Vekt

RainbowDash

Endelig gravid
Assistert-jentene
Himmelbarn
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hvordan går det med vekta deres?
Jeg har gått ned en halv kilo så langt. 7+5 i dag og hadde nok forventet å ha gått opp igjen den halvkiloen nå men det hadde jeg ikke.[emoji4]
Håper bare jeg ikke legger på meg 25kg denne gangen, det er litt voldsomt[emoji85] [emoji28]
 
Har gått opp 1 - 1,5 kg. Er 7+4.
Første gang gikk jeg opp 18 kg og med nr 2 12 kg :)
 
Jeg veier meg egentlig _aldri_, men måtte veie meg da jeg var hos legen sist. Så da finner jeg ut i uke 13 om jeg har gått opp eller ned[emoji6] Føles som jeg har gått ned...

Jeg la på meg 17 kg i mine to første svangerskap..
 
Hvordan går det med vekta deres?
Jeg har gått ned en halv kilo så langt. 7+5 i dag og hadde nok forventet å ha gått opp igjen den halvkiloen nå men det hadde jeg ikke.[emoji4]
Håper bare jeg ikke legger på meg 25kg denne gangen, det er litt voldsomt[emoji85] [emoji28]
Ned 1 kg hittil, hovedgrunn ikke spist sjokolade. Felles innskjærping for mannen også. La på meg 8-9 kg i begge forrige svangerskap. Fikk barn på 3,5 og 3,7 kg. Håper å gå opp litt mer nå. Blir så veldig tynn etterpå av erfaring. Mister fort 5-6 kg mer enn graviditetskiloene innen babyen er 2-3 mnd.
 
Vekta ligger faktisk ganske likt som normalt, trodde jeg hadde lagt på meg 2-3 kg, men er tydeligvis bare veeeldig oppblåst [emoji33]
 
6+4 og 50,5kg. Det er et halvt kg opp. Lurer veldig på hvor tung jeg kommer til å bli da dette er første svangerskap og har en mor som hadde svangerskapsdiabetes og fikk svære babyer[emoji28]
 
Jeg har gått opp 1,5 kilo siden startvekta på 64 kilo. Er 6+1 i dag :) Jeg gikk opp 16 kilo i forrige svangerskap, så jeg forventer å gå opp like mye eller forhåpentligvis mindre denne gangen. Magen er derimot ikke lik hva den var fra starten av på forrige svangerskap, så jeg regner med at magen blir å vises raskere denne gangen :)
 
Er så oppblåst at jeg se ut som jeg er flere mnd på vei, men gått ned to kilo[emoji28]
 
kan noen vær så snill og komme med noen gode tips til hvordan jeg skal klare og motstå godteri :(

Fra jeg gikk ut i permisjon ligger jeg på sofaen og spiser godteri, sjokolade, boller og potetgull HVÆR ENESTE DAG. Har klart og unngå det hele svangerskapet til nå! Arghhh. Har rast opp i vekt bare de siste 4 ukene. Bare noen dager igjen til termin og hvis jeg ikke føder snart så kan jeg rulle til sykehuset. Og ikke er det bra for ungen eller meg! Jeg spiser ellers Sundt, men har plutselig mistet alt vett på dagtid og vil bare trøstespise også angrer jeg selvfølgelig etterpå. Også dagen etter er det glemt. Sukk.
 
Innfør "straff", hver gang du er på vei til godteri"skuffen" må du spise et eple, en gulrot, osv...
Mitt forslag, i tillegg ville jeg unngått å ha så mye godterier
 
Vet ikke om jeg hadde klart mitt eget råd, men jeg hadde en periode jeg spiste mat av en eller annen variant når godtesjuken slo inn.
 
Vet ikke om jeg hadde klart mitt eget råd, men jeg hadde en periode jeg spiste mat av en eller annen variant når godtesjuken slo inn.

Det sa legen også når jeg "innrømmet det" til henne i dag :) Skal prøve det i morgen (kastet det siste jeg hadde av godteri i skapet nå, til og med godteriet til 4 åringen...)
 
Gått ned to kg, har dårlig matlyst. Men er overvektig og trenger ingen ekstra kilo, holder lenge med de som baby, morkake osv utgjør. Har ingen gode råd til å motstå godteri dessverre. Denne gangen byr det meg imot, heldigvis. La på meg 35 kg med førstemann, og hadde 10 av dem igjen da jeg ble gravid med neste. Da fikk jeg 15 til, og det er bare 6 mnd siden vi mista-har ikke klart å gå ned mer enn 2,5 kg av dem så nå er jeg rundt 12 kg under det jeg veide da jeg fødte første gangen. Håper å ikke gå opp mer enn det, helst mindre. Prøver å spise litt mindre til hvert måltid og unngå søtsaker og usunne ting, men skal selvfølgelig ikke slanke meg. Hare bare dårlig erfaring med å legge på meg masse i starten på grunn av kvalmen (og dertilhørende spising for å døyve den).
 
Jeg har gått opp ca 2 kg, er 9+1 i dag. :p Prøver å spise omtrent som vanlig siden jeg er heldig nok til å ikke kaste opp (bank i bordet...), men jeg spiser nok mer blant annet for å unngå kvalme. Det hjeeelper sikkert ikke at jeg fant ut at Bixit-kjeks med sjokoladetrekk hjalp på den vonde smaken i munnen heller da... :rolleyes: Førstegangs, og nokså lite mentalt forberedt på en ekstrem vektøkning, kjenner jeg :wideyed:
 
Ned nesten 5 kg her.. Kaster ikke opp, men får i meg lite mat med lite energi.. men er nok litt muskler også, siden jeg har vært sengeliggende i en del uker..
 
Vet ikke. Fant nettopp ut at eg var gravid [emoji85] men gikk på en slankekur og gikk ned 3 kg på 1 uke, ikke bra men viste jo ikke at jeg var gravid før nå. Gikk opp jaffal 20kg sist svangerskap for var så sulten men denne gangen skal eg være flink med maten. Spise mindre og sunnere så får vi se
 
9+0 ifølge tul, og har gått opp nesten to kg :)
 
10+0 i dag og ca 0,5-1 kg opp. Første graviditet så har ikke noe å sammenligne med, men regne med jevn økning fremover[emoji5]
 
Back
Topp