Vektoppgang!

Frøkena mi var i dag 7560g, for en mnd siden var hun 6990g. Så hun har gått ca 142g i uka den siste mnden. Regner med kurven hennes har stangnert litt da, siden hun har gått opp 200-250g i uka tidligere. Så det er kanskje normalt med litt mindre vektoppgang rundt 4mnders alder?

Lastet ned den ap'en og hun ligger visst helt der hun har gjort :) på 90% :)

Lastet ned den ap'en og hun ligger visst helt der hun har gjort :) på 90% :)
Den appen var ganske grei ja;) så bra hun følger kurven sin fint da, kurven flater vel også litt ut på skjemaet fordi mange barn flater litt ut også, så det er vel derfor de fint følger kurven selv om de ikke går opp så mye:) det var derfor jeg lurte litt når hun min falt fra 65% til 50%, og endel mer på bmi-kurven... Men vi fortsetter med smaksprøver, så får vi se:) hun er ikke akkurat spesielt glad i mat, så får ikke i henne så mye mer:P

Den appen var ganske grei ja;) så bra hun følger kurven sin fint da, kurven flater vel også litt ut på skjemaet fordi mange barn flater litt ut også, så det er vel derfor de fint følger kurven selv om de ikke går opp så mye:) det var derfor jeg lurte litt når hun min falt fra 65% til 50%, og endel mer på bmi-kurven... Men vi fortsetter med smaksprøver, så får vi se:) hun er ikke akkurat spesielt glad i mat, så får ikke i henne så mye mer:p
Ja sikkert helt normalt i den aldern siden hun ennå lå på 90% :)
Har ikke kjøpt den der bmi, lastet kun ned gratis versjon :) regner med bmi ikke har så mye å si på babyer :p men ja ville prøvd å få i henne mer mat om hun har falt fra 65% til 50% på kurven :/
Hehe snuppa mi er veeeeldig glad i puppen, men flaska tar hun ikke. Og grøt er ikke så veldog godt :p har ikke prøvd noe annet ennå.
Du kan jo ta en tlf til helsesøster å spørre henne om råd?

Ja sikkert helt normalt i den aldern siden hun ennå lå på 90% :)
Har ikke kjøpt den der bmi, lastet kun ned gratis versjon :) regner med bmi ikke har så mye å si på babyer :p men ja ville prøvd å få i henne mer mat om hun har falt fra 65% til 50% på kurven :/
Hehe snuppa mi er veeeeldig glad i puppen, men flaska tar hun ikke. Og grøt er ikke så veldog godt :p har ikke prøvd noe annet ennå.
Du kan jo ta en tlf til helsesøster å spørre henne om råd?
Her er det også stort sett pupp som gjelder, helt motsatt fra storebror, så må omstille hodet mitt litt:P bmi har nok litt å si, for der kan de se hvordan de utvikler seg i forhold til egen kropp, altså vekt i forhold til høyde, men så har de jo perioder hvor de vokser i rykk og napp, så den må nok sees over litt tid tenker jeg:)

Noen smaker har hun likt ganske greit, så får prøve oss frem:) tror jeg ser det an til etter jul, så får vi stikke opp og veie igjen! Jeg ser jo at hun ikke lider noe nød akkurat, og hun er stort sett bare blid og fornøyd:) og når hun nekter grøt og mme (og alt annet går i miniporsjoner) så kan jeg ikke tvinge i henne mat heller... Får fortsette i hennes tempo, så løsner det nok etterhvert:)

Back
Topp