Vekt

Jeg har stått stille på vekten fra uke 10 til nå. Er 24 uker, men oul viste at lille har det bra for det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er vanskelig for meg å se at jeg er den eneste som eser i alle kanter :/ jeg har lagt på meg 20 kg og er i uke 24. Men legen sa til meg at siden jeg var så tynn som jeg var før svangerskapet, så gjorde det ikke noe. Men for meg så er det jo veldig tungt å se seg selv i speilet å se den store forskjellen :(
Føler meg styggeste enn noen gang, og at jeg mangler den "gløden" som folk sier at vi gravide pleier å ha :( vil jo ikke at noen skal se meg ! Ingen andre som har det sånn?

Sent from my iPad using BV Forum

Det er vanskelig for meg å se at jeg er den eneste som eser i alle kanter :/ jeg har lagt på meg 20 kg og er i uke 24. Men legen sa til meg at siden jeg var så tynn som jeg var før svangerskapet, så gjorde det ikke noe. Men for meg så er det jo veldig tungt å se seg selv i speilet å se den store forskjellen :(
Føler meg styggeste enn noen gang, og at jeg mangler den "gløden" som folk sier at vi gravide pleier å ha :( vil jo ikke at noen skal se meg ! Ingen andre som har det sånn?

Jeg hadde glød forrige gang og nå ser jeg bare skikkelig sliten ut! Forrige gang var det kun magen som vokste (bortsett fra vann i kroppen på slutten) nå er jeg tjukkere overalt - lår, overarmer, ansikt... Så du er ikke alene! Har ikke lagt på meg like mye som deg men var overvektig i utgangspunktet så veier alt for mye synes jeg

Har gått opp 2kg til nå i uke 27. Gikk opp 25kg med første, så prøver å være flinkere denne gangen. Gikk fort ned til normalvekt den gangen. Nå veide jeg 10-12kg mer ved start denne gangen enn ved forrige svangerskap.

Termin 2.februar 2014

Jeg hadde glød forrige gang og nå ser jeg bare skikkelig sliten ut! Forrige gang var det kun magen som vokste (bortsett fra vann i kroppen på slutten) nå er jeg tjukkere overalt - lår, overarmer, ansikt... Så du er ikke alene! Har ikke lagt på meg like mye som deg men var overvektig i utgangspunktet så veier alt for mye synes jeg

Takk for svar :D Så godt å høre at jeg ikke er heeeelt alene :/ for synes det er veldig kjedelig å føle at jeg er den eneste som føler meg sliten og ser sånn ut også :( hvertfall som førstegangsgravid, og så ung som jeg er, så har jeg ingen andre enn min mor og svigermor å snakke med, og begge de har følt seg så fine og friske, at jeg bare føler meg så mislykket :/
Men håper at jeg ikke går opp mye mer nå :) og at jeg snart kanskje snart kan føle meg litt fin med magen min :)

Du er virkelig ikke alene om å føle deg stygg som gravid.. Jeg har ikke gått opp i vekt-foreløpig!, MEN ser virkelig veldig sliten ut.. Ingen glød her heller. At du har lagt på deg mer enn andre synes jeg ikke du skal henge deg så opp i. Hvis du var undervektig før så har du og babyen tydeligvis trengt det:)

Takk for svar :D Så godt å høre at jeg ikke er heeeelt alene :/ for synes det er veldig kjedelig å føle at jeg er den eneste som føler meg sliten og ser sånn ut også :( hvertfall som førstegangsgravid, og så ung som jeg er, så har jeg ingen andre enn min mor og svigermor å snakke med, og begge de har følt seg så fine og friske, at jeg bare føler meg så mislykket :/
Men håper at jeg ikke går opp mye mer nå :) og at jeg snart kanskje snart kan føle meg litt fin med magen min :)

Vet du om du venter gutt eller jente?

Har lagt på meg 5 kg.. Jeg er 25 uker! Jordmor mente jeg burde legge på meg 15(!!!!) kg...

Du er ikke den eneste, jeg har lagt på meg 11 kg til nå og er overvektig i utgangspunktet. I tillegg er jeg bleik, håret ser ikke ut og har kviser. Vil helst bare holde meg innendørs så ingen ser meg... :(

Du er ikke den eneste, jeg har lagt på meg 11 kg til nå og er overvektig i utgangspunktet. I tillegg er jeg bleik, håret ser ikke ut og har kviser. Vil helst bare holde meg innendørs så ingen ser meg... :(

Åh jeg vet så godt hvordan du har det :( det ene hjelper jo ikke på det andre, gå opp i vekt er en ting, men så mister man sommergløden i huden, håret blir flisete av været og uren hud i ansiktet og ryggen vet jeg alt om hvertfall :) hadde det bare vært en mnd, så hadde man alltid klart å komme over det, men hvertfall jeg mister alt av selvtillit når det varer over så lang tid :( glemmer liksom litt hvordan det føles å "se bra ut" :) føles det sånn for deg og? :) selv om man ikke unner noen andre å ha det sånn, så er det godt å vite at man ikke er helt alene om det!! :) enig? :)

Åh jeg vet så godt hvordan du har det :( det ene hjelper jo ikke på det andre, gå opp i vekt er en ting, men så mister man sommergløden i huden, håret blir flisete av været og uren hud i ansiktet og ryggen vet jeg alt om hvertfall :) hadde det bare vært en mnd, så hadde man alltid klart å komme over det, men hvertfall jeg mister alt av selvtillit når det varer over så lang tid :( glemmer liksom litt hvordan det føles å "se bra ut" :) føles det sånn for deg og? :) selv om man ikke unner noen andre å ha det sånn, så er det godt å vite at man ikke er helt alene om det!! :) enig? :)

Ja, greit å se at man ikke er den eneste ja :) tror nok ikke denne såkalte gløden blir å komme jeg :p

Er 25 veker i dag og gått opp 800gram. Overvektig frå før og mykje å ta av! Mamma ser det godt på ansiktet mitt at det er blitt mindre.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Sies at jenter stjeler mors skjønnhet og det stemmer på meg. Men antageligvis ikke på alle da ;)

Her ventes det gutt og føler meg verre enn noen gang utseendemessig :p hadde ikke så mye skjønnhet fra før av, men nå er det ingenting igjen :(

Du er så apselutt ikke alene. Jeg er i uke 25 i morgen tror jeg å har lagt på meg 17kg. Er blek i huden, har ingen glød og hater alt sammen. Å februar er laaangt Iunna. Men, vi kommer i mål vi også, å må jo bare jobbe hardt når baby er ute for å få tilbake kroppen igjen :-)

Ved 26 uker hadde jeg gått opp 9,1kg.... Håper virkelig jeg slipper de helt store tallene. Har litt angst for å legge på meg, noe som bunner i et overvektig tenåringsliv. For 4-5år siden gikk jeg ned 26kg, så jeg hååååper at jeg er like flink etter fødsel :s

Usj, har vel lagt på meg 10kg til nå :/ *likerikke*
Med di to andre gikk jeg vel opp ca 16kg hver gang, men da hadde jeg en lavere start vekt. Denne gangen hadde jeg ikke komt meg 100% tilbake før jeg ble gravid igjen ;p
Er stygt redd for at det blir mer en 6kg til før februar ja..
Føler meg som en strandet hval! :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg gikk ned 7-8 kg i starten av svangerskapet, men nå har jeg gått opp ca 3-4 kg. Får ikke akkurat til å gå opp i vekt. Jeg koser meg masse med sjokolade. Jeg har litt problemer med å spise mat, siden magesekken min tydeligvis ikke er så stor som .en pleide. Jeg blir fort mett til alles fortvilelse. Alle maser om at jeg må spise mer, men jeg har ikke plass i magen min. Lille-snuppa tar den næringa som hun trenger, så derfor har jeg blitt ganske slank. Jeg passer brudekjolen min enda. ;)

Er 24+1 og har gått opp 6,5 kg. Mest på mage og pupper, men litt ekstra ellers også. Passe for meg :)

Back
Topp