Vektauke

Jo, jeg er kanskje det. Har ikke fått noen kommentarer på det, men jeg må jo ha blitt litt slankere. Har mye mage, og føler jeg bærer all vekta midt foran, som en stor basketball...prøver å spise, men har ikke så mye matlyst, og syns magen kjennes så full ut alltid at det er ubehagelig å bli for mett. Gikk bare opp 10kg sist, så kan hende det blir noe sånt denne gangen også.
En ting er iallfall sikkert! Vi er alle ulike !

Jeg har jo 8kg pluss, nå på min 20+5. Og får høre såååå mye fint! Venner sier jeg er så flott, at jeg kler å være gravid osv! Det er så herlig å få høre sånne ting! Blir så glad, for jeg føler jeg har lagt på meg for mye, og føler meg så mye større enn før jeg ble gravid! Men siden jeg får høre så mye fint, så blir jeg litt mer kry, og stolt :)

Jeg sliter med å legge på meg. Det høres kanskje helt ok ut, men det er nesten pes i perioder.
Før svangerskapet var jeg 62 kg (168 høy) og nå veier jeg 58. Tro meg jeg spiser, allikevel vil ikke vekta peker oppover..! Jeg var akkurat likedan i første svangerskap også, da pesa jm en del spesielt i 2.trimester. Skal dit til uka, så får se hva hun sier da.
(Var ikke fare for babyen i første svangerskap, hadde ekstra vekstkontroller)

Da jeg kom hjem fra føden med førstemann hadde jeg gått ned 10kg fra den dagen jeg fødte, 7 av disse var under startvekta før graviditeten. For å si det sånn, jeg måtte ut på shopping, alle mine gamle klær var for store.
Skal sies at jeg ikke hadde vann i kroppen da og har ingen tegn på det nå heller, det drar jo fort opp litt.

Kan ikke la være å synes dere er heldige! Hvis det da ikke er fare for baby...

Jeg skulle gjerne lagt på meg jeg! Hadde jeg ikke vært gravid, hadde jeg bare vært glad for å ta av meg de ti kiloene, men nå byr det på konstante bekymringer over hva det gjør med barnet i magen. "Alle" sier det ikke er så farlig, men JEG klarer ikke å slå meg til ro med det, så det er mye tårer og mye bekymringer...

Eg har gått opp ca 2-3 kg til no og er 21+5 i dag. Magen viser godt då må vera der alt har lagt seg;)

Jeg skulle gjerne lagt på meg jeg! Hadde jeg ikke vært gravid, hadde jeg bare vært glad for å ta av meg de ti kiloene, men nå byr det på konstante bekymringer over hva det gjør med barnet i magen. "Alle" sier det ikke er så farlig, men JEG klarer ikke å slå meg til ro med det, så det er mye tårer og mye bekymringer...

Sliter du og med hyperemesis? Babyen tar heldigvis det den treng uansett, og lar mor "i stikken" :)

Ligger framleis 2 kg under startvekta, pga mykje kvalme.

Har gått opp 3 kg. Er 22 + 6. Gjekk ned i vekt i starten pga kvalme som resulterte i oppkast og lite matinntak. Så lenge det ikkje er fare for babyen eller deg, så trur eg ikkje du skal tenke så mykje over det :)

Sliter du og med hyperemesis? Babyen tar heldigvis det den treng uansett, og lar mor "i stikken" :)

Ligger framleis 2 kg under startvekta, pga mykje kvalme.

Har ikke fått noe diagnosert, kaster ikke opp, og har heller ikke gjort det noe særlig, er bare så vannvittig kvalm. Har knapt spist et helt måltid mat på 10 uker (tok litt tid før den verste kvalmen kom). Er glad jeg klarer å holde på maten, men det er likevel en konstant bekymring. De sier den tar det den trenger, og jeg skulle ønske jeg klarte å tro helt og holdent på det.

Veide meg nettopp, og jeg har gått opp 10,4 kg! Hjelpes!

Er i uke 21+4.

Haha, jeg må nok rette litt på meg selv. Har gått opp 10,4 kg siden siste veiing. Men da var jeg jo på 5,9 kg i minus. Så har vel egentlig bare gått opp 5,5 kg foreløpig, siden startvekt :-)

Jeg hadde gått opp 6,5 kg 21+4.. Er normalvektig fra før. Min jordmor syns ikke dette var mye, bar visst ganske normalt.

4,2 kg uke 23.. Håpe på at det ikke stig så veldig mye mer enn 10 kg etterhvert :p

Niklas 30.08.08 og Prinsessa kommer kansje 6/1 <3

Back
Topp