vekt ?

mariannnilsen

Forumet er livet
noen som har begynt å legge på seg enda ?????? jeg har lagt på meg 0,9 kilo forløpig .. sist svangerskap la jeg på meg tilsammen 22 kilo, og 12 av dem var før uke 12 [:'(], det har jeg ingen planer om denne gangen hehe

Har nok gått ned nesten fire eg, men er krise, fordi eg vegde 77kg før eg vart gravid (eg er 167cm og legen sa at eg bør ikkje vege under 71) Så eg stresse ikkje[:)][:)]

Ikke gått opp noe enda nei, tror kanskje jeg har gått ned bittebittelitt.

Men har 7 kg mer i utgangspunktet enn da jeg ble gravid med nummer 1[:-] La på meg etter ammeslutt, og etter at vi flyttet til DK.

Vil prøve å være litt mer kritisk til hva jeg stapper i meg enn med nummer 1.

Jeg gjør noen rygg/mageøvelser, tenker det er greit å begynne svangerskapet med litt mer styrke i det området.

ORIGINAL: Svartengel

Har nok gått ned nesten fire eg, men er krise, fordi eg vegde 77kg før eg vart gravid (eg er 167cm og legen sa at eg bør ikkje vege under 71) Så eg stresse ikkje[:)][:)]

bare nysgjerrig, men hvorfor bør du ikke veie under 71?

selv har jeg hverken gått opp eller ned så vidt jeg vet, men det skal sies at jeg ikke har vekt hjemme [:D]

ORIGINAL: knertpåvei

selv har jeg hverken gått opp eller ned så vidt jeg vet, men det skal sies at jeg ikke har vekt hjemme [:D]

Da vil eg bli rekna for undervektig, eg har jo ein god del muskler også, etter å ha brukt krykker i nesten 2år..   Så derfor bryr eg meg lite om bmi egentleg seier overvektig, fordi den rekner ikkje med muskler..

ORIGINAL: knertpåvei

Da vil eg bli rekna for undervektig, eg har jo ein god del muskler også, etter å ha brukt krykker i nesten 2år..   Så derfor bryr eg meg lite om bmi egentleg seier overvektig, fordi den rekner ikkje med muskler..

aha skjønner [;)]

lagt på meg 7 kg, veide 45 kg og nå 52, håper ikke på og gå opp så alt for mye i løpet av svangerskapet as....

Jepp har lagt på meg. Førvekten var på 58 kg, nå er den på 63kg... syntes ikke det var så festlig, men det går jo mer opp for meg nå at jeg faktisk er gravid:-)

Du kan fint veie under 71kg. [;)] 
ikke at du veier mye, for det gjør du absolutt ikke!! men hvis du veier 71kg og er 167 høy har du en BMI på 25,4 som vil si overvektig på skalaen. (ikke nødvendigvis hvis en har endel muskler/har kraftig kroppsbygning!) [;)]

Ville bare si at legen din er litt på tur hvis han/hun mener at du veier for lite... [;)] Du er helt normal!!!

Er treningsveileder og kostveileder, så vet sånn ca hva jeg snakker om.

jeg har [:(] kanskje fordi jeg var på slanker'n før jeg ble gravid...og etter jeg ble gravid har jeg spist litt for mye, litt for ofte.. men nå har kvalmen banket på min dør, så eneste som hjelper er å spise en brødskive eller 2..og litt cola.. [8|] må bare, takler virkelig ikke å gå kvalm når jeg er på jobb..

ORIGINAL: linneha87

lagt på meg 7 kg, veide 45 kg og nå 52, håper ikke på og gå opp så alt for mye i løpet av svangerskapet as....

45 kg ? wow d var lite

ORIGINAL: Pia20

ikke at du veier mye, for det gjør du absolutt ikke!! men hvis du veier 71kg og er 167 høy har du en BMI på 25,4 som vil si overvektig på skalaen. (ikke nødvendigvis hvis en har endel muskler/har kraftig kroppsbygning!) [;)]

Ville bare si at legen din er litt på tur hvis han/hun mener at du veier for lite... [;)] Du er helt normal!!!

Eg er klar over at bmi blir overvektig då, men sida eg faktisk har muskler utenom, så er det ikkje fint at eg blir langt under 71kg. Og eg har vegd rundt 50kg lenge, så eg vil virkeleg ikkje bli så tynn igjen.

Og eg med legen min, snakket lenge om dette altso.

quote:

quote:

Har nok gått ned nesten fire eg, men er krise, fordi eg vegde 77kg før eg vart gravid (eg er 167cm og legen sa at eg bør ikkje vege under 71) Så eg stresse ikkje

Du kan fint veie under 71kg.
ikke at du veier mye, for det gjør du absolutt ikke!! men hvis du veier 71kg og er 167 høy har du en BMI på 25,4 som vil si overvektig på skalaen. (ikke nødvendigvis hvis en har endel muskler/har kraftig kroppsbygning!)

Ville bare si at legen din er litt på tur hvis han/hun mener at du veier for lite... Du er helt normal!!!

Eg er klar over at bmi blir overvektig då, men sida eg faktisk har muskler utenom, så er det ikkje fint at eg blir langt under 71kg. Og eg har vegd rundt 50kg lenge, så eg vil virkeleg ikkje bli så tynn igjen.

åja [:)] da forstår jeg legen din![;)]

Jeg har lagt på meg 1,1 kg siden jeg fant ut at jeg var gravid i uke 4.

Har gått ned 2 kilo... Men det er pga kvalme, så vil gjerne gå opp de 2 kg igjen...Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat!!!! Og drikke også for den del... savner yoghurtn min :D

Har gått ned 2 kg. Ved det forrige svangerskapet la jeg på meg 12 kg, håper på det samme denne gangen:) Jeg syntes det var kjekt å være tilbake til startvekt noen uker etter fødsel.

har ikke lagt på meg ennå, men det kommer vel...med førstemann la jeg på meg 12 kg, med nr to la jeg på meg 5kg... og de kg har jeg dradd med meg siden, så derfor så håper jeg at jeg ikke legger på meg så frykteli mye mer!

Har gått ned 2 kg til nå [:D] 

I forrige svangerskap gikk jeg ned 10 kg før jeg begynte å legge på meg igjen... Så fra startvekt og til fødsel la jeg på med 1,4 kg [:D] 

Hadde vært flott om det skjedde denne gang også [:D]

Back
Topp