Vekt

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Jenta mi har lagt på seg 430g på bare ei uke og på bare min melk :) :p på 13 dager har hun lagt på seg 750g :)
Hvordan er vektøkningen på deres små?
 
300 gram på mm på 5 dager nå sist ;) Hs tror hun tok igjen det tapte siden hun knapt gikk opp i vekt i begynnelsen. ;)
 
Sist vi veide hadde han gått opp 290 gram på fire dager :p men det er over ei uke siden nå så spent på hva vekten er på fredag når jeg tenkte meg en tur på helsestasjonen for og veie han igjen :)
 
Her har hun foreløpig gått ned. Fra 3575 til 3270. Skal på ekstra kontroll på fredag så blir spennende og se:)
 
Jenta mi har lagt på seg 430g på bare ei uke og på bare min melk :) :p på 13 dager har hun lagt på seg 750g :)
Hvordan er vektøkningen på deres små?
Jeg veide lillegutt på fredag, og da hadde han gått opp 740 gr på 14 dager - her også kun på morsmelk. Hurra for god morsmelkproduksjon. :)
 
Jeg skal også på ekstra kontroll på fredag for å sjekke vektoppgang. Min lille pode hadde bare lagt på seg 60 gr på 6! dager. Mulig at forskjellige vekter kan ha noe å si, men jeg håper han nærmer seg fødselsvekten igjen snart!
 
3815g, til 3470g til 3820 g. Han er 8 dager gammel :)Så det kommer seg :) fikk skikkelig såre brystvorter, blødde og svei. Kjøpte ammeskjold, herregud så utrolig genialt.
 
Fire uker idag, ble født på 3116 gr, gikk kun ned 50-60 gr på de første dagene og igår var han oppe i 4185. Så godt og vel en kg opp :) vi sliter litt med at han kaster opp/har sprutbrekninger, så skal følge litt ekstra med på vekten fremover mtp mulig pylorusstenose. Skal opp på helsestasjonen og veie på nytt fredag, krysser fingrene for at han fortsatt går fint opp i vekt!
 
Her går hu ned på kun morsmelk så supplerer med erstatning og da har hun gått opp 420 på 9 dager :)
 
Gått opp 800 gram fra fødsel. Er 3,5 uker. Får kun MME nå :) har ammet tidligere, to perioder på 5 dager hver, men fikk da mme i tillegg til mm.,
 
Han var 3272 når han ble født, gikk ned til 3040 dagen vi dro fra sykehuset. Veide han på fredag, da veide han 3600 (16 dager gammel) så han hadde gått opp 560g på litt under to uker da. Kun mm.

Veier dere igjen før seks ukers kontrollen? Lurer på om vi skal dra å veie den dagen han er èn måned, litt gøy å vite :)
 
Mi hadde lagt på seg over 500 g på 8 dager ved hjemmebesøk. Veide henne 6 dager senere og da var det "bare" 110 g opp. Har ikke veid henne denne uka, så er spent på hva vekta sier neste onsdag :) Får kun mm.
 
Juhu Amanda har gått opp 200 gram på to dager:) nå kan vi senke skuldrene litt
 
Fra 3938kg, dagen etter 3815kg og i går, fire dager etter 3900kg. Så hun gikk ned lite og fort opp:) Ser hun er god og rund i kinnene:)
 
Nå er han over 4800 gram så han har lagt på seg over 1 kg siden fødsel og han blir fire uker på mandag :)
 
Min har lagt på sæ 3 kg på 6 uka :)
 
Back
Topp