Vektnedgang etter fødsel

Ååh jeg synes det er så spennende med graviditeter jeg altså! Håper flere joiner meg og min lille enmannsklubb snart! [emoji7] [emoji4]

Hehe ja det er det. Hvor langt er du på veg nå? Formen Ok? Og er det annerledes å være gravid og i tillegg ha en liten en å passe på ?
 
Hehe ja det er det. Hvor langt er du på veg nå? Formen Ok? Og er det annerledes å være gravid og i tillegg ha en liten en å passe på ?
Jeg er 6+0 i dag. [emoji4] Formen er veldig bra! (Kvalmen kom ikke før 7+2 forrige gang, så jeg er ikke helt trygg enda!)
Det er veldig annerledes i form av at jeg faktisk ikke tenker så mye over det nå (høres sikkert veldig slemt og kaldt ut), for vi har allerede en liten en som gir oss så mye glede, og holder oss opptatte. Mens med nr. 1 hadde vi jo ikke barn, så vi lengtet og lengtet etter en liten baby. Nå har vi det fra før av, det vi ønsker og lengter etter.
Samt at forrige gang leste jeg veldig mye om hva som skjedde dag for dag og uke for uke, mens nå er det ikke like stort fokus fordi det er "gammelt nytt". Så vi gleder oss stort, men vi har samtidig så mye kjærlighet i han lille vi har, så dagene flyr av gårde! [emoji173]
 
Jeg er 6+0 i dag. [emoji4] Formen er veldig bra! (Kvalmen kom ikke før 7+2 forrige gang, så jeg er ikke helt trygg enda!)
Det er veldig annerledes i form av at jeg faktisk ikke tenker så mye over det nå (høres sikkert veldig slemt og kaldt ut), for vi har allerede en liten en som gir oss så mye glede, og holder oss opptatte. Mens med nr. 1 hadde vi jo ikke barn, så vi lengtet og lengtet etter en liten baby. Nå har vi det fra før av, det vi ønsker og lengter etter.
Samt at forrige gang leste jeg veldig mye om hva som skjedde dag for dag og uke for uke, mens nå er det ikke like stort fokus fordi det er "gammelt nytt". Så vi gleder oss stort, men vi har samtidig så mye kjærlighet i han lille vi har, så dagene flyr av gårde! [emoji173]
Gratulerer :)
 
Jeg er 6+0 i dag. [emoji4] Formen er veldig bra! (Kvalmen kom ikke før 7+2 forrige gang, så jeg er ikke helt trygg enda!)
Det er veldig annerledes i form av at jeg faktisk ikke tenker så mye over det nå (høres sikkert veldig slemt og kaldt ut), for vi har allerede en liten en som gir oss så mye glede, og holder oss opptatte. Mens med nr. 1 hadde vi jo ikke barn, så vi lengtet og lengtet etter en liten baby. Nå har vi det fra før av, det vi ønsker og lengter etter.
Samt at forrige gang leste jeg veldig mye om hva som skjedde dag for dag og uke for uke, mens nå er det ikke like stort fokus fordi det er "gammelt nytt". Så vi gleder oss stort, men vi har samtidig så mye kjærlighet i han lille vi har, så dagene flyr av gårde! [emoji173]


Høres herlig ut. Høres ikke slemt og kaldt ut, men du har jo en baby å ta vare på. Håper du oppdaterer meg litt underveis :p da blir vel uke 7 mer spennende for deg,:wacky: krysser fingrene for at du slipper kvalmen. Hvordan gjør du det med jobb? Rekker du å jobbe mellom svangerskapene?
 
Høres herlig ut. Høres ikke slemt og kaldt ut, men du har jo en baby å ta vare på. Håper du oppdaterer meg litt underveis [emoji14] da blir vel uke 7 mer spennende for deg,:wacky: krysser fingrene for at du slipper kvalmen. Hvordan gjør du det med jobb? Rekker du å jobbe mellom svangerskapene?
Skal nok oppdatere på både oppturer og nedturer! [emoji28] [emoji106]
Jeg starter å jobbe i midten av september, og har termin i midten av mars, så blir det vel permisjon senest tre uker før den tid. Så jeg rekker i hvertfall å jobbe litt![emoji4]
 
Har lest massevis av artikler og forskning som mener at en del sukkerfri brus påvirker vekta, fordi kroppen TROR den får sukker, og produserer insulin. Og selv om søtstoffet kanskje er trygt i seg selv, hadde jeg tenkt at man har jo ikke et behov for det heller. Og noen drikker jo sykt mye lettbrus... Det syns jeg er en skikkelig uvane og er neppe sunt, selv om det selvsagt kan argumenteres at det er et bedre valg enn å drikke tilsvarende sukkerholdig drikke. Men jeg tror man lurer seg selv om man mener det er helt greit å drikke mengder av lettbrus på daglig basis.

Brus er og blir usunt dessverre [emoji87] Har lest det samme som Oh Dear og holder meg unna.
Brus er ikke sunt uansett, men dersom man drikker ofte er sukkerfri brus absolutt å foretrekke. Dette med at aspartam påvirker blodsukkeret tror jeg lite på. I så fall ville lettbrus vært et mirakelmiddel for diabetespasienter! Det jeg derimot kan tro på, er at det endrer tarmfloraen og dermed kan påvirke metabolismen på den måten. Så man får i seg mindre sukker, men fordøyelsen blir kanskje treigere og mer næring blir tatt opp.

Uansett stimulerer brus et søtbehov som kan være irriterende og kullsyra gir en kortvarig/stadig metthetsfølelse som kan tulle med et sunt kosthold slik at det blir lettere å spise en sjokolade til lunsj. Lite næring gir lite energi= inaktivitet=nedsatt forbrenning.

Og så har vi tennene da.

Dette ble visst litt langt, men temaet engasjerer meg litt [emoji14] brus er nok ikke sunt uansett, men sukkerfri er bedre. Og fy så godt! [emoji23]
 
I denne artikkelen står det litt om ulike uavhengige studier og hva de egentlig konkluderer med. Lettbrus i menneskelige mengder er et godt alternativ til sukkerbrus og gang på gang konkludert med som trygt. Men, vann er alltid best. Særs for tennene.
http://www.tv2.no/a/7381100/
 
I denne artikkelen står det litt om ulike uavhengige studier og hva de egentlig konkluderer med. Lettbrus i menneskelige mengder er et godt alternativ til sukkerbrus og gang på gang konkludert med som trygt. Men, vann er alltid best. Særs for tennene.
http://www.tv2.no/a/7381100/

Trygt er en ting, men om det hjelper til med vektnedgang er jo et annet tema, tenker jeg. :)
Har hørt sååå mange historier om disse som drikker en stor flaske lettbrus om dagen, men ellers prøver så veldig å slanke seg, og ikke klarte det før de kuttet pepsien. Men folk er jo forskjellige, og tipper det ikke er alle som drikker SÅ mye heller. Heller ikke min sak hva folk drikker, sånn sett. :)

Jeg for min del drikker brus såpass sjelden at når jeg gjør det vil jeg oftest ha "ekte vare", både fordi de brusene jeg liker best ikke finnes i lettvariant, og fordi jeg syns noen av dem blir så tamme, at da lar jeg heller være. :)
 
Trygt er en ting, men om det hjelper til med vektnedgang er jo et annet tema, tenker jeg. :)
Har hørt sååå mange historier om disse som drikker en stor flaske lettbrus om dagen, men ellers prøver så veldig å slanke seg, og ikke klarte det før de kuttet pepsien. Men folk er jo forskjellige, og tipper det ikke er alle som drikker SÅ mye heller. Heller ikke min sak hva folk drikker, sånn sett. :)

Jeg for min del drikker brus såpass sjelden at når jeg gjør det vil jeg oftest ha "ekte vare", både fordi de brusene jeg liker best ikke finnes i lettvariant, og fordi jeg syns noen av dem blir så tamme, at da lar jeg heller være. :)
Nå er jo formelen for å gå ned i vekt veldig enkel: spise mindre enn det man forbrenner. Hva man spiser er ikke så viktig. Men det går jo på metthetsfølelse og viljestyrke. Drikker man null kalorier legger man på seg null gram for å si det sånn. Men du verden så vanskelig det er! Jeg må jo også si meg enig i at sukkerbrus er absolutt best på smak...
 
Amming og baby med melkeproteinallergi fungerer til en viss grad også, men det kan man jo ikke akkurat velge da :p er 3 kg under startvekt nå. Har stagnert litt fordi jeg er fæl til å trøstedrikke cola når jeg er sliten :p
 
Da har jeg prøvd å starte et sunnere liv... :p:eek:

Vært på trilletur idag. Og prøvd å spist litt sunnere og drukket vann som tørstedrikk. Har godterisug kjenner jeg. :wtf:..
 
Amming og baby med melkeproteinallergi fungerer til en viss grad også, men det kan man jo ikke akkurat velge da :p er 3 kg under startvekt nå. Har stagnert litt fordi jeg er fæl til å trøstedrikke cola når jeg er sliten :p

Ja jeg kjenner til det. Gikk fint ned når jeg ammet og særlig når sønnen fikk påvist melkeproteinallergi og kostholdet måtte endres totalt. Men etter jeg sluttet å amme følger jeg vekten har gått litt opp igjen.. :(
 
Back
Topp