Vekt ...

Jeg veier nesten en hel person for mye.. Så jeg håper at jeg ikke går opp noen ting. Sist la jeg på meg 6kg og var 4kg lettere 4dage etter fødsel enn før jeg ble gravid...

Legen som jeg bruker, tror jeg har noen gode tips. Jeg har gått på diett, helt til jeg fant ut at jeg var gravid. Prøver og passe kostholdet, men er ikke bare enkelt hele tiden ..:)

Nei, det er alt annet enn enkelt :P hehe Håper legen min kan hjelpe :)

Jeg veier nesten en hel person for mye.. Så jeg håper at jeg ikke går opp noen ting. Sist la jeg på meg 6kg og var 4kg lettere 4dage etter fødsel enn før jeg ble gravid...

Jeg er også mange, mange kilo overvektig. Fulgte du noe spesielt for å holde deg stabil under forrige svangerskap? i såfall - kom med tipsa! Her ruges det på 2:)

Forrige svangerskap la jeg på meg 25 kg, 15 av disse forsvant rett etter fødselen og har slitt med de siste. Klarte å komme ned 8 av de til jeg ble gravid igjen nå, så synes det er dumt jeg ikke klarte de andre kg også. Har til nå lagt på meg 7kg siden juleferien :-(

Veier en god del for mye desverre :( Vil prøve å ikke gå opp for mye, sist gang jeg var gravid gikk jeg vel opp omtrent 20kg.. Lurer på om man kan få noe slags hjelp så man slipper å gå så mye opp i vekt når man er gravid. Noen som vet? :)

Hør med legen om han kan henvise deg til en ernæringsfysiolog ;)
De fleste sykehus har vel dette, for å råde pasienter med kostholdsutfordringer. Jeg har vært hos vår ganske mange ganger, først pga diabetesen og senere for å få hjelp med vektnedgang ;)
Vektproblemer er noe jeg tror legen absolutt vil hjelpe deg med altså, er ikke så mye som skal til for å få store helsegevinster av det :)

Jeg er også mange, mange kilo overvektig. Fulgte du noe spesielt for å holde deg stabil under forrige svangerskap? i såfall - kom med tipsa! Her ruges det på 2:)
Nei, spiste bare lite godteri. Var jo generelt opptatt av vekten, men føler ikke jeg gjorde noe spes... Gikk ned 4kg før uke 12, og så passerte jeg før vekten min i uke 28. Jeg har ikke gått ned noe denne gangen, men jeg er bare 6uker på veg, så det er kanskje litt tidlig;) har ikke gått opp heller så det er bra:)

Har fortsatt 8-9 kilo igjen fra forrige gang :( Er vel rundt 20 kilo overvektig nå :( Gikk opp 19-20 kilo sist, satser pårundt 12-15 kilo denne gang! Jeg har vel ikke gått opp mer enn 1-2 kilo, men det er et par uker siden jeg veide meg.

Prøver å være flink, men er FYSEN på mye rart og MÅ spise for å holde uggenheten borte.....

Jeg har ikke veid meg på lenge jeg :p men tror det er ganske grei vekt :p

Veier en god del for mye desverre :( Vil prøve å ikke gå opp for mye, sist gang jeg var gravid gikk jeg vel opp omtrent 20kg.. Lurer på om man kan få noe slags hjelp så man slipper å gå så mye opp i vekt når man er gravid. Noen som vet? :)

Du kan melde deg på grethe roede kurs for gravide, jeg har gjort det og starter nå på onsdag. Da lærer du verktøy på hvordan du skal unngå å legge for mye på deg. Dette er nettkurs og alt vil foregå på nettet. Det er lit dyrt men du vil lære deg verktøyet og du fortsetter å bruke det etter kurset er ferdig. Du finner all info på grethe roede klubben. http://www.greteroede.no/

Jeg veier detsverre lit for mye og er vel i klassen overvekdig. Men uten å ha gjort noe for det har jeg faktisk gått den 2 kilo siden jeg fikk vite at jeg var gravid.

jeg har ikke gått opp noe enda, håper på å ikke gå opp så mye siden jeg har litt ekstra fra før.
i mitt første svangerskap gikk jeg opp nesten 30 kg. har ingen planer om noe slikt

Jeg veier selv 10 kilo for mye i utgangspunktet og er selvfølgelig veldig bekymret for vektøkning. Men jeg har lagt en plan om å komme meg ut på tur og spise sunt med lite utskeielser. Sist jeg mistet fikk jeg et godt råd av en spesialist på sykehuset; " du må slutte å ruge og være mer i bevegelse. Det å sitte stille fører til dårligere blodsirkulasjon". Dette tar jeg med meg inn i dette svangerskapet;)

Hør med legen om han kan henvise deg til en ernæringsfysiolog ;)
De fleste sykehus har vel dette, for å råde pasienter med kostholdsutfordringer. Jeg har vært hos vår ganske mange ganger, først pga diabetesen og senere for å få hjelp med vektnedgang ;)
Vektproblemer er noe jeg tror legen absolutt vil hjelpe deg med altså, er ikke så mye som skal til for å få store helsegevinster av det :)

Jeg venter faktisk på time hos ernæringsfysiolog, fikk henvisning før jeg ble gravid da.. men det blir vel det samme det da :) Plutselig var jeg gravid mens jeg venta på time :P De hadde visst satt en frist for at jeg skulle få time innen 17. april.. :)

Du kan melde deg på grethe roede kurs for gravide, jeg har gjort det og starter nå på onsdag. Da lærer du verktøy på hvordan du skal unngå å legge for mye på deg. Dette er nettkurs og alt vil foregå på nettet. Det er lit dyrt men du vil lære deg verktøyet og du fortsetter å bruke det etter kurset er ferdig. Du finner all info på grethe roede klubben. http://www.greteroede.no/

Takk for tips, men jeg venter på time hos ernæringsfysiolog så vil vente til den timen før jeg gjør stort annet :) Håper bare energien kan komme tilbake så jeg kan få trent mer igjen :)

Gikk opp 16 kilo sist men det forsvant igjen rett etter fødsel :)
Jeg er glad for alle de ekstra kiloene jeg kan få :)

Skal til legen på fredag, så er spent på hva den viser. Er redd jeg allerede har lagt på meg gitt.

Takk for tips, men jeg venter på time hos ernæringsfysiolog så vil vente til den timen før jeg gjør stort annet :) Håper bare energien kan komme tilbake så jeg kan få trent mer igjen :)

Bare hyggelig, ser fram til at energien kommer tilbake selv slik at man får trent lit igjen. Jeg selv har lyst å trene men har null energi til det. Er slitsomt nok å tvinge meg til å gå en liten tur hver dag.

Back
Topp