Vekt

Før førstemann veide jeg 48 kg. Jeg gikk opp til 67-68 under svangerskapet. Gikk ned til 54-55 kg også kom sjokoladen og all brusen og tok meg. Veide på det meste for 2 år siden 69 kg. Kuttet ut cola og godteri hver dag. Nyter kun cola i helgene og godteri, Da gikk jeg ned til 57 kg på 2 år, uten noe mer trening. Så effektivt å kutte ned sukkeret og drikke vann :) Veide mellom 56-57 kg da jeg ble gravid og veier nå 61 kg. Jeg vet at jeg har vanskelig for å gå ned igjen. Jeg har ikke noe særlig vann i kroppen heller, annet enn når det er veldig varmt ute.
 
22+1 å gått ned 12 kg til nå.. Men har svangerskaps diabetes. Så kutta alt av sukker, raske karbohydrater og melk. Å har fokus på grønnsaker og lett mat. Som fisk å kylling. Veide også mye da jeg ble gravid. Kan nok gå ned mye før det blir et problem. Babyen vokser som hun skal. Har også vært veldig dårlig å spise veldig små måltider.
 
Er 22+1, normalvektig og har gått opp 6 kg. Spratt plutselig opp 2 kg siste to ukene nå, etter å ha ligget på samme vekt en stund.
 
Var litt undervektig mente legen. Hadde 18- i Bmi da jeg var 9 uker. Er 25 uker nå og gått opp 10 kg :D superfornøyd. De sier at de som veier lite før graviditeten bør legge på seg mer enn normalen så jeg er i rute (ikke at jeg stapper i meg for å bli tjukk altså) :p
 
Jeg har lagt på meg 11.7kg uke 25 ca. Egentlig 1-2 kg mindre siden det var forskjellig vekt og veid hhv uten klær på morgenen kontra fullt påkledd på ettermiddagen.

Har lagt på meg mye i alle mine svangerskap, men har rast ned i vekt etter fødsel også. Med førstemann gikk jeg opp ca 16 kg og ned 32 kg på ca 8 mnd!!! De andre gangene gikk jeg opp ca 22 og 20 kg hhv og begge gangene endte jeg på trivselsvekt +ca 2-3 kg uten å gjøre noe for det.

Jeg er helt normalvektig til vanlig med bmi på ca 21-22, dvs 38/40/M i klær.
 
24+ 6 og gått opp ca 7 kg.
 
10 kg ca i uke 24. Er ikke bekymret for at jeg legger på meg mye fett, bare om det går utover helsa til babyen eller vil gi komplikasjoner senere.

Symfyse-fundus mål var i grensa for litt stort, så jordmor ba meg kutte ned på sukker og karbohydrater.
Flere som må kutte ned på sukker?
 
Er 26+2 og har til nå gått opp 7 kg.

Før jeg ble gravid (og til uke 12) trente jeg en del og spiste veldig sunt. Så kom kvalmen (spydde lite). Alle treningsvaner og spisevaner forsvant. Etter 5 uker med kvalme hadde jeg 2 uker som var bra, fikk trent, men spisevanene rakk ikke komme tilbake før jeg i uke 19 fikk smerter i magen og rygg. Ikke farlige smerter, men smerter nok til at jeg ikke får trent eller jobbet, så er i grunn fornøyd med at jeg kun har gått opp 7 kg. Spisevanene er i grunn ikke dårlig, men kunne vært mye bedre med tanke på så lite aktivitet jeg er i.
Men... Bare 3 mnd igjen nå! :D
 
Har gått opp og ned hele svangerskapet men er nå opp ca 4 kg i uke 24.. Men spiser konstant så heldigvis har jeg fått høyere forbrenning..
 
Gått opp nesten 12 kg :eek: er 28+2 :rolleyes: jordmor syntes det var litt mye, så nå må jeg skjerpe meg...
 
Samme her må skjerpe meg med sukkeret!
Huff ja.. Jeg var riktignok undervektig ved start, men hun ønsker ikke at jeg skal fortsette å legge på meg i samme tempo.. Så nå blir det hardt fremover... Jeg har kuttet ut helt sukker å spist lavkarbo før å gått ned 8 kg på 3 uker.. Så vet at skjerper jeg inntaket går dt bra.. Men akk så hardt :confused:
 
28+6 og opp 7,4 kilo nå :)
 
Back
Topp