Vekt

Luskeliten

Flørter med forumet
Er det andre som fortsatt ikke har gått opp i vekt? Leser at magen har dukket opp hos flere her. Jeg er nå i uke 15, men har fortsatt ikke mage. Veier mindre nå enn før jeg ble gravid.

det er like vanlig det som omvendt slik jeg har erfart det :) spesielt for førstegangsfødende kan magen vente lenge med å komme, man kan også gå ned en del i starten for så å gå opp etter hvert, man er forskjellige når det gjelder svangerskap som alt annet ;) noen går opp med en gang, mens andre går ned, noen står på null gjennom nesten hele graviditeten. Jordmor/lege vil gi beskjed om det er noe å bekymre seg for, som regel er det ikke det. Uke 15 er jo uansett tidlig så ikke rart å ikke ha fått mage ennå, den kommer plutselig ;)

nyt svangerskapet :)

Jeg har ikke gått opp noe særlig, og har ikke merket så altfor mye forskjell på magen. Jeg er overvektig, men har trent en del så under fettet er det greie magemuskler, så kanskje det er derfor magen ikke har trengt fram enda. Kan det være en årsak? Jeg kjenner at det er noe der under, spesielt når jeg ligger på ryggen, men føler ikke at det stikker så mye mer fram når jeg står oppreist. Ble satt fram noen dagen da jeg var på UL så er 15+2 nå.

Har gått opp 5 kg men ingen mage... bare fett.. hehe.. veide ca 50 kg når jeg ble gravid. Er 155 cm. Vekten har stagnert nå og jeg håper den holder seg der en stund.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hadde gått ned åtte kilo, nå er det syv, og har fått en skikkelig liten mage til tross for det, så alt mulig er vel vanlig :)

Jeg vet ikke hva jeg veide før jeg ble gravid da jeg ikke har vekt hjemme, så må bare ta utgangspunkt i hva jeg veide da jeg var ca. 12 uker på vei og var på første svg.kont. Ble forøvrig veid hos legen med en vekt hun sa viste feil :P
Så nå blir det spennende å se hva vekten sier på neste kontroll i ca. uke 19. Jeg har ikke fått gravidmage enda, og er ikke overvektig fra før

Gått ned 6 kg, og har tydelig mage!

Sent from my iPhone using BV Forum

Gått ned et par kg og ingen mage enda. Gått ned fordi jeg prøver å være sunn med tanke på ungen og har litt ekstra å gå på. Men merker at det ikke er behagelig med strammestrikker og sånt over magen nå!

Jeg var hos jm i dag. Er 13+3. Har gått ned 7 kg siden jeg ble gravid og har likevel mage. Men jenta vår er bare 13 måneder så det er ikke så lenge siden sist og da kommer gjerne magen tidligere. Hun sa at vektnedgangen ikke var noe å bekymre seg for, for jeg er over kvalmen og vil nå begynne å legge på meg siden jeg spiser normalt igjen.

Det er mange som får tidlig mage og mange som får mage sent. Det kommer veldig an på hvordan livmora ligger, kroppsfasong osv. Men den kommer nok tidsnok! Gikk opp kun 7kg sist, men hadde likevel stor mage :)

Ned 7 kg, hadde masse mage fra før, så ser ikke noe spesielt ut som gravidmage enda.

Hvordan har dere gått ned jenter? er 17+2 gått opp 3-4 kg

Jeg hadde det sånn sist, gikk ned 3 kg eller mer men kastet opp veldig veldig mye! Ikke vært kvalm denne gangen og har nå gått opp 2-3 kg, er 14 uker i dag :) skal sies at jeg endte på 20+ på slutten sist så ville ikke vært bekymret om jeg hadde gått ned litt først nå heller

Ned 7kg, men har fått bump som er umulig å skjule i noe annet enn ytterjakke :-P

Hyperemesis her..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har vært kvalm og mistet lysten på alt mulig. Fikk ikke i meg mer enn feks bittelitt middag og kanskje et knekkebrød om dagen. Og så slapp jeg å kaste opp om jeg holdt matinntaket på et minimum. Slik var det sist gang også. Pluss at sist fikk jeg helt dilla på vannmelon, og spiste en hel om dagen (ja du leste riktig). Det fyllte opp magen så jeg ikke klarte å spise så mye annet. Har ikke spist vannmelon siden ;-) i tillegg har jeg en 1-åring her hjemme som holder meg i aktivite, så det jeg spiser blir vel stort sett forbrent. Håper jeg ikke legger på meg mye denne gangen heller, men litt mer enn sist, for lege og jordmor foluserte veldig på liten vektoppgang sist, og det var slitsomt, for jo mer jeg prøvde å spise riktig, jo vanskeligere ble det, for jeg tenkte så mye på det. Men jenta var 3990g og 51 cm og frisk og rask så hun tok ikke skade av at jeg spiste lite :-)

Sist gikk jeg ned 10kg før jeg begynte å gå opp, endte på +5kg iforhold til startvekten. Denne gangen gikk jeg ned 6 først, i dag er jeg på -5 iforhold til startvekten. Sist var jeg kvalm og kastet opp fra uke 6-17 denne gangen fra uke 6-12! Så går nok mer opp i vekt denne gangen! Selvom jeg ikke håper det ;) Årsaken til vektnedgang er selvsagt kvalmen, men også generelt dårlig matlyst o.l

Er på minus 2 kg! Har ikke kastet opp eller vært kvalm, men hatt dårlig matlyst. Sist gikk jeg ikke opp før lenge etter uke 20 og sendte på + 13 kg :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

bah! jeg har gått opp 6 kg... er nok mye fordi det har blitt sengeligging og sofasliting.. kjenner det godt på kroppen at jeg ikke har medisiner og blir bevegelseshemmet av det.. er endelig i gang med trening og nye medisiner som skal være trygge :) Så da håper jeg at vekten stagnerer en stund hehe.. for jeg vet den lille i magen ikke veier 6 kg :p

Opp 2 kilo her! Og har fått en god mage allerede. Ingen tvil da folk begynte å gratulere meg ved 12 uker :-) er 15+2 i dag. Like stor mage som ved 20 uker forrige sv.skap.

Åssen går det med dere nå?

Jeg har gått bittelitt ned, så veier hvertfall ikke mer enn jeg gjorde før. Har likevel en liten kul.

Dere da?

Back
Topp