Vekt +/-, uke for uke

• Trådstarter Trådstarter Baaabyyy2018
  • Opprettet Opprettet
For noen er jo dette med vekt litt flaut, personlig eller annet.. Jeg har fått spørsmål fra både lege og jordmor om jeg vet hva jeg veier, og om jeg ikke visste det til timen sa de at jeg bare kunne fylle det ut selv :)

Ja, jeg tenkte bare at det var rart å veie fullt påkledd og m støvletter uten å trekke ifra noe.

Ja, jeg tenkte bare at det var rart å veie fullt påkledd og m støvletter uten å trekke ifra noe.

I forrige svangerskap hadde jeg stort sett samme opplevelse hver gang jeg gikk til lege og jordmor. Når kiloene ble notert var det som å få passet sitt påskrevet. Husker selv jeg ikke syntes det var noe særlig å få påkledning og yttertøy som ekstra ballast til min egen vekt.

Jeg veier meg alltid hjemme på morgenen før lege/jordmor timen. De har aldri sagt noe på det. Da får jeg veid meg under like forhold og da blir vekta riktig.
4 kg opp nå, uke 21 i morgen.

Jeg veier meg alltid hjemme på morgenen før lege/jordmor timen. De har aldri sagt noe på det. Da får jeg veid meg under like forhold og da blir vekta riktig.
4 kg opp nå, uke 21 i morgen.

Samme gjør jeg. Nekter å veie meg foran jordmor, blir helt stressa av det :o Det synes både lege og jordmor er helt ok og veldig smart siden da er det samme vekt og samme tidspunkt og ergo mest korrekt.

21+5 og opp ca 4 kg fra startvekt. 1 kg på en uke bare :O Men det virker som det går veldig i rykk og napp, plutselig kan jeg gå ned litt igjen.

20+5 i dag, ny kontroll hos jordmor. Gått opp hele 0,7kg siden uke 14+6 :( som fryktet..
Trenger ikke å ha noe å si at du ikke lenger på deg så mye. Sist la jeg på meg 8kg totalt og ut kom en frisk unge :) Har lagt på meg 1kg til nå og er 19+0. Kan love at jeg ikke prøver å holde kiloene unna, spiser som en hest! :p

Gått opp altfor mye allerede da jeg har noen ekstra kg fra før :( gikk ned i starten, men da det snudde så kom mye og enda mer på igjen. Opp totalt 6,5kg fra startvekt. 20+5 i dag.

Her står vekta fortsatt stille, 19+2. Fortsatt bare glad ettersom jeg har litt ekstra å gå på. :)

Trenger ikke å ha noe å si at du ikke lenger på deg så mye. Sist la jeg på meg 8kg totalt og ut kom en frisk unge :) Har lagt på meg 1kg til nå og er 19+0. Kan love at jeg ikke prøver å holde kiloene unna, spiser som en hest! :p
Det veit eg. Hadde hyperemesis med nr.2, fekk ikkje i meg verken vått eller tørt. Og vekta gjekk nedover, ho var frisk og rask når ho måtte ut. Ikkje store jenta, men det var andre grunner til det. Men har lite å ta av frå før. Og har begynt å slå ut ketoner i urinen, og det liker eg dårlig. Spiser ikkje lite, men er visst for lite iforhold til hva kroppen bruker til min høge aktivitet(noe eg eigentleg har fått beskjed om å holde lavt) og til å fore mini i magen...

Det veit eg. Hadde hyperemesis med nr.2, fekk ikkje i meg verken vått eller tørt. Og vekta gjekk nedover, ho var frisk og rask når ho måtte ut. Ikkje store jenta, men det var andre grunner til det. Men har lite å ta av frå før. Og har begynt å slå ut ketoner i urinen, og det liker eg dårlig. Spiser ikkje lite, men er visst for lite iforhold til hva kroppen bruker til min høge aktivitet(noe eg eigentleg har fått beskjed om å holde lavt) og til å fore mini i magen...
Ja, er det andre ting som er i ulage er det jo ikke bra. For meg var det først etter fødsel når ammingen startet at jeg merket jeg skulle hatt mer å gå på..

22+0 og gått opp 10kg.

58 kg før graviditeten, nå står vekta på 65,3. Er 23+3 i dag..

0,5 kg, er 21+1 i dag. Spørs om ikke muskelmassen heller har gått ned, for jeg kjenner på kroppen at den har blitt større, men vekten viser jo ikke til særlig oppgang. Men nå er julen nære, med masse god mat, kaker og småspising, så om jeg kommer med ny oppdatering rundt juletider eller over jul blir det nok helt andre tall og vise til :D hehe

Opp 900 g på to dager nå :-/ Så nå står vekta på 66,3..

23+2 og i går stod vekta på 52,1kg så det er rett under 5 kg økning :)

På vekta i går. 67,8kg :)

Back
Topp