Vekt

En tråd i 'Juni 2021' startet av Jente88, 17 Des 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Tette92 Glad i forumet Tilgangsansvarlig MayDay2021 Novemberlykke 2018 JuniJubel2021

Preglife :)

2. Junijubel Glad i forumet JuniJubel2021

Syns det er fint vi påpeker det, for det er så lett som spesielt førstegangs å lese alle disse svarene og sammenligne med seg selv.

Nå husker ikke jeg nøyaktig, men mener anbefalingen til normalvektige er rundt 12kg? Personlig kjenner jeg ingen som gikk opp kun 12kg i svangerskapet sitt (selv om det helt sikkert er mange av dem også altså), så det viktigste er å gå til kontrollene og få oppfølging fra lege/jordmor, fremfor å tenke at anbefalingen er en type maksgrense :)

• Liker Liker x 1
  3. Trultemor88 Gift med forumet JuniJubel2021

Helt enig. Vekt bør egentlig ikke være et tema.

• Liker Liker x 1
  4. Mamma til T&T Forelsket i forumet JuniJubel2021

Så enig med dere, mine to andre svangerskap har hvert helt ulik, gikk ned med første pågrunn av svangerskapsdiabetes, var urolig da... Gikk opp myyye med nestemann var bekymret da... Men alle svangerskap er ulike. Viktigst er vell å ha et sunt forhold til mat, ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet... Selv er jeg nå så sliten, at trening etter jobb bare går ikke....

• Hjertelig Hjertelig x 2
  5. Mly Andre møte med forumet

13+1. gått opp 7 kg.
    6 kg opp første 1.5 mnd, 1 kg siste 1.5.

• Hjertelig Hjertelig x 1
  6. LIMO80 Glad i forumet

Pga overstimmulering gikk jeg først opp 21 kg (væske) for så å gå ned igjen 26 kg.
    16+ 0 i dag og er jeg tilbake på utgangspunktet. Er overvektig fra før så bør ikke gå så mye opp i vekt.

Last edited: 22 Des 2020
  7. Irms91 Forelsket i forumet JuniJubel2021

Vet ikke hvor mye jeg har gått opp (bruker samme klær og jakker enda). Gruer meg til den dagen jeg veier meg ... har alltid hatt et litt anspent forhold til vekt og ønsker ikke å trigge det fokuset igjen med å veie meg eller snakke om det for mye :)

8. Jente88 Glad i forumet JuniJubel2021 Assistert-jentene Junilykke2018

Gått opp enda 1 kg:) usikker på om det er graviditeten eller bare jula

Del denne siden