Vekt

Angelina

Flørter med forumet
Hvor mye har dere som har gått opp i vekt lagt på dere så langt? Hva er vanlig vektoppgang fra start og frem til rundt uke 23? Jeg har enda ikke veid meg i svangerskapet så er spent på vekta i morgen når jeg skal til jm.

Jeg ble veid hos jordmor for litt sia, da var jeg 24+1 og jeg veide 8kg mer enn før svangerskapet. Hun sa det var normalt, men både mer og mindre er vel normalt :) å det kommer jo også litt an på om man er "normal" før svangerskapet eller om man er overvektig. Overvektige skal vel legge på seg mindre enn di med normal vekt. Bare spør jordmora om vekta, så får du nok svar ;)

Jeg lurer på om en bør være bekymret for å ikke ha gått opp i vekt enda? Er normaltvektig.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg lurer på om en bør være bekymret for å ikke ha gått opp i vekt enda? Er normaltvektig.

Jeg har ikke bevegd meg noe på vekta. Ikke en kg en gang. Men magen vokser sakte, men sikkert. Var ikke noe å bekymre seg for, men legen skulle følge meg tett opp. Er sykemeldt i en måned.

Sent from my iPhone using BV Forum

+1,7 kg og er i uke 20+3.

Jeg har ikke bevegd meg noe på vekta. Ikke en kg en gang. Men magen vokser sakte, men sikkert. Var ikke noe å bekymre seg for, men legen skulle følge meg tett opp. Er sykemeldt i en måned.

Jeg får høre med legen når skaø skal der neste uke. Har gått opp igjen de kiloene jeg gikk ned i begynnelsen, så det er nok på riktig vei:)

Gått opp ca 6,5 kg, er 22+3 idag! Bmi på ca.19 før svangerskap :-) satser på dette er normalt? Syns alle andre har gått opp (ingenting) veldig lite ift. meg..

Termin 16.februar 2014.

Gått opp ca 6,5 kg, er 22+3 idag! Bmi på ca.19 før svangerskap :-) satser på dette er normalt? Syns alle andre har gått opp (ingenting) veldig lite ift. meg..

Termin 16.februar 2014.
Hvis du har hatt bmi på 19 så skal du gå opp mer i vekt enn vi som er normalvektige:) og 6,5 er ikke mye i det hele tatt:)

Vært gravid i 25 uker ble satt tilbake på oul så er 23 + 2 i dag. Gått opp 5,2 kg. Så akkurat på gjennomsnittet hos jm på fredag

jenta vår skal bli storesøster 11.2.14
skravler med *oida* :)

Fra utgangspunktet da jeg ble gravid, til nå i uke 22 har jeg gått opp 2 kilo.
Er fornøyd med det egentlig, særlig med tanke på at jeg er overvektig i utgangspunktet.

Gått opp ca 6 kg nå.

Jeg har gått ned 6 kg fram til uke 12 og så gått opp 7 kg fra uke 12 og til nå (uke 23). Så veier nå 1 kg mer enn startvekten.

Termin 16.februar 2014.
Hvis du har 19 i bmi skal du gå opp totalt minst 15 kg ;) så 6,5 kg er bare fint :)

Jeg har gått opp 10kg, men har alltid vært veldig tynn og hatt problemer med å legge på vekt. Så tror det bare er normalt, men var veldig rart å se tallet 60 på vekta når jeg aldri har vært over 55kg. Ser godt ut da ;)

Lagt på meg 5 kilo. Legen sa i hvert fall ingenting på det, så regner med det er et "akseptert" tall. Er 22+6 i følge mens termin og 22+3 i følge ordinær ul.

Jeg hadde en bmi på 19 også før svangerskapet, har ikke lagt på meg et gram. Gikk ned noen kg i starten, og ser nå at jeg er i ferd med å gå de opp igjen heldigvis. Legen følger nøye med, men jeg tror ikke jeg kommer til å legge på meg veldig mange kg før hun kommer.

Rett under 8 kilo i uke 25. Tror et par av de har lagt seg i hver pupp :P

Back
Topp