Jeg er også førstegangs, føles veldig rart med så store forandringer i kroppen på så kort tid. Spesielt siden jeg ellers har vært stabil med +/- 2-3 kg i en årrekke.
Jeg er 34+3 og det tok tid før både mage og kiloene kom. Men fra uke 29 har det bare rast på. Har vel totalt gått opp ca 11 kg nå (de siste 6 kg fra uke 29). Er fortsatt relativt aktiv, men med en lavere intensitet, blir mest gåturer og vanlig hverdagsaktivitet, men matlysta er stor om dagen, det samme med søtsuget.
Er veldig spent på hvordan det blir å komme tilbake til min habituelle vekt, om mulig.
Skjønner hvordan du har det. Jeg gikk ned i vekt noen år før første svangerskap i 2019, og var livredd for å miste kontroll da jeg var gravid og gå opp igjen. Trives så mye bedre i kroppen min og med meg selv når jeg har kontroll på spising og vekt. Jeg la på meg 9 kg sist svangerskap, og de forsvant av seg selv. 7kg var borte da jeg kom hjem fra sykehuset etter fire netter Så det gikk veldig greit. Men nå har jeg lagt på meg 8 kg allerede, og er bare 34+4, og har spist mye mer søtt og vært mye mer i ro, så nå er jeg redd for at det blir vanskeligere og krever mye mer arbeid å komme tilbake til en vekt jeg trives med
Av og til tenker jeg: drit i det og spis det du vil. Men så angrer jeg veldig etterpå, og spesielt når jeg må si vekta til jordmora