Vekten nå da, damer?

Har gått opp 5,5 sålangt. Spiste mye de første 3 mnd, eller kanskje ikke så veldig mye men ihvertfall veldig ofte, hele tiden, det var det eneste som hjalp på kvalmen for meg. Men det er jo forskjellig for alle. Har vært på ferie i to uker uten trening og med masse god mat, så det har nok også gjort sitt.. Veldig engstelig for at eg fortsetter oppover i samme tempo, men vil liksom ikke "slanke" meg heller. Så prøver å spise mindre og være mer aktiv, men er jammen ikke lett! Er litt for tung i utgangspunktet, så burde egentlig ikke legge på meg mer enn max 10kg. Tror det blir tøft!! Iiik!
 
eg e snart 35 uker på vei og vekten viser mellom 5 og 6 kilo opp. men har masse vann i kroppen. synes det e så rart att vekten e så stabil...
 
Fjorten og en halv uke på vei, og har lagt på meg de to kiloene jeg mista i begynnelsen igjen, pluss en halv kilo. Nå er matlysten tilbake, og jeg kaster ikke opp så mye som jeg gjorde, så nå kan det hende vekta stiger fort! Får prøve å spise sunt! ;)
 
Dere som har gått opp mye i tidligere svangerskap - har de gått fort ned ingen også, eller blir noe sittende? Hva med dere som har gått opp lite tidligere - ender dere i minus etterhvert, eller jevner det seg ut? Litt nysgjerrig på hvordan det funker med vekt før og etter fødsel.. :)
 


PetronellaMor skrev:
Dere som har gått opp mye i tidligere svangerskap - har de gått fort ned ingen også, eller blir noe sittende? Hva med dere som har gått opp lite tidligere - ender dere i minus etterhvert, eller jevner det seg ut? Litt nysgjerrig på hvordan det funker med vekt før og etter fødsel.. :)


Jeg har gått opp mye de to andre svangerskapene. Gikk de helt greit ned igjen. Liker veldig godt å trene og ha et godt kosthold, så når kroppen var klar for fysisk aktivitet og fordøyelsen var i rute igjen rant kiloene bare av. Nå er det slik at jeg elsker å trene/være aktiv og det gjør det litt enklere å bli kvitt disse kiloene. Tror det er vanskeligere for de som må tvinge seg opp av sofan fordi de "MÅ" trene/være aktive for å gå ned de siste kiloene.
 
Var på svangerskapskontroll i går og da viste vekten nøykatig det samme som ved uke 8, er fortsatt -5 kg. Trudde jeg skulle ha gått litt opp siden jeg klarer å spise nå, men nei ikke foreløbig. Men det kommer og så lenge jm ikke stresser så stresser ikke jeg heller ;-)
 
Gikk opp tilsammen 7kg i mitt første svangerskap, og veide mindre etter svangerskapet enn før, så skal vel ikke klage :-p
Nå er jeg 24+2 på vei og har gått opp 3-4kg ca, tror jeg kommer til å legge på meg mer i dette svangerskapet, fått mye mer kjøtt på kroppen, og typiske lovehandles og bredere rumpe ;-) Only time will show! :-)
 
Gått opp fra 51 til 53. Har en enorm matlyst for tiden, så det blir spennende å se hvor mye jeg legger på meg!
 
Ingen forskjell her... Nådde akkurat å komme ned i før vekt fra #1 før jeg ble gravid igjen, gikk opp 1,5 kilo første mnd, men etter MYE stress så er jeg nå det samme som før jeg ble gravid. Men slankere rumpe/lår og større mage;) La på meg 12-13 sist...
 
Ingen forskjell her... Nådde akkurat å komme ned i før vekt fra #1 før jeg ble gravid igjen, gikk opp 1,5 kilo første mnd, men etter MYE stress så er jeg nå det samme som før jeg ble gravid. Men slankere rumpe/lår og større mage;) La på meg 12-13 sist...
 
ej ha gått opp 2 kg på sist kontroll..badevekta vora er ødlagt så får ikkje vegd mej...skal ikkje på kontroll igjen før i veke 24..litt spent på ka masse ej går opp,tru ej må kjøpe badevekt :-)
 
Tror du glemte meg i den tråden gitt! Jeg mener at jeg også var enn av de få som hadde gått opp i vekt ; )

Jeg har gått opp 4-5 kg og er 14 uker på vei! Har hatt enorm matlyst som jeg ikke har klart og kontrollere....

Jeg er slank, 62 kg ( før gravid) og 172 høy, så vekten får leve sitt eget liv i svangerskapet!!

Vi er alle forskjellige : )
 
Jeg aner ikke om jeg er gått opp eller ikke, aknskje jeg veies i morgen når jeg skal ta diverse prøver. Er litt spent å se egentlig :)
 


AlfaOmega skrev:
Tror du glemte meg i den tråden gitt! Jeg mener at jeg også var enn av de få som hadde gått opp i vekt ; )

Jeg har gått opp 4-5 kg og er 14 uker på vei! Har hatt enorm matlyst som jeg ikke har klart og kontrollere....

Jeg er slank, 62 kg ( før gravid) og 172 høy, så vekten får leve sitt eget liv i svangerskapet!!

Vi er alle forskjellige : )

He-he, godt det er flere av oss. Jeg har omtrent samme utgangspunkt som deg, og er også velsignet med en særdeles god appetitt. Skal mer enn en graviditet til å ta den i fra meg:)  
 
har gått opp 3 kilo. synnes egentlig ikke det er så gale til og vere 15+4 på vei:-)
men føler meg som en kjempe da ;)
 
jeg veier meg ikke :) Vet at jeg kommer til å gå opp å sånn er det :) Sist la jeg på meg 8 kilo:)
 


PetronellaMor skrev:
Dere som har gått opp mye i tidligere svangerskap - har de gått fort ned ingen også, eller blir noe sittende? Hva med dere som har gått opp lite tidligere - ender dere i minus etterhvert, eller jevner det seg ut? Litt nysgjerrig på hvordan det funker med vekt før og etter fødsel.. :)



Det er nok veldig forskjellig. Jeg syns det ofte er sånn at de som var slanke i utgangspunktet, ofte går ned mye, mens de som hadde overvekt fra før, og går opp mer, gjerne sliter litt mer. Men det er jo ingen fasit :)

Jeg gikk opp 31 kg første gang, og var kvitt 25 i løpet av 3 mnd. (Så kom bekkenløsning tilbake, og der gjorde 10 kg også... Flaks :p)

Andre gang gikk jeg opp 22 kg, og kun 5 kg forsvant (en baby på 4 kg+ morkake og blod= 5 kg :p). Jobba hardt i 1,5 år for å bli kvitt 20 kilo. Når jeg starta dette svangerskapet, så var det med fremdeles 10 kg mer enn hvor jeg starta det første svangerskapet!

Til nå har jeg akkurat tatt igjen den vekta som var i minus, så ligger i akkurat 0. Måtte det fortsette :)
 
Eg er litt mindre enn der eg va då eg starta..
Gikk opp 25-30kg sist svangerskap.
det skjer IKKE denne gangen.
Sist spiste eg AKKURAT ka eg hadde lyst på, det kommer eg ikke til å gjøre denne gangen for å si det slik... Veit jo såklart at eg komme til å legge på meg, men vil "kontrollere" det litt ved at eg ikke spiser så mye dritt som eg gjorde sist.
 
Her har jeg fortsatt ikke gått noe opp, kanskje ett halvt kilo. Forrige gang gikk jeg opp mer i starten, men tror det bare var puppene alene;) Denne gangen mangler puppene:/

Jeg gledet meg til å amme av alle kiloene da første kom, men 4 mnd etter var jeg samme vekt som 4 uker etter fødsel, så det gikk sakte! Ikke før jenten ble nærmere 9 mnd begynte jeg sakte, men sikkert å gå litt ned.. Men jeg tror hovedsaken var at jeg kuttet ned på karbo og kjøpte meg trenings kinect. Innen hun var 13 mnd var jeg nede i førvekten. Så ble jeg gravid igjen på samme tid;) Jeg gikk opp 12 kilo sist, men det meste var nok fett:P For det la seg bare rundt lår, rumpe, hofte og ble der!

Denne gangen har jeg fått gutteform, fått slankere lår og hofter, men en liten mage... Spennende å se hvordan det blir etter fødselen.

Teorien min er at når en får gutter så går en lettere ned igjen (basert på info fra andre rundt meg).... hva er erfaringene her?
 
Back
Topp