Vektauke

Tinkerbell

22.01.14 <3
Januarhula 2014
Kor mykje er det vanlig å legge på seg fram til veke 20? Eg målte i veke 7 og igjen i går og hadde kun gått opp 0,4 kg. Men så la eg på meg ein god del før eg vart gravid da. (Omtrent 7 kg det siste året, fra mi idealvekt).
 
jeg har lagt på meg 7kg (ca) siden jeg ble gravid.. nå er jeg i påbegynte 21 uke..
 
7 kg her også.. 21 uker... Litt mye synes jeg... Normal vekt fra før...
 
vel, jeg lyger.. 8kg her! :( men eg skjønner det bare ikke! for jeg sitter jo ikke på ræv å eter hele tiden! jeg trener jo tre ganger i uken på sats, pluss jeg går på tur i skogen med hunden..
 
Jeg har gått fra 54 kg til 63 og er ikke uke 22. 164 høy. La på meg mye i begynnelsen pga kvalme som bare ble bedre ved å spise.

Jeg har også gått fra 63 kg ca til 74 kg :O er 167 høy og spiste en del i begynnelsen for å holde kvalmen nede.. håper det stagnerer seg nå :)
 
Vektøkning for de mer bmi under 18:
ImageUploadedByBV Forum1378399165.635457.jpg

Vektøkning for de med normal bmi:
ImageUploadedByBV Forum1378399239.303611.jpg

Vektøkning for de med bmi over 25:
ImageUploadedByBV Forum1378399270.846658.jpg
 
Jeg er fortsatt 2 kg under startvekt... Klarer ikke spise så mye, men syns jegspiser nok og variert (mye grønnsaker), men drikker en del cola (ikke hver dag, men flere ganger i uka). Var hos legen til kontroll i går, og hun sa at babyen er frisk og rask, utvikler seg optimalt, i tillegg til at symfysemålet er littegrann over den streken på grafen. Så de ser vel på flere ting enn bare vektoppgang. Dere som syns dere har gått opp mye, det er sikkert kroppen som trenger mer næring! :) eller babyen altså, at kroppen bare sender signal om å spise mer.
 
Er i uke 23 og har gått opp 5,3 kg (sikker litt +/- mtp matinntak).


-Bruker BV app'en
-Termin 5. Januar 2014 ♥
 
Jeg er fortsatt 2 kg under startvekt... Klarer ikke spise så mye, men syns jegspiser nok og variert (mye grønnsaker), men drikker en del cola (ikke hver dag, men flere ganger i uka). Var hos legen til kontroll i går, og hun sa at babyen er frisk og rask, utvikler seg optimalt, i tillegg til at symfysemålet er littegrann over den streken på grafen. Så de ser vel på flere ting enn bare vektoppgang. Dere som syns dere har gått opp mye, det er sikkert kroppen som trenger mer næring! :) eller babyen altså, at kroppen bare sender signal om å spise mer.
Men du må jo ha blitt mye tynnere enndu var i utgangspunktet?
 
Her veide jeg litt ekstra da ejg ble gravid, Veide 89kg og er 163cm høy.
Har hittil kun svingt 1-1,5kg frem og tilbake ettersom hvor mye vann jeg har i kroppen. Jeg har ikke lagt merke tild et selv men pappa ringte meg her igår og hadde lagt merke til i bursdagen til lillebror nylig at selv om magen hadde vokst så så jeg litt slankere ut ellers. Lov og håpe for når startvekta var såpass trenger jeg ikke legge på meg så ille mye :)
 
Jeg har gått ned 10 kg jeg, nå er jeg visst ikke mer enn 18+3 i dag (fram til oul trodde jeg at jeg hadde vært 19+6 i dag). Jeg er blitt merkbart tynnere i ansiktet, over hoftene og rumpa, ellers er det nok mye muskler som har forsvunnet. Magen og puppene er blitt større. Er spent på hva vekta ender opp på ved termin!
 
Jeg har gått ned 10 kg jeg, nå er jeg visst ikke mer enn 18+3 i dag (fram til oul trodde jeg at jeg hadde vært 19+6 i dag). Jeg er blitt merkbart tynnere i ansiktet, over hoftene og rumpa, ellers er det nok mye muskler som har forsvunnet. Magen og puppene er blitt større. Er spent på hva vekta ender opp på ved termin!
Kan ikke la være å synes dere er heldige! Hvis det da ikke er fare for baby...
 
Men du må jo ha blitt mye tynnere enndu var i utgangspunktet?

Jo, jeg er kanskje det. Har ikke fått noen kommentarer på det, men jeg må jo ha blitt litt slankere. Har mye mage, og føler jeg bærer all vekta midt foran, som en stor basketball...prøver å spise, men har ikke så mye matlyst, og syns magen kjennes så full ut alltid at det er ubehagelig å bli for mett. Gikk bare opp 10kg sist, så kan hende det blir noe sånt denne gangen også.
 
Back
Topp