Vekt

1 kg, 23 uker.
Jeg er overvektig så er godt fornøyd med lite vektoppgang :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

8,5kg opp siden før graviditeten. Er 23 +5 i dag. Var vel "normalvektig" før :)
Var overvektig for noen år siden så jeg syntes IKKE det var gøy å se 70-tallet igjen.... men men, har klart å gå ned 26kg før så da klarer jeg det vel igjen :p

8,5kg opp siden før graviditeten. Er 23 +5 i dag. Var vel "normalvektig" før :)
Var overvektig for noen år siden så jeg syntes IKKE det var gøy å se 70-tallet igjen.... men men, har klart å gå ned 26kg før så da klarer jeg det vel igjen :p

Gått opp ca 6,5 kg, er 22+3 idag! Bmi på ca.19 før svangerskap :) satser på dette er normalt? Syns alle andre har gått opp (ingenting) veldig lite ift. meg..

Termin 16.februar 2014.
Hadde selv en Bmi på ca. 19 før svangerskapet, å dette ligger jo innenfor normalen :) Jeg var 24+1 når jeg ble veid sist og har da gått opp 1,5kg mer enn deg.

Jeg hadde gått opp 4 kg. Er i uke 23.
Ifølge min bmi så er jeg undervektig (før svangerskap). Med min første la jeg på meg 12/14 kg (husker ikke helt i farta) og med andremann 8 kg. Alle kiloene har vært borte innen noen uker etter fødselen.

Ikke gått opp enda, men hadde noen kg å ta av fra før av. Gikk opp 25kg med første, så veldig fornøyd med dette. La om kostholdet for et par år siden, og det henger igjen i svangerskapet også. Mange som sier at jeg har gått ned i vekt, blitt mindre i ansikt, armer, bein og rumpe faktisk. Ikke at jeg har gjort det med vilje, men jeg har tenkt meg om to ganger før jeg har hivd i meg sukker og fet mat.

Termin 2.februar 2014

Jeg hadde en bmi på 19 også før svangerskapet, har ikke lagt på meg et gram. Gikk ned noen kg i starten, og ser nå at jeg er i ferd med å gå de opp igjen heldigvis. Legen følger nøye med, men jeg tror ikke jeg kommer til å legge på meg veldig mange kg før hun kommer.

Sent from my iPad using BV Forum

Alle er forskjellige. :) Bare nyt at du slipper alle kiloene. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Alle er forskjellige. :) Bare nyt at du slipper alle kiloene. :)

Nei, jeg stresser ikke så mye med det, min mor var visst likedan i sitt første svangerskap også. Sålenge legen sier at baby har det bra, så har jeg det bra:) ikke har jeg lyst på mange kg heller.

Har gått opp 0,4 kilo - har masse extra før og er veldig fornøyd :) Er 22+6 og reknar med det kjem meir etter kvart :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har gått opp rundt 2 kilo, men har fortsatt å gå opp 6 kilo til jeg er tilbake til startvekt. :)

Er i uke 24 i morgen og har gått opp 3 kilo :)

Sent from my GT-I9505

Er inne i min 28ende uke, og har gått opp ca. 5 kg så langt :-)

Tenker jula fører med seg noen kg, så håper jeg kan "spare" vektøkningen til da. Men jeg er jo så sulten for tida, så det spørs jo om det går.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg har gått opp 3-4 kg så langt (24 uker).
Jeg merker at jeg er mer sulten og sugen på noe søtt nå.

Synes de fleste har gått opp ganske lite foreløpig. Vil vi legge på oss mye i slutten tro?:-0 fortsatt ingen vektoppgang her, men regner med det kommer om ikke lenge nå..

Snart 7 kg her :eek: jeg som skulle holde vekta, men sjokoladen roper for høyt! ;)

En liten gutt ventes, 12.02.13 :)

Synes de fleste har gått opp ganske lite foreløpig. Vil vi legge på oss mye i slutten tro?:-0 fortsatt ingen vektoppgang her, men regner med det kommer om ikke lenge nå..

Har gått opp 10kg fra da vekta begynte å gå oppover så synes egentlig det er nok. Regner med det fort blir 10 til siden bekkenløsning gjør mer aktivitet umulig. Lurer på hvor mye man kan regne at svangerskapet veier i uke 27...? Ved uke 40 kan man regne det som 10kg... Fire kilo kanskje?

Last edited:
Har gått opp 10kg fra da vekta begynte å gå oppover så synes egentlig det er nok. Regner med det fort blir 10 til siden bekkenløsning gjør mer aktivitet umulig. Lurer på hvor mye man kan regne at svangerskapet veier i uke 27...? Ved uke 40 kan man regne det som 10kg... Fire kilo kanskje?

Ja det begynner nok å komme på her også snart. Har blitt 100% sykemeldt i to uker og jeg har parkert sykkelen nå:( litt kjipt men slik er det nå.. Vet ikke hvor mye alt veier nå. Jeg har jo gått opp 3 kg fra det jeg gikk ned, så er på normalvekten nå. Så i teorien har jeg jo gått opp 3kg. Håper bare ikke jeg går opp kjempemye i slutten:-0

Back
Topp