplevd sjukt fokus på vektoppgangen min, hvor alle har vært nysgjerrige og kommentert og gjettet! Dette har overhodet ikke vært greit til slutt!!!!

Jeg har til vanlig en godt trent kropp med definerte muskler, men folk har klart å få meg til å miste fokus! Jeg har opplevd fokuset på den voksende magen som mer og mer negativt, og tatt meg nær av kommentarene!! Folk har ikke alltid ment ting negativt, men jeg har til slutt tatt ting negativt!!

Kan vi slå et slag for sunnhet? Drite i tallet på vekta, str på kulen- men heller være bevisste på hvordan vi behandler våre egne kropper og hva vi gir i næring til kroppene våre? Vi skal straks gi næring til de viktigste i våre liv, og da trenger vi bra næring!!
 
Nå skal jeg slå et slag for alle gravide!!! Jeg driter i hva jeg har gått opp egentlig! Jeg et nå 38+6, og i dag viste vekten 93,1 kg! Startvekt var på 77,7 kg.
Jeg har i svangerskapet opplevd sjukt fokus på vektoppgangen min, hvor alle har vært nysgjerrige og kommentert og gjettet! Dette har overhodet ikke vært greit til slutt!!!!

Jeg har til vanlig en godt trent kropp med definerte muskler, men folk har klart å få meg til å miste fokus! Jeg har opplevd fokuset på den voksende magen som mer og mer negativt, og tatt meg nær av kommentarene!! Folk har ikke alltid ment ting negativt, men jeg har til slutt tatt ting negativt!!

Kan vi slå et slag for sunnhet? Drite i tallet på vekta, str på kulen- men heller være bevisste på hvordan vi behandler våre egne kropper og hva vi gir i næring til kroppene våre? Vi skal straks gi næring til de viktigste i våre liv, og da trenger vi bra næring!!
Amen til det! Sitter på føden as we speak og dytter i meg brownies og kaffi med fløte, på en helt vanlig onsdag. Sykehusmaten er lagd på huset, smakfull og næringsrik og jeg unner meg både dessert og kaffimat med GOD samvittighet. Kroppen min har nettopp gjort en kjempejobb, og trenger næring både for å heles og for å produsere melk til den nydelige, lille bylten i armene mine. Hadde jeg visst i oktober hvor mye vekta kom til å vise før keisersnittet i går, hadde jeg nok fått spader..Jeg har spist sunt og trent jevnlig hele veien, men likevel rast opp i vekt. For tre dager siden følte jeg meg gigantisk, tung og ekkel, i dag kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva vekta mi viser! All ære til gravidkroppen og mammakroppen! Den har gjort en formidabel jobb disse månedene, og antall kilo opp eller ned ifht startvekt blir bare bagateller målt opp mot resultatet man får i armene tilslutt:Heartred
 
Last edited:
Back
Topp