Vektoppgang

Hallo, dere er gravide.. Dere skal opp i vekt! Det er bra for den lille i magen. Å være bekymret over hele 4kg opp i uke 10,11,12,13,14,15 er tullete. Minner om kroppspress. Dere skal nyte tiden som gravid. Ikke spise som griser, men sunt og variert. Det er lov å kose seg en gang i blant. Til ettertanke kan dere også lese denne: http://www.klikk.no/foreldre/article891920.ece

Dere er alle forskjellige, i varmen er det i tillegg en hel del vann som henger igjen.
Noen har mage, andre er det ikke en gang synlig, noen har gått ned i kg mens andre har gått opp. Noen går opp 10 kg gjennom hele graviditeten, mens andre går opp 25kg, selv om dem trener og spiser bra, hvor av hele 15kg forsvinner den første uka... Istedenfor å stresse over bagateller gjør det beste for barnet deres og vær sunn. Og til dere som er bekymret over å ikke gå opp så mye ennå, ikke stress, spis sunt, få i dere nok vitaminer mineraler og sunne fettsyrer. Så er det ok.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg er 13 uker imorgen og ikke gått opp noen ting. Ligger ganske stabilt på startvekta... Sist svangerskap gikk jeg opp 14 kg totalt, hvorav 10 forsvant rett etter fødselen. Nå trener jeg nesten hver dag og spiser sunnere så håper på Max 10 kg nå, og da helst bare på magen :)

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Sist forsvant 12kg de første to ukene, så ikke vær bekymret!:-) å legger du på deg litt for mye, så får du det altids av igjen om du går inn for det;-) ETTER svangerskapet:p

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Sånn kan du nesten ikke tenke når du er gravid, man annbefales jo å legge på seg :) de forsvinner jo etter fødsel så lenge man ikke legger på seg kjempe mange kilo
Jeg vet det. Har et veldig anstrengt forhold til mat, vekt, kropp dessverre. For å si det mildt.. men får hjelp for det. Hadde bare ikke trodd at dette skulle bli så vanskelig:(

Ikke tenk på vekt!! Huff.. Ingenting er for mye! Jeg veide 53 kg (168 cm høy) før første svangerskap og gikk opp 27-28 kg under svangerskapet. Kiloene forsvant av seg selv etter 5 uker amming, da var jeg nede i 53 igjen. Så vær så snill, ikke bry dere om vekta med mindre den går drastisk ned! Dere SKAL gå opp i vekt ;)

Back
Topp