Vekt

Jeg har tenkt å prøve å spise sunt og fortsette å trene :-) håper på å ikke gå altfor mye opp i vekt, da jeg nå endelig nærmer meg trivselsvekt.
Har blitt null trening og mye usunn mat nå i ferien, men nå er ferien og jeg må skjerpe meg. Skal prøve å komme meg ut på en løpetur nå snart :-)

Jeg er veldig spent på hvis jeg klarer å spise sundt hele veien, og om jeg ikke legger på meg mer enn normalt, om jeg da får "normalt" stort barn også, eller om h?n blir stor uanset!! Håper virkelig jeg klarer holde meg selv litt i sjakk :P

Jeg er veldig spent på hvis jeg klarer å spise sundt hele veien, og om jeg ikke legger på meg mer enn normalt, om jeg da får "normalt" stort barn også, eller om h?n blir stor uanset!! Håper virkelig jeg klarer holde meg selv litt i sjakk :P

Samme her:)

♡02.03.2015♡

Jeg vil tippe at det vi spiser påvirker fødselsvekten i relativt stor grad og er også veldig spent på om denne blir mer normal enn sine storesøsken som var hhv. 4302 g, 55 cm 5 dager etter TUL og 3498 g, 51 cm 22 dager før TUL. Jeg har forandret livsstil drastisk og er nå over 15 kg lettere enn før jeg fikk barn. Hvis jeg klarer å holde meg til helsemyndighetenes anbefalinger denne gang, blir det spennende å se om det er kosthold eller gener som spiller størst rolle for fødselsvekt.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jeg hadde forresten sv.diabetes med nr.1, glukosebelastningstest med nr.2 var negativ, men jeg lurer på om jeg utviklet det mot slutten med nr.2 også.

Jeg vil tippe at det vi spiser påvirker fødselsvekten i relativt stor grad og er også veldig spent på om denne blir mer normal enn sine storesøsken som var hhv. 4302 g, 55 cm 5 dager etter TUL og 3498 g, 51 cm 22 dager før TUL. Jeg har forandret livsstil drastisk og er nå over 15 kg lettere enn før jeg fikk barn. Hvis jeg klarer å holde meg til helsemyndighetenes anbefalinger denne gang, blir det spennende å se om det er kosthold eller gener som spiller størst rolle for fødselsvekt.

Litt i tvil om det har veldig mye å si. Med førstemann greide jeg nesten ikke mat og gikk ned i vekt, men gutten var faktisk over 4 kg ved fødselen. Har forstått det sånn at den lille tar den næringen den skal ha og resten får vi :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

For meg høres det faktisk ikke så ille ut å legge på seg i sv.skapet. Jeg har slitt med ekstrem kvalme og har aldri lagt på meg. Det har jeg istedet tatt igjen etter fødselen. Da er det nemlig veldig godt å like alt igjen så da greier jeg ikke å ligge unna alt det usunne og det er veldig surt å legge på seg mange kilo ETTER fødselen :-/ Nå har jeg greid å legge om livsstil litt aå jeg håper jeg skal greie meg bedre etterpå også denne gangen :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg spiste så mye dritmat siste trimester sist gang at jeg jeg skammer meg i dag. Tilsammen gikk jeg opp 30 kg.
Men lillegutten min var helt gjennomsnittelig på 3,6 kg og 51 cm lang.. så jeg tror nok gener spiller en større rolle enn kosthold, men at kosthold heller kan ha noe å si ift utvikling og at barnet får nok av de forskjellige næringsstoffene og hjelper barnet med å bygge opp for eksempel godt imunforsvar osv osv :) (ikke at jeg er noen lege altså :P )

Back
Topp