Vekta...

ORIGINAL: lillebebis

Ja jeg føler virkelig press på vekta siden jeg er overvektig! Fikk faktisk skryt for at jeg hadde gått ned så mange kilo under svangerskapet :S Og da jeg sa det ikke var med vilje, men pga oppkast, sa hun bare jaja, og sa at jeg måtte fortsette på denne måten... Da begynte jeg faktisk å gråte når jeg kom hjem, for jeg har jo ikke lyst til å kaste opp, men virker nesten som jeg må det for å bli "godtatt" :/

herregud! det var skikkelig unødvendig sagt av henne!
du er helt nydelig! <3

ORIGINAL: Kihne

ORIGINAL: lillebebis

Ja jeg føler virkelig press på vekta siden jeg er overvektig! Fikk faktisk skryt for at jeg hadde gått ned så mange kilo under svangerskapet :S Og da jeg sa det ikke var med vilje, men pga oppkast, sa hun bare jaja, og sa at jeg måtte fortsette på denne måten... Da begynte jeg faktisk å gråte når jeg kom hjem, for jeg har jo ikke lyst til å kaste opp, men virker nesten som jeg må det for å bli "godtatt" :/

herregud! det var skikkelig unødvendig sagt av henne!
du er helt nydelig! <3

Ja det synes jeg også! Men nå er det ikke lenge igjen, så om jeg går opp litt mot slutten så får det bare være ;p

Takk søta <3 Du er finest! <3

ORIGINAL: neah

Merker ikke noe press fra jordmora iallefall..hun sier ingenting om vekta mi.men jeg kjenner press fra meg selv :) har gått opp 11 kg til nå uke 35...og tre kg har kommet på de tre siste ukene..det liker jeg ikke. har som mål og ikke gå opp mer enn 14 kg..men det spørs nå..huff..men men..når en ikke klarer å bevege så mye på seg, så kommer de nok så kjapt..får håpe det er en del vann :)

Jeg gikk ikke opp noe de første tre mnd, så gikk jeg opp 9 kg fordelt på 3.5 mnd, og så kom det 4 kg på fire uker!! Nå har det roa seg litt, men kun 500 gram siste halvannen uke, men må si det var litt skummelt å gå på vekta en stund. Målet nå er å ikke gå over mannen, som betyr 6 kg til.

Er ikke sikker på hvor mye jeg har lagt på meg, for jeg vet ikke hva vekten min var før jeg ble gravid. Men jeg føler at det bare er magen og brystene som har vokst. For jeg bruker fremdeles noen av klærene jeg brukter før jeg ble gravid. Her spør bare jm om jeg har vært på vekten i det siste og når jeg svarer nei så sier hun bare "Ok, men det kan være lurt å følle med."

Eg har gått opp 6 kg.. men føler presset som alle andre.. folk spør meg om kor mye eg har gått opp, eg svarer 6 kg og de ser på meg som om eg sitte å lyge de opp i trynet.. tror ikkje på meg når eg sier eg har gått opp 6 kg[&:] veldig irriterende![:@]
Syns heller ikkje det e noe artig å bli sammenlignet med andre angående vekten.. venninna mi gikk opp 27 kg før hon fødte for ei veke siden, og såg ikkje feit ut i det heletatt.. hon va ganske så tynn fra før.. men når de sier eg e så mye større enn hon og nekter å tro eg kun har gått opp 6 kg.. ja då blir eg forbanna[:@]

så.. er 36+ uker på vei å hr lagt på meg 18kg[&:]

Hmm... Når vekta ein har gått opp blir framstilt på den måten kjenner eg litt på presset i grunn, bør vel kanskje unngå å lese vekt-tråder på babyverden [;)]

ORIGINAL: Kokle

Hmm... Når vekta ein har gått opp blir framstilt på den måten kjenner eg litt på presset i grunn, bør vel kanskje unngå å lese vekt-tråder på babyverden [;)]

Kjenner ikke akkurat presset. For jeg er fornøyd med meg selv slik jeg er nå :) Og gjør meg ingenting å legge på meg enda mer. Har tross alt 4 uker igjen [;)]

Men, skjønner poenget ditt. Tassen_2 bærer i tillegg på to stykker. Og hun har aldeeeeles ingenting å frykte[:D]
Så ikke noe skeptisk munn her i gården ;)

Synes også det er flott å se at folk i det minste legger på seg. Uansett hvor mange kg det er.
Er også mange som er dårlige i begynnelsen av svangerskapet, om ikke hele. Så da er det vel vanskelig å legge på seg alle disse berømte kiloene ;D Alle er ulike, så ingen kan måle seg med hverandre[:)]

ORIGINAL: Cathriinee09

Kjenner ikke akkurat presset. For jeg er fornøyd med meg selv slik jeg er nå :) Og gjør meg ingenting å legge på meg enda mer. Har tross alt 4 uker igjen [;)]

Men, skjønner poenget ditt. Tassen_2 bærer i tillegg på to stykker. Og hun har aldeeeeles ingenting å frykte[:D]
Så ikke noe skeptisk munn her i gården ;)

Synes også det er flott å se at folk i det minste legger på seg. Uansett hvor mange kg det er.
Er også mange som er dårlige i begynnelsen av svangerskapet, om ikke hele. Så da er det vel vanskelig å legge på seg alle disse berømte kiloene ;D Alle er ulike, så ingen kan måle seg med hverandre[:)]

Akk ja... Er sant det at ingen kan måle seg med kvarandre. Er jo veldig forskjellig kor masse ein klarer å ta av i ettertid også. Så det blir igrunn litt teit å sammenligne, eg ser den...[:)]

Blir deprimert av disse vekt-trådene jeg[:'(]

Cathriinee09

Så kul du er, synst den holdningen er veldig bra, blir glad av å lese slikt[:)]

Jeg valgte å ikke tenke på vekt i det hele tatt da jeg fant ut at jeg var gravid.
Bare prøve å ha et så sunt kosthold som mulig og være fysisk aktiv så lenge det gikk an.

Alt gikk jo ikke helt etter planen med det fysiske, men føler jeg har spist ganske sunt gjennom
hele svangerskapet og tror jeg har lagt på meg rundt 12-14kg hvis jeg ikke tar helt feil.

Har egentlig ikke fått noe særlig tibakemelding på det med vekta fra legen min. Men de fleste
sier at det ser ikke ut som jeg har lagt på meg noe annet sted enn på midten :p

Jeg også føler presset fra jordmor , og sikkert litt ekstra siden hun holder på med slike herbalife greier... har bare gått opp 5 kilo dette svangerskapet og var det meste jeg gikk opp med de to andre også. Jeg syntes jeg har vært slurverte selv men også "flink" for at vekten ikke er gått mer opp. Men har ikke gjort så mye egentlig for at den ikke skal gå så mye opp. Jeg eter snop,( ikke så mye pga halsbrann da så kan være der det ligger) eter mat osv som sikkert er usunn. Når jeg sier det til hun at jeg er gla for at vekten bare er 5 kilo så langt får jeg ingen respons tilbake, liksom som jeg ikke burde gå opp i det hele tatt ! Og hun begynner å snakke om sunn mat osv..

Men vi får trøste oss med at som oftest faller de fleste kiloene av etter fødselen og at vi da evt kan gjøre noe med de ekstra kiloene som ikke vil gå av seg selv [;)] og vi slipper å stille oss på den vekta hos jordmor lengre når nurkene er kommet til verden [:D]!

Cathriinee09

Så kul du er, synst den holdningen er veldig bra, blir glad av å lese slikt[:)]

Takk for det, Kokle [:D]
Kan ikke gjøre annet enn å bare rett og slett være gravid[;)] De kiloene jeg har lagt på meg, skal jeg vel en eller annen dag få av meg igjen. Alt er mulig, det tar bare litt tid[:)] Har fått kommentarer der folk sier at det bare er en kule på magen min.. Og at jeg umulig kan ha lagt på meg noe. Men når jeg sier at jeg har lagt på meg MINST 20kg, da får de bakoversveis og sier at det kan ikke være mulig [8D] Jeg ler godt jeg. For jeg har høyden min å fordele alt på. Tror hvis jeg f.eks hadde vært 165 høy, da hadde jeg nok sett ut som en svær sakkosekk med føtter og armer[:D]

Back
Topp