vekt...

Bebibooms

Gift med forumet
jeg blir grisefeit hvert eneste svskap... huuuuff... 25 kg+ hver gang... :( og denne gangen er vel heller intet unntak... men, har heldigvis klart å gå ned alt igjen etter svskapene... håper jeg gjør det denne gangen og.... har hittil lagt på meg 7 kg.... er nå i uke 19. Dere da??
 
+ 5!! 20 uker i dag. Kjenner det plager meg litt, men jeg har virkelig trykka i tryne. Nå MÅ det stoppe. Ellers kommer det til å ende helt forferdelig:(
 
sååå masse minus kg'er?? er noen som har d...
5 kg er ingenting d... hehe...
 
I sist graviditet la jeg på meg 31 kilo,tak gudsjelov at han kom på termin sier jeg bare!! Nå er jeg 22+3 uker og har lagt på meg 6 kilo,og de 6 kiloene har stått siden forrige legetime i 21++..... Jeg håper jeg slippet en kilo eller mer i uka for det er så jysla tungt for kroppen og forrige gang forsvant alt etter noen få uker + litt til så jeg veide bare skarve 47 kilo i årene etterpå.. 

aner ikke hva jeg kan gjøre for å forhindre vektøkningen for jeg er i like mye aktivitet(kanskje mer) som forrige gang og spiser det samme..
 
Har gått opp 6-7 kilo å er 21+4 :) synes det er mye jeg, mn veide ikke så mye fra starten av..
 
Straks 22 uker og -4 kg;-)
 
Undertegnede har gått fra 50kg til 55kg, er 160cm høy. Uke 22.. Fornøyd med det, og jeg går gjerne opp litt mer. Selve svangerskapet uten ekstra fettreserver er jo estimert til ca 9kg plussvekt (på normalvektige), og jeg tar gjerne litt ekstra fettreserver i tillegg.

Men hvis noen er bekymra for vekta; sånne tråder er meningsløs med mindre alle oppgir utgangspunkt og høyde, ev prosentvis endring i vekt, ev endring i BMI (mange andre parametre hjelper også).  Hadde jeg gått ned i stedet for opp ville det jo vært katastrofalt, mens det for mange kan være helt ok.
 
Meaning; hvis du "give your self a hard time" pga din egen vektoppgang/nedgang, så ikke les sånne tråder hvor det kun står opp/ned x kg. De gir deg egentlig ingen info, og er INGENTING å sammenligne seg med! :)
 


Crush skrev:
Er i uke 20 og har ikke gått opp noe :)


Samme her :)
 
Eg har gått opp 6-7kg t nå, e ca 21 veker. Det e mar enn eg vog samme veke sist svangerskap.

Sist svangerskap gjekk eg opp ca 14 totalt, så d ser ut som d blir någe meir denne gongen... Men men... Prøve å eta så någenlunde rett mat, litt annet blir t tier, men ska ikkje klaga for eg mista mesteparten rett etter fødsel sist.


 
Veldig viktig  poeng og godt skrevet!!

LilleMy123 skrev:
Undertegnede har gått fra 50kg til 55kg, er 160cm høy. Uke 22.. Fornøyd med det, og jeg går gjerne opp litt mer. Selve svangerskapet uten ekstra fettreserver er jo estimert til ca 9kg plussvekt (på normalvektige), og jeg tar gjerne litt ekstra fettreserver i tillegg.

Men hvis noen er bekymra for vekta; sånne tråder er meningsløs med mindre alle oppgir utgangspunkt og høyde, ev prosentvis endring i vekt, ev endring i BMI (mange andre parametre hjelper også).  Hadde jeg gått ned i stedet for opp ville det jo vært katastrofalt, mens det for mange kan være helt ok.
 
Meaning; hvis du "give your self a hard time" pga din egen vektoppgang/nedgang, så ikke les sånne tråder hvor det kun står opp/ned x kg. De gir deg egentlig ingen info, og er INGENTING å sammenligne seg med! :)



 
Veldig enig her! Jeg har gått opp 3 kilo men regner med at det er fordi jeg har litt ekstra å gå på. De som er veldig lette i utgangspunktet har nok lettere for å legge på seg mer enn de som har litt ekstra;)
Sist jeg var gravid så gikk jeg opp 30 og håper virkerlig jeg slipper det denne gangen. Men vi får se:) Men nei det er ikke lett å se at vekta stiger!


Nest skrev:
Veldig viktig  poeng og godt skrevet!!

LilleMy123 skrev:
Undertegnede har gått fra 50kg til 55kg, er 160cm høy. Uke 22.. Fornøyd med det, og jeg går gjerne opp litt mer. Selve svangerskapet uten ekstra fettreserver er jo estimert til ca 9kg plussvekt (på normalvektige), og jeg tar gjerne litt ekstra fettreserver i tillegg.

Men hvis noen er bekymra for vekta; sånne tråder er meningsløs med mindre alle oppgir utgangspunkt og høyde, ev prosentvis endring i vekt, ev endring i BMI (mange andre parametre hjelper også).  Hadde jeg gått ned i stedet for opp ville det jo vært katastrofalt, mens det for mange kan være helt ok.
 
Meaning; hvis du "give your self a hard time" pga din egen vektoppgang/nedgang, så ikke les sånne tråder hvor det kun står opp/ned x kg. De gir deg egentlig ingen info, og er INGENTING å sammenligne seg med! :)





 
Enig i at vekten i utgangspunktet er vesentlig, ellers blir disse tallene meningsløse.
Jeg er 1,60m, veide 54 før graviditet og har gått opp 6 kilo til nå. Er nå straks i uke 22.
Stresser ikke noe med det, og tenker at det er normalt.
 
Æ e 1,67 høy, veide 62kg før svangerskapet og e nu oppe i 68kg, så æ har gått opp 6 kg te nu, bynne på uke 23 i mårra :) Prøve å sleppe litt av fokuset på vekta, men må på vekta hver mårra å kontrollere :)
 
Før svangerskap 1.68 høy og 70 kg..
Uke 22 og + 0,5 kg/1 kg, når veldig opp og ned..
Hadde regnet med å gå opp veldig mye, så dette er jeg fornøyd med..
Kiloene kommer nok tidsnok
 
Back
Topp