Vekt

Hannus

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Hvor lang tid brukte babyene deres på å ta igjen fødselsvekten sin?

3 uker :)

Tja... Ett par dager? Gikk kun ned ti gram på sykehuset og når vi veide henne på nytt når hun var 6 dager gammel veide hun mer enn ved fødsel. Noen som sa matvrak? ;-)

Min gikk alldri ned i vekt etter fødsel men dette pga lavt blodsukker ved fødsel så han ble matet ofte og med mye mat på sykehuset. Ved veiing 4 uker etter fødselen hadde han gått opp ca 500gr etter at vi kom hjem, skal veie igjen i morgen:-)

4 dager:) veide 2690 ved fødsel,gikk ned til 2555 dagen etterpå, veide 2710 4 dager etterpå:)
Skal å veie henne i morgen, da er hun tre uker:)

4 dager her og. Er 13 dager gammel idag og lille prinsesså har lagt på seg 300g mer :)

Sent from my iPad using BV Forum

Gikk kun ned 80 gr, var 3220 gr ved fødsel... Ble veid i går og da var hun 3700 gr 12 dager gammel, så har lagt godt på seg :)

3068gr ved fødsel, 2842gr to daga itte fødsel, 2918gr tre daga itte fødsel og 3060gr fem daga itte fødsel :-) og åtte daga ette den sista målingo va ho pigade gått opp 400gr te!;)

Ca en 1,5 uke pga gulsott :)

Her veide hun 3370 ved fødsel, og 3170 ved utreise. Fikk ikke helt til ammingen når vi kom hjem og var bekymret for at hun fikk for lite mat så vi dro og veide henne på helsestasjonen, og da hadde hun gått opp 50 g på to dager. Etter det slo jeg meg til ro med å fortsette å bruke skjold, og da gikk ammingen plutselig mye bedre, og bare i løpet av det neste døgnet gikk hun opp 70 g til. :D så da har hun snart tatt igjen fødselsvekten, og jeg føler endelig at jeg klarer å få i hun nok mat!

Akkurat 14 dager

Her veide hun 3370 ved fødsel, og 3170 ved utreise. Fikk ikke helt til ammingen når vi kom hjem og var bekymret for at hun fikk for lite mat så vi dro og veide henne på helsestasjonen, og da hadde hun gått opp 50 g på to dager. Etter det slo jeg meg til ro med å fortsette å bruke skjold, og da gikk ammingen plutselig mye bedre, og bare i løpet av det neste døgnet gikk hun opp 70 g til. :D så da har hun snart tatt igjen fødselsvekten, og jeg føler endelig at jeg klarer å få i hun nok mat!

Drive me skjold her og.. Og ho legge kjapt på seg!!;) men di gjor meg nervøs for bruken av skjold på sjukehuset då.. Dagen me sku heim! Gull!... O.o :p di meinte ho kunne slita me å komma seg opp i vekt........ :p den gang ei';)

Drive me skjold her og.. Og ho legge kjapt på seg!!;) men di gjor meg nervøs for bruken av skjold på sjukehuset då.. Dagen me sku heim! Gull!... O.o :p di meinte ho kunne slita me å komma seg opp i vekt........ :p den gang ei';)

Kjente jeg ble stresset fordi folk har så mye meninger om det og sånt, men hjalp veldig på når vi fikk en helsesøster som ikke sa noe om det. Så lenge de legger på seg går det jo fint :D

Kjente jeg ble stresset fordi folk har så mye meninger om det og sånt, men hjalp veldig på når vi fikk en helsesøster som ikke sa noe om det. Så lenge de legger på seg går det jo fint :D

Ja, samma her! Me hadde jo innom sikkert 20 ulike dame mens me va på føden.. Og alle meinte nåke anna enn dei andre..:-P
Godt du har fått ei go helsesøster vertfall!:) heilt sant! Da viktigste e jo at knøtto legge på seg og får den næringo dei treng!:)

Back
Topp