Vektestimering

Blir gøy å se hvor store de er i forhold til hverandre når de kommer til da :-D

Hmm, det er sikkert ulik praksis ved de forskjellige sykehusene. Jeg var på St. Olavs i Trondheim.
Min blir nok stooor.
For jeg prøver virkelig å legge på meg nå på slutten. Fått næringsdrikk på resept, siden jeg ikke får i meg stort, med flere hundre kcal per liten drikke. Også koser jeg meg med sjokolade om kvelden nå... Ti hi. Så nå som baby kun skal legge på seg, kommer nok både han og jeg til å ese ut. Hi hi! ;-)

Regner med min blir stor om vi går til termin. Nr 2 her ble 4180 gr, og i følge veksten så ligger lillemann her også over snittet. Samtidig som han likevel ikke er over normalen. Blir spennende å se =)

Jeg var på UL på onsdag pga sf mål som var flatet ut.. Jenta mi lå litt under gjennomsnittet, men husker ikke om legen nevnte prosent :p Jeg har svangerskapsdiabetes, men får ikke stor baby :) Storebror var heller ikke stor.. Skal tilbake 27.mars og se om hu vokser som normalt :)

Her er lillemor 14.8% over normalen:)

Gikk ofte til vekstestimering sist gang pga. svangerskapsdiabetes. Fikk beskjed om at målingene kunne være ganske unøyaktige, og at hun så mer på om det var uvanlig mye underlagsfett på babyen som tydet på at han tok til seg for mye næring. Var heldigvis helt normal når han kom ut med 3,6 kg og 49 cm.

Skal på ny vekstestimering i morgen. Var for 4 uker siden og da såg alt normalt ut. Så håper på det samme nå :-)

Jeg var på vekstetimering forrige uke pga. avflatet sf-mål. Var estimert til -4,9% som jeg fikk beskjed om at var helt innafor normalen. Har lest flere plasser at det kan være ganske stor forskjell på estimering og faktisk vekt da så skal vel ta disse esimeringene med en klype salt... :)

Første min var +16% og estimert til 3800, og kom ut 4275g 54cm og 39cm rundt hodet.
Hun i magen nå er visst akkurat på gjennomsnittet :) Så er spent på om det vil være noe forskjell på og føde og ha en "liten" baby.
39 cm rundt hodet?? Oi! Hvordan gikk det?

her var min nesten 3 kg i uke 35.... så han blir nok 4kg+ til termin... stresser ikke med d...

39 cm rundt hodet?? Oi! Hvordan gikk det?
Det gikk helt fint :-) Ble klipt og dratt med sugekopp ,men det var pga høy puls hos babyen så hun måtte fort ut. Fikk bare et lite skrubbsår ellers.

Min var - 14% i uke 36. Storebror var også liten, så spørs om ikke han her også blir litt under gjennomsnittet.

Back
Topp