Vekt

gullkua

Forelsket i forumet
Før jeg ble gravid hadde jeg gått opp endel (!!!!) kg i løpet av et år.. :( Så jeg begynte å leve et bedre liv å ville ned i vekt, samtidig som vi prøvde å bli gravid.. Og det var ikke så mange kg ned før jeg ble gravid.. hehe.. Men jeg har jo vært dårlig noen uker, men allikevel fått i meg mat.. Men vekta er 2 kg mindre enn da jeg testa positivt, så det gjør jo absolutt ingenting!! (5 kg ned totalt, og enda er jeg 5 kg mer enn i fjor..) Jeg gikk opp 20 kg da jeg var gravid med første og 10 kg med nr to (veide det samme på slutten av sv.skap da utgangspunktet var 10 kg forskjell.. ;) ) Men jeg kjenner at det gjør INGENTING å gå ned litt i vekt nå i starten, og håper jeg slipper å gå opp så mye dette sv.skapet! Syns det er så tungt å ta det av etterpå! ;) Men ALDRI skal jeg ha et slikt SLØVT år igjen med 10 (!!!!!) kg opp!!! Kjenner jeg blir kvalm av meg selv!!!

Jeg er ikke fanatisk eller noe, bare sur over at det er mulig å være så dum!! Trives ikke selv når kroppen er for stor!

Helt enig i den. Jeg bryr meg ikke om hvilken størrelse eller vekt som er riktig, så lenge man ser seg i speilet og føler seg vel er det det viktigste. Jeg har også en matchvekt som er et par kilo mindre enn det jeg er nå, men jeg håper å komme meg ned til etter at frøet er født:)

:) Ja, man skal jo ikke tenke så veldig vekt når man er gravid.. Men når jeg vet at jeg er over der jeg føler meg tilpass, så blir det så jeg tenker på det allikevel.. Og uansett greit for den i magen at mamsen lever sunt.. ;) noen kilo opp vil det jo bli uansett!! ;) Men 20?? NOPE!!! uaktuelt!!!

Åssen er det med dere andre egentlig? Har vekta gått ned, epp eller ikke rikka seg nå i starten?

Da jeg ble gravid gikk jeg opp 4 kg fra 58 kg, og var fornøyd, men senere ble jeg syk, mini influensa at jeg gikk ned til gamle 58 kg igjen :( Men no som jeg er frisk og i toppform ser jeg fram til å spise og kose meg. Håper jeg klarer å legge på meg minst 16 kg før barnet kommer ut :) Ca. 12 kg blir jo borte etter barnet. Høy forbrenning her :/ Bah!

gullkua skrev:
:) Ja, man skal jo ikke tenke så veldig vekt når man er gravid.. Men når jeg vet at jeg er over der jeg føler meg tilpass, så blir det så jeg tenker på det allikevel.. Og uansett greit for den i magen at mamsen lever sunt.. ;) noen kilo opp vil det jo bli uansett!! ;) Men 20?? NOPE!!! uaktuelt!!!

Åssen er det med dere andre egentlig? Har vekta gått ned, epp eller ikke rikka seg nå i starten?

Jeg har å noen kilo for mye, veide litt mer enn jeg trodde når jeg var på første kontroll hos legen,  når jeg var der i dag hadde jeg gått ned 5kg!! på ca 4 uker, og jeg ble igrunn ganske glad.. går ikke inn for å slanke meg, men når det meste kommer opp igjen så blit det bare sånn..
Når jeg gikk gravid sist, så gikk jeg kun opp 2kg hele svangerskapet, (spydde da i 9mnd) så jeg håper jo ikke jeg plutselig går opp 15-20 kilo denne gangen..

Jeg utviklet spiseforstyrrelse når jeg gikk gravid med min datter. Det ble alt for mye fokusert på vekt som gikk rett i hode på meg. Jeg var den gang litt overvektig. Gikk ned 16 kg under graviditeten. Påvirket ikke babyens vekt (4kg) men hun lå rolig og sov for det meste. Ble igangsatt i uke 37 pga dette. Derfor er jeg veldig lite fokusert på vekt dette svangerskapet. Er normalvektig nå, men kjenner jo det stikker litt når jeg ser håndtaka begynner å komme på sidene ... Har ikke veid meg og hos legen blir jeg heller ikke veid. Håper det går bedre denne gang.

Sliter også med dette,gikk opp hele 28 kilo med guttungen og så gikk jeg ned en del,men så sa det stopp og ble en del kilo mer etter det.. Denne gangen har jeg bare gått ned til no,men vil nok gå mer opp når oppkastene gir seg.. Etter gullet er født blir det en ny start,vi har flyttet hjem til mitt hjemsted og har heldigvis masse gode venninner å trene med =)

foreløpig har jeg gått ned 6 kilo. pga hyperemesis, prøver ikke å gå ned. gikk ned 5 kilo i starten med førstemann, men gikk allikevel opp 20 kilo totalt så jeg tørr ikke håpe på å ikke gå opp så mye denne gangen heller.

hadde myyyye for mye på meg forrige gang, men spiste sånn eg pleide og gikk ner 3 kg i svangerskapet, gikk ned 20 kg itte guttungen kom t  :O spørr isje koss for eg spiste som eg alltid har gjort men måtte springa itte guttungen fra han va 5 mnd :P har vel gått opp ca 3 kg fra eg veide meg sist t veiing hos lege for ca 2 uker siden :)

Forrige gang gikk eg opp 12 kg som er helt normalt, er slank og normalvektig fra før men er likevel redd for å legge på meg for masse.. Har hittil gått ned 5 kilo, ikke med vilje selvsagt men sånn er det når man har kastet opp hver dag i 9 uker.. håper det kommer seg snart så vekta kan øke litt på den sunne måten :)

Jeg gikk opp 25 kg sist svangerskap! Var heldigvis ikke overvektig før jeg ble gravid, og klarte faktisk å kvitte meg med alt igjen. :-) Men jeg har bestemt meg for å ikke legge på meg like mye denne gang! Var hos legen og veide meg i dag, og har heldigvis bare gått opp 1 kg... Målet mitt er max 15 kg opp denne gangen! Litt skal man jo legge på seg under graviditeten, ihvertfall hvis man ikke er overvektig fra før...

Påskeharen skrev:
Da jeg ble gravid gikk jeg opp 4 kg fra 58 kg, og var fornøyd, men senere ble jeg syk, mini influensa at jeg gikk ned til gamle 58 kg igjen :( Men no som jeg er frisk og i toppform ser jeg fram til å spise og kose meg. Håper jeg klarer å legge på meg minst 16 kg før barnet kommer ut :) Ca. 12 kg blir jo borte etter barnet. Høy forbrenning her :/ Bah!

Godt jeg ikke er alene! Jeg gikk ned først, har aldri veid så lite som når jeg ble gravid. Og nå har eg gått opp en kilo bare og er fortsatt en kilo under det jeg normalt har veid. Syns det er rart ettersom jeg har gått opp en BH-størrelse og har fått litt mage. Men, det kommer vel plutselig PANG ;-) Venninna mi gikk opp tre kilo mellom 12-14 uke, så det er vel nå det begynner :-)

Jeg gikk vel opp 12-13kg første gang. Nå har jeg 15kg+ for mye på kroppen så jeg håper jeg ikke går så fryktelig mye opp denne gangen heller.
Men jeg vet at det hjelper hvertfall ikke være lat etter fødselen. Starte tidlig med trening for da er det enklere å gå ned :)

Jeg er vel en 5-6 kg unna matchvekt, men det går greit.
Jeg har gått ned 3 kg (!!) siden legekontrollen i uke 8, noe jeg synes er helt greit! Sist svangerskap la jeg på meg 2 kg totalt. Med andre ord gikk jeg ned endel.. Jeg har ikke prøvd på det heller, men det virker som babyene tar mye næring fra meg..? Ikke vet jeg. Jeg var ihvertfall sunn og frisk gjennom hele svangerskapet sist, og er i fysisk fin form nå også selv om vekta går nedover.

Mamma la på seg 35 kg da hun gikk med meg, så jeg er bare sjeleglad for å ikke ligne henne.

Back
Topp