Vekt!

Så du endte opp lavere i vekt selv etter fullgått svangerskap? Og alt var fint og flott? :) Jeg spiser alt som normalt med unntak fra de to tingene og det er kun fordi jeg må pga blodsukkeret (drømmer om et glass juice den dagen ungen er ute :)) ellers er jeg nøye på å få i meg nok mat og bra mat. Men som førstegangs så er jeg vel litt redd for å gjøre noe feil :) Og da er det jo greit å høre fra noen som har vært igjennom det.
Ja fikk iallefall normalt svangerskap, litt vann i føttene mot slutten, fikk gutt som kom 4 uker for tidlig ( prematur men veide 3016 g) men fødselen var ja hva skal jeg si, mistet masse blod, men vet forsatt ikke hvorfor, men alt i ett. Gikk bra [emoji4] så det ser ut som det er samme igjen med at jeg går ned i vekt, men har mer oppfølging tilfelle tidlig fødsel. Men det er bra at du bra at du er obs på hva du spiser, men samtidig så er det ikke så farlig å gå ned i vekt med mindre du ikke lar være å spise om du skjønner [emoji4] Og så lenge JM sier at det er alt bra med alt så bør vi nok ikke bekymre oss og heller bare nyte svangerskapet mest mulig vi kan [emoji4]

Jeg er 14+1 idag og har gått opp litt over 2 kg. Håper å ikke gå opp så mye, har ca 10 kg ekstra i utgangspunktet. Stresser litt over denne vekta selvom jeg vet jeg ikke burde.
Ved første graviditet bikket jeg nesten 100 kg før fødsel og slet med å få kiloene av igjen, denne gangen håper jeg det blir med gravidkiloene og primært mage sånn at jobben med å få dem av ikke blir like vanskelig.
Ikke så greit når man har vært overvektig alltid, fort gjort å havne tilbake til dårlig selvbilde og det ønsker jeg virkelig ikke.

Jeg leder nok vektøkningen her inne overlegent[emoji85][emoji23][emoji23] jeg lager riktignok 2 mennesker da, men likevell.... her tar det helt av!

Jaja.. Er vel ikke lenge til jeg er der sjøl[emoji39] fått svær mage da? [emoji3]

Nei, egentlig ikke[emoji848] merker at livmoren er stor, for den er høyt oppe, men magen er ille spesielt stor.
Kiloene har tydeligvis lagt seg alle andre plasser[emoji23] kjenner jeg har et veldig avslappet forhold til disse kiloene denne gangen, og det er så deilig[emoji1]

Nei, egentlig ikke[emoji848] merker at livmoren er stor, for den er høyt oppe, men magen er ille spesielt stor.
Kiloene har tydeligvis lagt seg alle andre plasser[emoji23] kjenner jeg har et veldig avslappet forhold til disse kiloene denne gangen, og det er så deilig[emoji1]
Jeg begynner å slå meg litt til ro med disse kiloene selv. Jeg spiser sunt og trener omtrent som jeg pleier, så da får jeg stole på at kroppen tar til seg det den skal og at vekta øker deretter[emoji39] har ingen planer om å slanke meg på noen måte, så da er det bare å godta det som skjer først som sist[emoji41] men må innrømme at det er litt uvant å se meg i speilet [emoji23]

Overraska da eg var gått opp en halvkilo siden sist da eg veide meg i morges -forventa en halvkilo ned pga dårlig form/lite matork siste dagene. Så da er eg littegrann under før-juls-vekta, mao foreløpig i minus, men mistenker at det er mye muskler og ikke så mye fett meste er gått ned i periode uten trening, så da er det naturlig med litt muskelsvinn. Kjedelig, for de kommer godt med [emoji4]

Har strevd en del med forholdet til vekt opp igjennom, og fikk litt noia når eg plutselig gikk ned i vekt nå, men hjalp å være heime ei helg og dele bekymringene med flere. Største problemet er vel at eg har hatt litt lite energi, mini har det heeelt fint [emoji4]

Får vel prøve å komme inn i et litt mer fornuftig matspor etterhvert når kvalmen går over, slik at det blir passelig vektøkning, ikke masse unødvendig. (lett overvektig i utgangspunktet).

184 høy og 75 kg før graviditet , lagt på meg 7,8 kg allerede og er 15 veke i dag . Vært så utrulig kvalm heile veien heile dagen så har spist ofte og lite , er nok derfor kiloene kom . Men heller ekstra kg enn kvalme og sjukemelding [emoji1303]

17 uker og vekta står på det samme :) Skal sies at jeg er overvektig og bør helst ikke gå noe opp i svangerskapet...

Jeg går bare nedover enda, og har gått bare nedover siden førstemann kom, nå er jeg 8 uker på vei.. jeg blir så lei meg av det![emoji30] spesielt når jeg spiser hele tiden[emoji30]

Opp 6kg, 16+2 i dag. Går straka vegen mot forrige sv si endelige vekt; 27-28 kg pluss [emoji85] Er 165 og vanligvis 68kg, gleda meg til sommaren..

17 uker og veier 2kg mindre enn før jeg ble gravid, selv om jeg ikke har vært kvalmen og ikke spydd noe. håper vekten snart går oppover!

-4 kg og 14+0 i dag.. Flere ukers sykdom med vond hals tar virkelig på! [emoji849]

Føler meg nesten litt utenfor, da jeg er overvektig og har gått opp 5kg [emoji27] har spist ofte da, for å stille det lille av kvalme jeg hadde før uke 12.
Uke 17 i dag. Burde jeg bli bekymra? [emoji15]
Lurer også på om det er flere som har opplevd å gå opp mye i vekt før uke 8? Føler jeg la på meg fort på magen nesten før jeg viste at jeg var gravid, men hadde ikke veid meg før så aner egentlig ikke om det kun er i hodet [emoji23]

Jeg er 15+0 i dag, og har gått ned 1 kg siden 6+0, som var da jeg begynte å veie meg. Har noen kilo til overs, så det er helt innafor å ikke ha gått opp enda for min del.

64 kg i starten med førstemann. 80 kg når jeg fødte.
Nå veide jeg 62 ved første kontroll. Håper å ikke gå opp så mye som sist.

Back
Topp