Vektforandringer

Jeg har ikke turt å gå på vekta før i dag, har trodd det verste og tenkt jeg har gått opp 4-5kg siden puppene er en cup større, buksene ikke passer lengre og magen er en stor deigklump i forhold til før. Jeg har kun gått opp 1,5kg! Positivt overrasket, er 10+5 i dag!! Sist gang gikk jeg opp 17,5kg og brukte 5 år på å få av alt.. denne gang håper jeg sommeren blir fin, så jeg kan få ut og rørt meg litt og unngå samme vektøkningen.
 
11+0 i dag og har gått opp 3 kg til nå! VELDIG glad for det :D Jeg har altfor lav vekt til vanlig og får ikke til å legge på meg uansett hva jeg gjør, så jeg har vært veldig bekymra for at jeg ikke skulle få det til. Håper vektoppgangen fortsetter!
 
Gikk først ned 5, så opp 3 og nå ned igjen 1,5, er veldig kvalm så ikke så mye mat jeg klarer få i meg. Går stortsett i skive med hvitost.

Har heldigvis mye å ta av, men energien blir lav når jeg er så dårlig :/

Samme her, brødskive med gulost er ganske safe
 
Har bare gått opp 0,1 kg i forhold til originalvekten rett etter nyttår, og vært på stedet hvil den siste halvannen uken. Gikk ned en del i uke 4-5, før vekten steg brått fram til uke 8. Etter det har den gått ned og holdt seg stabilt der. Men jeg har slitt mer med kvalme i det siste, og er ofte så oppblåst at det gjør vondt og jeg ikke orker særlig til mat.
 
Vekta svinger litt ut ifra om jeg har klart å leve sunt eller ikke :p Men er vel på 1,5 kg i pluss nå. 13+0 i dag :)
 
Jepp da. I går morges var jeg 6+ :eek: Sånn er det når man er inaktiv og spiser rare ting. Kom meg på trening i går, og så skal jeg bevege meg mer.
 
Har ikke villet gå på vekta... :(
La på meg 24kg ved forrige svangerskap og hadde igjen 8 kg å gå ned nå før jeg ble gravid.
 
Ned 2 kg i dag så ingen tvil om at jeg har spist feil. Men sånn er det å være kvalm. Deilig å bli kvitt litt vann :) da er det bare +4 i stedet :D
 
Jeg har gått opp 3 kg. Er i uke 9+3.. Har gått ned 40 kg etter de to forige svangerskapene og har helt hetta for å bli «tykk» igjen. Men jeg prøver å slappe av og spise det jeg har lyst på men med måte:)
 
Fått flere kommentarer denne uken på at nå ser folk virkelig at jeg har gått ned i vekt. 6 kg nå.
Later som.om det er fordi jeg har sluttet å spise sjokolade og kjeks som alltid står fremme på jobben.
 
Jeg har gått opp 3 kg. Er i uke 9+3.. Har gått ned 40 kg etter de to forige svangerskapene og har helt hetta for å bli «tykk» igjen. Men jeg prøver å slappe av og spise det jeg har lyst på men med måte:)
Jeg har også litt hetta for det. Har gått ned 30kg siden 2015, og vil ikke tilbake dit.
Virkelig :arghh:
 
Vekta svinger sånn her pga forstoppelse. Så kommer ann på om jeg har fått gått på do eller ikke. Men tror ca 0,5kg opp.
Jeg la på meg veldig lite sist....men er jo 17år siden. Pluss det var prematur fødsel. Så jeg la kun på meg 7,5kg da. (Ingen kvalme, så spiste normalt)
 
Jeg har gått opp 3 kg. Er i uke 9+3.. Har gått ned 40 kg etter de to forige svangerskapene og har helt hetta for å bli «tykk» igjen. Men jeg prøver å slappe av og spise det jeg har lyst på men med måte:)
Jeg har også litt hetta for det. Har gått ned 30kg siden 2015, og vil ikke tilbake dit.
Virkelig :arghh:


Så flinke dere har vært!! Jeg gikk opp 30 kilo sist, var 11-12 kilo igjen når jeg ble gravid nå. Helt krise. Vi får starte en motivasjonstråd ifht trim når vi har fått babyene. Jeg skal hvertfall ut å trille vogn neste vinter!!
 
Så flinke dere har vært!! Jeg gikk opp 30 kilo sist, var 11-12 kilo igjen når jeg ble gravid nå. Helt krise. Vi får starte en motivasjonstråd ifht trim når vi har fått babyene. Jeg skal hvertfall ut å trille vogn neste vinter!!
Jeg er med! Skal være forlover i bryllup neste sommer og har lyst til å føle meg bra! I forrige termingruppe konkurrerte vi med endomondo og greier, var veldig gøy :)
 
Så flinke dere har vært!! Jeg gikk opp 30 kilo sist, var 11-12 kilo igjen når jeg ble gravid nå. Helt krise. Vi får starte en motivasjonstråd ifht trim når vi har fått babyene. Jeg skal hvertfall ut å trille vogn neste vinter!!
Jeg er også med på noe felles når babyene kommer! Trenger motivasjon!
 
Jeg har også litt hetta for det. Har gått ned 30kg siden 2015, og vil ikke tilbake dit.
Virkelig :arghh:
Jeg har nesten hele livet vært stor, men etter to tette svangerskap ble det mer, og jeg bestemte meg for at NÅ var det nok. Hadde ikke noen planer om et 3 barn, og har derfor suuuuper hetta. De to forige svangerskapene gikk jeg ikke på vekta hverken før eller etter og har derfor ingen oversikt. Nå derimot er jeg super bevisst. Skjønner jo at jeg ikke kan drive å slanke meg. Men må innrømme at jeg passer litt på hva jeg putter i munnen igjen...
 
Jeg har nesten hele livet vært stor, men etter to tette svangerskap ble det mer, og jeg bestemte meg for at NÅ var det nok. Hadde ikke noen planer om et 3 barn, og har derfor suuuuper hetta. De to forige svangerskapene gikk jeg ikke på vekta hverken før eller etter og har derfor ingen oversikt. Nå derimot er jeg super bevisst. Skjønner jo at jeg ikke kan drive å slanke meg. Men må innrømme at jeg passer litt på hva jeg putter i munnen igjen...

Det er helt greit å være bevisst på hva og hvor mye man putter i seg. Når du har slanket deg så mye, vet du jo hva som skal til for å gå ned i vekt, over tid. Du skal jo ikke legge det på det nivået nå.
Men for å ikke skli helt ut, som jeg tenker er lett hvis man ikke er litt nøye, særlig med rare lyster, oksehunger og andre cravings man kan få som gravid, så er det greit å være litt bevisst ja :) hverken mor eller baby er tjent med å gå opp 30 kilo, sånn jeg gjorde sist og jeg spiste for ca 4 :p
 
Jeg har nesten hele livet vært stor, men etter to tette svangerskap ble det mer, og jeg bestemte meg for at NÅ var det nok. Hadde ikke noen planer om et 3 barn, og har derfor suuuuper hetta. De to forige svangerskapene gikk jeg ikke på vekta hverken før eller etter og har derfor ingen oversikt. Nå derimot er jeg super bevisst. Skjønner jo at jeg ikke kan drive å slanke meg. Men må innrømme at jeg passer litt på hva jeg putter i munnen igjen...
Det er jo bra å passe på hva man putter i munnen, jeg prøver det selv :) jeg bikket 100 i forrige svangerskap med god margin, og det har jeg ikke så veldig lyst til nå for å si det sånn.
 
Det er helt greit å være bevisst på hva og hvor mye man putter i seg. Når du har slanket deg så mye, vet du jo hva som skal til for å gå ned i vekt, over tid. Du skal jo ikke legge det på det nivået nå.
Men for å ikke skli helt ut, som jeg tenker er lett hvis man ikke er litt nøye, særlig med rare lyster, oksehunger og andre cravings man kan få som gravid, så er det greit å være litt bevisst ja :) hverken mor eller baby er tjent med å gå opp 30 kilo, sånn jeg gjorde sist og jeg spiste for ca 4 :p
Enig!!:p Hehe
 
Det er jo bra å passe på hva man putter i munnen, jeg prøver det selv :) jeg bikket 100 i forrige svangerskap med god margin, og det har jeg ikke så veldig lyst til nå for å si det sånn.
Før jeg slanket meg veide jeg uten å være gravid over 100kg... IKKE gøy:p
 
Back
Topp