Vekt

Jeg har ikke gått opp noe enda. Spiser som vanlig og koser meg. 17+0
Jeg har ikke så lett for å legge på meg ellers, så er vel kanskje det som gjør det. Men.. de kommer vel! :angelic: Hehe

Er jo en liter ekstra blod, morkake, livmor,fostervann, baby som veier :) da har du sikkert gått ned litt av deg selv denne perioden :)
 
Har lagt på meg ca 4-5 kg, tenker jeg. Er litt usikker på startvekt, men tror den var ca 58 kg og jeg veide 61,5 på forrige kontroll for to uker siden. Selv om jeg har vært mye kvalm, så har jeg spist godt og mer enn jeg pleier fordi jeg har blitt mer kvalm av å være sulten. Har også vært mindre i aktivitet enn normalt.
 
Betyr dette med vektoppgang mye for dere?

Jeg vet jeg skal legge på meg, og det plager meg ikke. Men jeg har brukt 2 år på å gå ned 20 kg. Så vil ikke legge på meg unødig. Men det blir som det blir. Stresser ikke. Men prøver ikke spise mye dritt bare fordi jeg er gravid! :) men merker jeg er opptatt av det da!
 
jeg blir deppa av å¨lese om dere.. greit at jeg ikke unner noen eller ville vært så kvalm at man spyr hele tiden, men herlighet.. dere er på startvekta jo..

Jeg var 48 kg da jeg testet positivt, og veide i morges 59 kg... 17+2 if tul... Ender opp på 85 som i de foregående svangerskapene..


Har Googlet dette med vektoppgang, og tenker dette er helt innafor. Spesielt når du veide 48 kg da du testet positivt. Jeg veide 73 og er 165 høy
 
Jeg hadde gått opp nesten 10 kg før svangerskapet.., grunnet livsstil, medisiner osv,
Nå veier jeg 200 gram mer en startvekt. 20 uker på vei
 
Betyr dette med vektoppgang mye for dere?
Nei ikke egentlig. Men prøver å ha en viss kontroll for å ha et sunt svangerskap. I tillegg må jeg raskt tilbake i form etter fødsel så vil helst ikke ha 20+ kg som skal av igjen [emoji1]
 
Jeg er i uke 17 å har gått ned 4 kilo. Har sykt dårlig matlyst.
Med førstemann var jeg 10 kilo lettere når jeg hadde født enn jeg var før jeg ble gravid. Da å veldig dårlig matlyst.
Håper matlysten skyter i været snart [emoji2]
 
Veide 58kg ved start, gikk ned til 55kg ila første trimester og er nå på vei tilbake, veier 57,5 kg nå [emoji4] Fint å være snart tilbake på startvekt! Håper det går jevnt og trutt oppover nå. 12-15kg veltoppgang er det jeg håper på, men får jeg mye vann kan man sikkert legge på 10 kg til ;)
 
15+5 og vekta begynner å bekymre meg. Den står fortsatt helt stille (gått ned litt)... Er fortsatt mindre vekt enn når jeg ble gravid med storebror og har ikke mye å gå på...
Prøver å spise,men spesielt middag frister som regel lite
 
Betyr dette med vektoppgang mye for dere?

For min del betyr det endel. Jeg vet jeg skal legge på meg, men er akkurat ferdig med en vektnedgang på 50kg. Jeg vet det er normalt å gå opp, men jeg skulle ønske jeg ikke gikk opp like mye som jeg har gjort hittil så tidlig. 11kg opp, 17+2 i dag.
 
Virker som vekta begynner gå oppover nå, men har bare gått opp 1kg ca (tippa litt på startvekta).
Veier nok fra før av så håper ikke gå alt for mye opp, men er heller ikke så opptatt av det så lenge babyen har det bra.
 
Back
Topp