Vekt +/-

Hehe, jeg er like høy som deg, og veier 60 kg! Det viser jo bare hvor stort spenn det er på det som er normalt. Jeg har mye rumpe og lår, men er likevel ganske slank.

Jeg gikk ned en del nå i vår/sommer (endelig tilbake der jeg var før første graviditet!), og foreløpig har jeg ikke gått opp noe heller. La på meg 12 kg sist, som forsvant ganske umiddelbart etter fødsel, men så gikk jeg skikkelig i permisjonsfella og la på meg 5-6 kg igjen. Ooops. Må prøve å unngå det denne gangen!
Hehe, ja 60kg er vel mer normalt for vår høyde :) Jeg ble regnet som normalvektig da jeg var 47-48kg. Var spent på kroppen etter fødsel! Men kiloene (og jeg følte jeg :p) bare forsvant.. Godt jobba å ha kommet deg tilbake etter permisjonen da! Dersom jeg noen gang kommer til å begynne å legge på meg kommer jeg til å bare ese ut. Er jo så alt for vant til å bare pakke innpå akkurat det jeg vil.. :p

Jeg er godt trent og veier 58 kg og er 163 cm høy:) det var jeg når jeg ble gravid sist også og gikk opp 20 kg, det til tross for at jeg trente mye frem til uke 37:p 1 uke etter fødsel var ca18 kg borte, men så gikk jeg opp 3 kg pga amming( jepp det stemmer ;) ) gikk ned igjen disse pluss to kg til, tre uker etter ammeslutt:) er kjempespent på hvordan det skal bli denne gangen....

Høy bmi, får oppfølging av ernæringsfysiolog gjennom svangerskapet. Er 7+5 og foreløpig gått ned 4 kg pga sunn vanlig mat og trening. Glad for det :) både baby og jeg har best av at jeg ikke legger på meg noe særlig. Jeg la på meg 25 med førstemann og hadde det ikke bra. Lå også helt på grensen til svangerskapsdiabetes da.

-1 kg foreløpig. Og kan godt gå ned litt til før fosteret begynner å vokse (og jeg i takt). Er 3 kg tyngre nån enn startvekta med junior i magen. Håper å få rørt litt på meg nå som jeg er 100% sykemeldt pga kvalme.

4+0 idag.. Veier 52kg :) Med nr1 gikk jeg ned 13,3 kg, med nr2 gikk jeg ned 14,2 kg! håper jeg legger på meg denne gangen :D

4+0 idag.. Veier 52kg :) Med nr1 gikk jeg ned 13,3 kg, med nr2 gikk jeg ned 14,2 kg! håper jeg legger på meg denne gangen :D
What? Gikk ned 14 kg? Så du veide 38kg før fødsel?! Håper det ikke stemmer og at du enten veide mer før graviditeten eller at du gikk opp 14kg..

Høy bmi, får oppfølging av ernæringsfysiolog gjennom svangerskapet. Er 7+5 og foreløpig gått ned 4 kg pga sunn vanlig mat og trening. Glad for det :) både baby og jeg har best av at jeg ikke legger på meg noe særlig. Jeg la på meg 25 med førstemann og hadde det ikke bra. Lå også helt på grensen til svangerskapsdiabetes da.
Jeg har også høy BMI. Har ikke vært hos lege enda så vet ikke om jeg får noe oppfølgning. Ble du henvist fra legen din? Jeg var -3 kg fra startvekt ved fødsel i forrige svangerskap, men har lagt på meg en del etter fødsel desverre.

What? Gikk ned 14 kg? Så du veide 38kg før fødsel?! Håper det ikke stemmer og at du enten veide mer før graviditeten eller at du gikk opp 14kg..

Haha, jeg veide 65 med nr 1 :p men gikk ned 14 i svangerskapet :) gikk opp til 62 med nr2 å gikk ned igjen :)

Haha, jeg veide 65 med nr 1 :p men gikk ned 14 i svangerskapet :) gikk opp til 62 med nr2 å gikk ned igjen :)
Ah, det var godt å høre ;) Har du vært dårlig siden du har gått ned såpass mye? Synes det er fascinerende hvordan kroppen fungerer og at fosteret tar det det trenger selv om mammaen "forsvinner".

Ah, det var godt å høre ;) Har du vært dårlig siden du har gått ned såpass mye? Synes det er fascinerende hvordan kroppen fungerer og at fosteret tar det det trenger selv om mammaen "forsvinner".

Har kastet opp 3-4 mnd i strekk med begge guttene :( lite mat -mest drikke.. Ja jeg syns det er helt sykt :p men har 2 friske gutter så det er ikke noe å si på det ;) håper jo såklart at jeg skal legge på meg dette svangerskapet :D

Jeg er 165 og veide 53,3 kg før jeg ble gravid. Spent på hvordan vekten forandrer seg etterhvert!

Er vel overvektig og har gått ned ca 2.5 kg.. spyr hver dag som jeg gjorde med de andre og

Så du veide 51 når du var høygravid med første osv.? Eller gikk du ned etter du har født?

Tenkte eg hadde lagt på meg litt pga sjukmeldig og 0 bevegelse men ingen endring i vekt heldigvis :)

Jeg har fått flere kommentarer på at jeg ser ut til å ha gått ned i vekt. Har mye å gå på så det er jo positivt :P

Ingen vektendring enda, er 4+6, men er veldig oppblåst. Ellers ingen andre symptomer enn utrolig trøtt. Forrige svangerskap gikk jeg opp 18 kg - MYE vann siste mnd... :shifty:

Back
Topp