Vekt!

Hermine

Gift med forumet
Hjelp! Uke 23 og har gått opp 12 kg! Spiser normale mengder mat og spiser sundt! Men har vært for lite aktiv.. Skal prøve å endre på det nå. Huff, hvordan skal dette gå? Føler ikke jeg har lagt på meg så mye da, føler meg fin faktisk.. Startet på normalvekt, magen og puppene har vokst MYE, og jeg har hatt en del vann i kroppen en stund. Måtte ta av ringene i uke 18, og ser at bena (og knærne!) er hovne:-(

Jeg er snart 22 uker, da jeg var hos jm uke 19 hadde jeg gått opp nesten 10 kg allerede. Men jeg var veldig undervektig fra før (veide 49kg og er 174 høy) så for min del sa hun "bare fortsett å gå opp".
Forrige svangerskap begynte startvekten på 57 kg. og gikk opp 18 kg til sammen. Virker som det blir minst like mye denne gang! Gleder meg til å sjekke hos jm i slutten av mnd . Jeg er sikkert en av de få som er glad for å legge på meg så mye :p fått større pupper, stor mage og litt større lår

Vi er i den største vokseperioden nå! Jeg har vært på ferie i 4uker og grugleder meg til å gå på vekta hjemme på torsdag!! Sist gikk jeg opp 8kg til uke 24 såvidt jeg husker..

Jeg gruer med skikkelig til jordmorkontroll og veiing i slutten av mnd! Har ikke vekt selv, så aner ikke hvordan jeg ligger an :p Prøver å tenke at så lenge jeg selv vet at jeg lever relativt sunt og aktivt så får den bare vise hva den vil ;)

20 uker på vei og vekta vaier mellom 6-8 opp . Føler såklart at det er ALT for mye og gruer meg masse til første JM time 3 september .. Siste svangerskapene la jeg på meg 25 & 35 kg, og sistnevnte såg gispet JM over vektoppgangen og virkelig virkelig hengte seg opp i det at jeg MÅTTE slanke meg (det var første JM kontroll i uke 24). Jeg gikk kun til lege etter det for hun var faktisk ekstrem .
Er veldig bevisst på kosthold denne gangen for jeg har gått ned 50 kg etter sist svangerskap og vil ikke trenge den kampen igjen . Men vekta går opp uansett ser jeg jo .

Straks uke 23 og opp 6kg til nå, mesteparten av dette siste ukene...

Var hos jordmor når eg var 23+3 og hadde gått opp 4,5 kg..Håper ikkje det blir så veldig mye mer, da eg hadde minst (!!) 15 kg for mye før graviditeten:(
Husker ikkje når eg la på meg mest sist sv.skap, men det ble en del vann på slutten.. Gikk opp 20 kg forrige gang, og både meg og jordmor er enige om at det burde eg ikkje gjøre denne gang:p

Var rundt 21 uker da jeg gikk på vekten igjen. Startvekt var 58, da viste nåla plutselig 65 :p 22 uker på vei og den var 67.. så gikk jeg ned 4,5 da.. gått opp igjen 2 kg da :)

;););)
Var hos jordmor når eg var 23+3 og hadde gått opp 4,5 kg..Håper ikkje det blir så veldig mye mer, da eg hadde minst (!!) 15 kg for mye før graviditeten:(
Husker ikkje når eg la på meg mest sist sv.skap, men det ble en del vann på slutten.. Gikk opp 20 kg forrige gang, og både meg og jordmor er enige om at det burde eg ikkje gjøre denne gang:p

Kom plutselig på at eg veier faktisk det samme no som eg gjorde på mitt tyngste i forrige sv.skap :eek::D:p
Jaja, får fortsette å spise sunt og ta kampen når kroppen er bare min igjen ;)

Uke 21 i morgen og gått opp 3,5 kg. Startvekten var 5 kg høyere nå etter diverse aborter, så ikke helt nødvendig med stor vektøkning, tenker jeg.

Fra uke 12 til 22 har jeg gått opp 3 kg. Jeg vet ikke helt hva jeg veide før jeg ble gravid, men vil tro jeg gikk opp rundt 5-7 kg de første 12 ukene, da var jeg så sliten og hadde null energi, så det ble minimalt med bevegelse på kroppen. Nå har heldigvis litt av energien kommet tilbake, så får beveget meg litt, bare ryggen og bekkenet som begrenser det litt...

Sist jeg veide meg hadde jeg gått opp 6 kg. Er i uke 22 nå.
Har hatt ferie i snart 3 uker så er spent på hva vekten sier nå...!
Har hatt matforgiftning og regner med jeg gikk litt ned da :/ Magen ble merkbart mindre!
Og thai-mat er ikke det mest usunne man kan putte i seg. Så når vannet forsvinner håper jeg ikke det er så ille ;)

Gikk først ned 6 kg så opp igjen 2 så er på -4 kg fra startvekt. Det er helt greit da jeg har ganske mye ekstra og har fått beskjed om å gå opp så lite som mulig:)er 22+4

Hjelp! Uke 23 og har gått opp 12 kg! Spiser normale mengder mat og spiser sundt! Men har vært for lite aktiv.. Skal prøve å endre på det nå. Huff, hvordan skal dette gå? Føler ikke jeg har lagt på meg så mye da, føler meg fin faktisk.. Startet på normalvekt, magen og puppene har vokst MYE, og jeg har hatt en del vann i kroppen en stund. Måtte ta av ringene i uke 18, og ser at bena (og knærne!) er hovne:-(
Kroppen endrer seg nå, om vi liker det eller ikke. Jeg har gått opp 8 kg. Men kommer nok til å få noen kg til. Jeg prøver å tenke at det er helt ok. Vekt er et tall så lenge kroppen ellers fungerer. Og hvis du har mye vann i kroppen er det nok der mesteparten av kg dine ligger. Og de forsvinner nok etter fødsel.

Kroppen endrer seg nå, om vi liker det eller ikke. Jeg har gått opp 8 kg. Men kommer nok til å få noen kg til. Jeg prøver å tenke at det er helt ok. Vekt er et tall så lenge kroppen ellers fungerer. Og hvis du har mye vann i kroppen er det nok der mesteparten av kg dine ligger. Og de forsvinner nok etter fødsel.
Helt riktig!
Første svangerskapet mitt gikk jeg opp 18 kg til sammen. Trodde ikke jeg hadde så mye vann i kroppen, for man så det ikke så godt.. I ansiktet eneste! Da jeg fødte var jenta 3210kg, og gikk opp på vekta dagen etter fødsel på føden.. minus 14 kg!!!! Altså, hvor i huleste hadde de gjemt seg?! ;) så mye går av igjen etter fødsel! :)

Helt riktig!
Første svangerskapet mitt gikk jeg opp 18 kg til sammen. Trodde ikke jeg hadde så mye vann i kroppen, for man så det ikke så godt.. I ansiktet eneste! Da jeg fødte var jenta 3210kg, og gikk opp på vekta dagen etter fødsel på føden.. minus 14 kg!!!! Altså, hvor i huleste hadde de gjemt seg?! ;) så mye går av igjen etter fødsel! :)

Godt å høre dette, for blir virkelig bekymret.. Tar det veldig på alvor, og er ekstra nøye med hva og hvor mye jeg spiser. Godteri kun på lørdager! Har begynt med mer aktivitet også, og på mandag er jeg tilbake på treningssenteret etter ferien. Gleder meg til det:-) Denne uken har jeg veid meg oftere og merker at kiloene kommer og går, veldig rart.. Så jeg håper en del av kiloene er vann. Skal på kontroll hos legen på mandag, så da skal jeg høre med ham.

Veide som sagt 58 kg før graviditeten, nå veier jeg 67! Gått opp 9 kg tilsammen. Er 24+4 :)

Godt å høre dette, for blir virkelig bekymret.. Tar det veldig på alvor, og er ekstra nøye med hva og hvor mye jeg spiser. Godteri kun på lørdager! Har begynt med mer aktivitet også, og på mandag er jeg tilbake på treningssenteret etter ferien. Gleder meg til det:-) Denne uken har jeg veid meg oftere og merker at kiloene kommer og går, veldig rart.. Så jeg håper en del av kiloene er vann. Skal på kontroll hos legen på mandag, så da skal jeg høre med ham.
Når på døgnet veier du deg og veier du deg påkledd eller naken?

Back
Topp