Vekten nå da, damer?

Gabriella Ilona

Blir kjent med forumet
Var en tråd på det her tidligere, hvor så godt som alle hadde gått ned -bortsett fra meg. Men har ikke vært noen eksplosiv økning, 2, 5 kg totalt opp. Henger ikke helt sammen med det jeg ser i speilet (les mage+pupper), skulle jeg ha tippet hadde jeg sagt 6-7 kg!! Greit nok, det raser vel på snartemoticon
 
Hmf. 5 kg opp her. Kanskje 5,5 til og med, haasaaaaater det! Har gått opp 25 og 30 kg i mine to forrige svangerskap, håper så INDERLIG å slippe å gå opp SÅ mye denne gangen også. Det er TUNGT!!! (Hatt ekstremt mye vann i kroppen begge ganger, og sist endte jo gutten på 5160g, så jeg var vel 12 kg lettere allerede et par dager etter fødsel, men likevel!)
 
Hmf. 5 kg opp her. Kanskje 5,5 til og med, haasaaaaater det! Har gått opp 25 og 30 kg i mine to forrige svangerskap, håper så INDERLIG å slippe å gå opp SÅ mye denne gangen også. Det er TUNGT!!! (Hatt ekstremt mye vann i kroppen begge ganger, og sist endte jo gutten på 5160g, så jeg var vel 12 kg lettere allerede et par dager etter fødsel, men likevel!)
 
-1kg her. Men tipper det kommer snart ;) Ikke særlig mage ennå heller. Bare hvis jeg er oppblåst :-P  Men puppene derimot - de er STORE blitt!!! 
 
På de første tre ukene raste jeg jo opp 4-5 kg.. Ble kjempe stressa og lei meg,og det hang heller ikke på greip med kaloriinntaket..! Jeg skjønner ikke hva som skjedde med kroppen.! Men nå har jeg tatt av 3-4 igjen.. Så da er jeg altså 1+ ca!

Forrige gang la jeg på meg kun 9 kg, men veide tilslutt allikevel over 80kg.. veide mer i utgangspunktet da.. er lettere nå, så håper på at jeg verken legger på meg mer enn 9 og ikke bikker over 80! Samboeren min synes jeg er helt latterlig som går og tenker så mye på det og stresser over det, men han skjønner jo ikke at jeg vet om hva som venter meg etterpå! Og jeg synes det er viktig å være obs på vekten, selv om man er gravid.. Jeg er livredd for disse scenarioene som jeg har lest om  der folk har lagt på seg over 20kg og kun tatt av 5 etter fødsel. Og det samme gjaldt for moren min når hun fikk nummer 2, hun veide faktisk MER etter hun hadde født enn rett før. Det skal da ikke være mulig.. Så jo, jeg er livredd og veldig opphengt i akkurat det der..
 
Har stabilisert meg på ca -4kg nå, men regner med det snur ganske snart. Matlysten er ivertfall tilbake ;-)
 
Jeg er -3,5 kg ennå. Matlysten er tilbake og kvalmen har gitt seg, men jeg har plass til så lite mat.. I tillegg " varer " hvert måltid lengre, i allefall metthetsfølelsen. Spiser i tillegg sunnere når jeg er gravid.. La på meg bare 12 kg sist og var -4kg fra utgangspunktet da jeg kom hjem fra sykehuset etter en uke.. I ammetiden var jeg dessverre sulten hele tiden, og ikke fullt så fornuftig, så la på meg 6kg det året jeg gikk hjemme.. Hadde håpet å unngå det denne gangen, for jeg har bare godt av å gå ned noen kg i forhold til utgangsvekta!!
 
Jeg er -3,5 kg ennå. Matlysten er tilbake og kvalmen har gitt seg, men jeg har plass til så lite mat.. I tillegg " varer " hvert måltid lengre, i allefall metthetsfølelsen. Spiser i tillegg sunnere når jeg er gravid.. La på meg bare 12 kg sist og var -4kg fra utgangspunktet da jeg kom hjem fra sykehuset etter en uke.. I ammetiden var jeg dessverre sulten hele tiden, og ikke fullt så fornuftig, så la på meg 6kg det året jeg gikk hjemme.. Hadde håpet å unngå det denne gangen, for jeg har bare godt av å gå ned noen kg i forhold til utgangsvekta!!
 
Jeg er -3,5 kg ennå. Matlysten er tilbake og kvalmen har gitt seg, men jeg har plass til så lite mat.. I tillegg " varer " hvert måltid lengre, i allefall metthetsfølelsen. Spiser i tillegg sunnere når jeg er gravid.. La på meg bare 12 kg sist og var -4kg fra utgangspunktet da jeg kom hjem fra sykehuset etter en uke.. I ammetiden var jeg dessverre sulten hele tiden, og ikke fullt så fornuftig, så la på meg 6kg det året jeg gikk hjemme.. Hadde håpet å unngå det denne gangen, for jeg har bare godt av å gå ned noen kg i forhold til utgangsvekta!!
 
jeg gikk først ned 3 kilo pga kvalmen, men er tilbake på 0 nå
 
Har ikke veid meg :-/ hehe,merker jeg er litt spent :-P
 
Har ikke veid meg igjen etter første kontrollen!
 
Har gått opp 2 kg. :)
 
Har gått opp 4,5 kilo til nå og er 16+2. Håper jeg slipper gå opp over 20 kilo som i begge de to andre svangerskapene mine...men vi får se:/ 
 
Knapt 2 kg så jeg har 8 kg å gå på i resten av svangerskapet ,legen har gitt meg streng formaning om at mer enn 10 kg + ekke  lov,men det er nok fordi jeg har tatt GBP operasjon og kroppen får nok belastning av selve svangerskapet så den trenger ikke få masse ekstra kg å bryne seg på
Helt i orden for min del ,jeg blir uansett dårlig av alt  som er fy fy mat..prøvde meg  her om dagen på et lite kakestykke på 1 årsdag til nabogutten  blæææ 2 timer rett ut på sofaen etter på 
 
Opp 1 kilo så langt...føler det ser ut som jeg har gått opp mye mer, med den oppblåste magen min ;-)
 
Her er vekta den samme, lagt på meg 0 kg så langt, men føler meg stor som en kval likevel! :p Håper eg ikkje går opp så masse, syns eg har nok å ta av. Men tok av 10 kg for ei stund tilbake og har ikkje lagt på meg igjen noko av det, så eg håper å ikkje legge på meg meir enn 10 kg totalt, men det vil no tida vise :) Prøver å vere sunn i vekene og så heller kose meg med det eg har lyst på i helgene :)
 
-2,7. Har Ligget på -2,5 lenge, så ble det -2,7 i dag. Har nesten vært litt bekymret. Men tenkte over i dag hvor lite usunt jeg spiser (for jeg blir kvalm av det..) Popcorn er det mest usunne jeg har spist på over en mnd! Ikke noe søtt som frister..men det er jeg ikke bekymret for, for DET vet jeg kommer etter hvert ;)
 
opp 1,5kg...... gikk opp 11kg totalt sist og håper på omtrent det samme denne gangen :)
 
Back
Topp