Vekt

Dirgfrid

Betatt av forumet
Har dere fulgt med på vekta deres fra begynnelsen?

Selv er jeg overvektig, så jeg bør ikke gå opp all verden i løpet av svangerskapet. Til nå har jeg gått ned snaue to kilo siden befruktning, og det overrasker meg en del. Jeg har jo vært såpass i dårlig form at jeg ikke har trent noe som jeg pleier, og spist mye tull! Er vel muskler som har forsvunnet, kanskje...

Er også overvektig, har til nå ikke gått verken opp eller ned, håper nesten på litt likt som sist :-P
Forrige gang raste jeg ned 20kg, var små uggen hele svangerskapet å klarte kun å spise frukt å grønt :-P
Alt vekta kom på igjen innen det var gått 3mnd etter fødselen da :-/

Veide meg dagen etter positiv test, og har gått ned 1 kg siden da. Men har ikke fått trent slik jeg bruker, så er sikkert muskelvekt jeg har mistet.
Føler meg tykkere enn vanlig, men det er nok fordi det er mer på magen og rundt hoftene.
Trur nok at jeg kommer til å gå opp 15 kg, å satser på at formen kommer fort tilbake etterpå:-)

Er også overvektig, gikk opp hele 25 kg forrige svangerskap , men 17 av de gikk bort på 1 uke :) har litt høyere start vekt denne gangen , så håper på å gå opp litt mindre :) har gått ned 2 kg siden positiv test. Har Vært kvalm 24/7 så matlysten er på bunn ...

Tror jeg er på samme vekt som før jeg ble gravid, men det er likevel noen kilo over trivselsvekt... Hadde planer om å komme i gang med trening så fort flytting og alt var i orden, men så kom kvalmen :(
Skal i gang med en gang jeg føler meg i form til det.
Er fremdeles relativt slank, så stresser ikke så veldig. Men trivselsvekt er trivselsvekt...

Gikk fra 63 kg til 98 kg forrige svangerskap og så ned til 68.

Jeg har faktisk ikke veid meg siden 2013. Jeg går ut i fra at jeg veier rundt 60 kg. Kanskje jeg burde veie meg nå. :D

Jeg har gått opp 3 kg allerede jeg.. Gikk ned 1 kg de første tre mnd med første, da var jeg ikke kvalm. Nå er jeg kvalm, men gått opp:p

Men siden jeg er normalvektig har ikke det så mye å si sa jm :) første svangerskap for 6 år siden gikk jeg opp 18 og ned igjen 25, så håper på det denne gangen også, da vi skal gifte oss i juni 2016 ;D

Jeg har også gått opp et par kilo, men det kommer av at jeg har gått igjennom IVF. Jeg er normalvektig, men har alltid gått opp under forsøk. Etter 8 forsøk så hadde jeg gått opp ca 10 kilo, og slanket meg ca 5 kilo før dette siste forsøket vårt. Føler eggene mine fikk bedre kvalitet pga vektnedgangen:-) herlig å være gravid!!!

Jeg er også overvektig, gikk opp 15 sist og håper jeg kan holde det på ett minimum denne gangen. Akkurat nå frister ikke sjokolade i det hele tatt, så håper det holder seg slik! Cravings på sjokolade og slikt er jo det verste!

Her er vekten på stedet hvil. Egentlig litt rart, da jeg har vært utrolig flink med trening, turer og tenkt på hva jeg putter i skrotten !
Hadde håpet på noen kilo minus i starten for å ha litt å gå på senere...

Jeg har ca 10 kg for mye på kroppen, så jeg håper på å begrense vektoppgangen denne gangen.

Første svangerskap lå jeg på meg 30+, andre lå jeg på meg ca 15.
Har slitt med å få kiloene av hver gang, til tross for amming og trening:-(

Jeg har også gått opp et par kilo, men det kommer av at jeg har gått igjennom IVF. Jeg er normalvektig, men har alltid gått opp under forsøk. Etter 8 forsøk så hadde jeg gått opp ca 10 kilo, og slanket meg ca 5 kilo før dette siste forsøket vårt. Føler eggene mine fikk bedre kvalitet pga vektnedgangen:-) herlig å være gravid!!!
Hm, jeg har også gått gjennom ivf. Har aldri hørt at det skal påvirke vekta den ene eller andre veien annet enn at jeg var veldig full i vann de aller første ukene! Men det er vel også individuelt ☺️så flink du var som gikk ned igjen før siste forsøk ☺️

Hm, jeg har også gått gjennom ivf. Har aldri hørt at det skal påvirke vekta den ene eller andre veien annet enn at jeg var veldig full i vann de aller første ukene! Men det er vel også individuelt ☺️så flink du var som gikk ned igjen før siste forsøk ☺️

Takk Ja, det er nok veldig individuelt det med vekta. Man veier jo også mere på grunn av at kroppen samler på mere vann, men dette går jo over etterpå... Vektoppgang står som bivirkning på flere av medikamentene, og i tillegg så er det en tøff prosess hvor jeg ikke har fått trent eller spist som vanlig - og da går jo vekta lett oppover

Jeg har gått ned 2 kg de første ukene, nå har jeg gått opp 0.5 kg. Men jeg regner med at det er fra 2. trimester som går virkelig oppover.

Er også overvektig, har til nå ikke gått verken opp eller ned, håper nesten på litt likt som sist :-P
Forrige gang raste jeg ned 20kg, var små uggen hele svangerskapet å klarte kun å spise frukt å grønt :-P
Alt vekta kom på igjen innen det var gått 3mnd etter fødselen da :-/
Oi, ned 20 kilo, det hørtes slitsomt ut! Småen tar jo næringen den trenger, så enda mindre på mor...

Er også overvektig, gikk opp hele 25 kg forrige svangerskap , men 17 av de gikk bort på 1 uke :) har litt høyere start vekt denne gangen , så håper på å gå opp litt mindre :) har gått ned 2 kg siden positiv test. Har Vært kvalm 24/7 så matlysten er på bunn ...
Så greit at mesteparten forsvant igjen så fort, da ☺️

Oi, ned 20 kilo, det hørtes slitsomt ut! Småen tar jo næringen den trenger, så enda mindre på mor...
Eg satt kun i ro heile dagane...Me unntak av litt gåing når eg sko t fysio (hadde kraftig bekkenløsning å bekkenlåsning)
Hadde veldig mye energi da, merkelig nok:-P mye frukt å grønt holdt viss kroppen igång :-P

Tror jeg er på samme vekt som før jeg ble gravid, men det er likevel noen kilo over trivselsvekt... Hadde planer om å komme i gang med trening så fort flytting og alt var i orden, men så kom kvalmen :(
Skal i gang med en gang jeg føler meg i form til det.
Er fremdeles relativt slank, så stresser ikke så veldig. Men trivselsvekt er trivselsvekt...
Jeg også gleder meg til å være i form til å trene litt igjen. Foreløpig har jeg greid å øke gåtur fra ingenting til 15 minutter til 30 minutter i slengen.

Jeg er også overvektig, gikk opp 15 sist og håper jeg kan holde det på ett minimum denne gangen. Akkurat nå frister ikke sjokolade i det hele tatt, så håper det holder seg slik! Cravings på sjokolade og slikt er jo det verste!
Sjokolade har jeg heller ikke lyst på for tida, veldig greit det, ja! Men spiser potetgull, da...

Back
Topp