Vekt på baby

Marie24

Andre møte med forumet
Hei.
føler babyen min går alt for fort opp i vekt. Flere?
Fødselsvekt var 3200 gram. Nå er han 8 uker og veier 5,7.. føler det aldri stopper. Redd han skal bli mye større enn alle andre babyer Hva veier deres?

Andreas var 2748 når han ble født, og på 6 ukers kontrollen var han 4510 :)

Hei.
føler babyen min går alt for fort opp i vekt. Flere?
Fødselsvekt var 3200 gram. Nå er han 8 uker og veier 5,7.. føler det aldri stopper. Redd han skal bli mye større enn alle andre babyer Hva veier deres?

Sniker
noen går bare fort opp i vekt i starten, men jevner seg ut senere. Sønnen min var 10 kg da han var 5 måneder gammel og 11,5 kg da han var 12 mnd. :p Vokste mest i lengden fra 6-12 mnd.

Min veide 3982g ved fødsel, og 6115g ved 8 uker. Nærmer seg 6300 og er 9+2

Flott å høre at det ikke er bare min baby! Stresser dere noe rundt vekta? Jeg er så flink å sammenligne med andre. Redd han skal bli en tykk baby, eller at andre skal se på han som stor.

Flott å høre at det ikke er bare min baby! Stresser dere noe rundt vekta? Jeg er så flink å sammenligne med andre. Redd han skal bli en tykk baby, eller at andre skal se på han som stor.

Gjør det noe med en tjukk/stor baby da? Min var jo en dundre i forhold til de som lå langt nede på skjemaet. Møtte en ettåringen da han var 6 mnd. Og da var ettåringen 8kg og min over 10kg. Men det er greit. Det jevner seg ut. Jeg synes det er mye bedre med høy oppgang enn lav og kjempefint at de har mye å gå på når de første rundene med sykdom setter inn :)
Det har heldigvis ikke noe å si for fare for overvekt seinere i livet :)

Du skal prise deg lykkelig for ein baby som legger på seg. Mine legger ikkje på seg lett, og blir tynne som fliser når dei er sjuke :( har jo ingenting å gå på. Ein tjukk baby er ingen indikasjon på fedme problemer seinere i livet, det kommer først til syne når ein har full kost som ikkje er sunn. På morsmelk eller mme finnes nesten ingen grenser, la baby få fråtse seier eg. Skal love deg at overflødig fett forsvinner når dei begynner å løpe rundt og spise vanlige sunne måltider som oss.

Eg ville mykje heller hatt ein baby som la godt på seg, enn mine som krever mykje for å legge normalt på seg liksom. Romeo var 3500g ved fødsel og 4700g når han var 8 uker. Då begynte vekta å dale, så me må gi tillegg og jobbe for å auke melkeproduksjon (noko eg ikkje får til).
Nå legger han normalt på seg og var 5500 når han var 12 uker. Han er liten/under gjennomsnittet enda, men er veldig godt å se at han har fått litt gode kjaker, spesielt i disse sjukdomstider ❤

Ikkje bry deg om ka folk syns, og me må vera forsiktige så ikkje utseende presset skal smitte over på desse uskyldige små.

Jeg stresser masse med at min veier litt lite, men gan vil bare ikke spise mer. Jeg prøver alt mulig men det er ikke snakk om. Jeg delammer og pupp vil han nesten alltid ha, men der er det ikke nok. Han må være skikkelig sulten for å spise betydelig fra flaska. Samtid er allmenntilstanden god. Han er stort sett blid og fornøyd, har masse energi til å leke og utvikler seg som han skal og vel så det. Er tidlig ute på flere ting mente dem på helsestasjonen i dag. Såehhh… vet ikke helt. Tenker allmenntilstanden er det viktigste, så fortsetter jeg å jobbe med å få i han mat og gleder meg til han kan starte med fast føde-noe jeg håper vil hjelpe på vektoppgangen.

Var på 3mnd kontroll i dag og klokket inn på 7050g og 63 cm :happy:
Følger sin egen kurve helt perfekt.

Var innom helsestasjonen og veide frøkna i dag, hun er 10 uker og veide 5920 g :)

Var 3670 g ved fødsel, kontroll veiing ved 9 uker var hun 6130 g :)

Takk for mange fine svar❤️❤️ Glad jeg ikke er alene å ha en baby som vokser raskt. Min veier nå ca 5,9-6 kg, og er 9-10 uker. Dere som har en baby som veier omtrent som min eller mer, synes dere at babyen deres ser stor og rund ut? Jeg vil ikke at andre skal tenke at min baby er stor og feit.. veldig teit å tenke slik, men bekymrer meg vel over middels mye.. vet jo at det er bra å gå opp i vekt, bedre enn alternativet. Men likevel føler jeg at baby vokser alt for fort også.. lurer på hvor det skal ende..

Takk for mange fine svar❤️❤️ Glad jeg ikke er alene å ha en baby som vokser raskt. Min veier nå ca 5,9-6 kg, og er 9-10 uker. Dere som har en baby som veier omtrent som min eller mer, synes dere at babyen deres ser stor og rund ut? Jeg vil ikke at andre skal tenke at min baby er stor og feit.. veldig teit å tenke slik, men bekymrer meg vel over middels mye.. vet jo at det er bra å gå opp i vekt, bedre enn alternativet. Men likevel føler jeg at baby vokser alt for fort også.. lurer på hvor det skal ende..
Mi jente er nå 14 uker gammel og veier litt over 6,7kg. Synes hun er perfekt. God og rund som en baby skal være, men så absolutt ingen som tenker at hun er feit.
Det gjør garantert ingen om din baby heller:happy:

Min frøken er 14 uker idag og veide 7.5 kg og var 62 cm i uka som var:joyful: hun ser ikke direkte tjukk ut, men har typiske bolle-babykinn. Skal sies at hun var 4.5.kg da hun ble født. Ligger på øverste percentil hos helsesøster.

min er 11 uker og veier nok rundt 6 kg nå. Jeg elsker alle valkene hennes og fryder meg over tempoet hun legger på seg i, hun går under kallenavnet lille bolleboll❤️ Syns ikke hun ser spesielt stor ut, har bare mange fine babyvalker. Min første slet mye med vektoppgang, mating og jeg var mye redd de tre første mnd av hans liv, derfor syns jeg det er SÅ deilig at det ikke er ett problem med hun her. Og så er det så godt når de først blir syke at de har litt å gå på, når min eldste var to gikk han ned i vekt på sommeren grunnet varmen og vi kunne tydelig se ribbeina hans, det er ikke noe godt. Han har heldigvis alltid utviklet seg normalt og vært frempå både motorisk og med språk, bare lang og slank type.

Min baby på litt over 4 uker er nå 6,1 kg! Han var 4,9 kg når han ble født og bruker nå str 62 og det er sånn akkurat passe :p tipper han nå er over 60 cm. Ser ikke tykk ut men lang :)

Sniker fra januar. Jenta mi var 3000 g ved fødsel, 6000 ved 7 uker (!). Hun er en puppelsker og jeg har mye melk. Hun er god og tjukk og jeg er så stolt av å kunne gi henne det hun trenger. Storebror var identisk, og han er nå en normalvektig treåring. Vektoppgang stabiliserte seg rundt 4 mnd, da han ble mer motorisk. Ikke bekymre deg for hva folk eventuelt tenker, babyen din er frisk og tar til seg det den trenger

Back
Topp