Vekt på baby

Sniker fra januar. Jenta mi var 3000 g ved fødsel, 6000 ved 7 uker (!). Hun er en puppelsker og jeg har mye melk. Hun er god og tjukk og jeg er så stolt av å kunne gi henne det hun trenger. Storebror var identisk, og han er nå en normalvektig treåring. Vektoppgang stabiliserte seg rundt 4 mnd, da han ble mer motorisk. Ikke bekymre deg for hva folk eventuelt tenker, babyen din er frisk og tar til seg det den trenger

så bra å høre!!❤️❤️ Baby veier nå akkurat 6 kg. 10 uker i morgen. Skal prøve å ikke bekymre meg. Håper vekten bremser litt. Husker du hvor mye veide han ved 4 og 6 måneders alder? Godt å høre at det begynner å stabilisere seg etter hvert.
 
Min baby på litt over 4 uker er nå 6,1 kg! Han var 4,9 kg når han ble født og bruker nå str 62 og det er sånn akkurat passe :p tipper han nå er over 60 cm. Ser ikke tykk ut men lang :)

Så flott! Det er som du sier betyr det ikke alltid at baby ser tykk ut. De kan jo også være lange, og derfor jevne seg ut litt❤️
 
Takk for mange fine svar❤️❤️ Glad jeg ikke er alene å ha en baby som vokser raskt. Min veier nå ca 5,9-6 kg, og er 9-10 uker. Dere som har en baby som veier omtrent som min eller mer, synes dere at babyen deres ser stor og rund ut? Jeg vil ikke at andre skal tenke at min baby er stor og feit.. veldig teit å tenke slik, men bekymrer meg vel over middels mye.. vet jo at det er bra å gå opp i vekt, bedre enn alternativet. Men likevel føler jeg at baby vokser alt for fort også.. lurer på hvor det skal ende..
Skal være stolt av å ha en stor og flott baby med næringsvett!:p synes forøvrig han høres helt normalt stor ut, altså.

Jeg fullammer og føler stolthet for hver lille nye valk baby får:cat: Har med de to andre tatt bilde av baby rett før første smaksprøve med fast føde, bare for å kunne se tilbake på hva MIN KROPP har klart å lage på egenhånd:rolleyes: (med unntak av pappaens bidrag under unnfangelsen da:p)
 
Vekten stabiliserer seg raskt når de blir mer mobile begynne å krabbe, gå og springe. Storesøster her gikk opp alt fra 500g til 1 kg mellom hver kontroll på helsestasjonen minste skal på 3 mnd kontroll på tirsdag men hun ligger an til å være akkurat som søstra si ❤ men det var rundt den tiden storesøster ble mer mobil at hun ikke gikk så mye mer opp plutselig var det kanskje bare 200g opp mellom kontrollene og nå nesten ingenting hun er nå 1 år og 9 mnd og er normal på vekt men litt høy for alderen så å tenke så mye på vekten nå er ikke nødvendig babyer skal være runde og god det er minste frøkna her og storesøster var det også ❤
 
3 mnd kontroll i dag og frøkna her var 7250 gram og 61.7 cm lang ❤ liten godklump❤
 
3 mnd kontroll i dag (13 uker) og veide 5,8kg og 62,5 cm❤️ ved fødsel var hun 3,6 kg og 50,5 cm
 
Takk for mange fine svar❤️❤️ Glad jeg ikke er alene å ha en baby som vokser raskt. Min veier nå ca 5,9-6 kg, og er 9-10 uker. Dere som har en baby som veier omtrent som min eller mer, synes dere at babyen deres ser stor og rund ut? Jeg vil ikke at andre skal tenke at min baby er stor og feit.. veldig teit å tenke slik, men bekymrer meg vel over middels mye.. vet jo at det er bra å gå opp i vekt, bedre enn alternativet. Men likevel føler jeg at baby vokser alt for fort også.. lurer på hvor det skal ende..
Det med stor og feit baby skal du ikke bekymre deg over! Jeg fikk en bolle uten like (4910gram) i oktober 2015. Helsesjukepleier påpekte vekta på 1 års kontrollen og ba med om å redusere matmengden hans. Mitt svar: jeg sulter ikke babyen min!!!
I dag er han en lang (128cm) og normalvektig gitt på 6,5år :)
 
3mnd kontroll igår når hun var 12 uker: 62 cm lang og veier 6725g. Begynt å bli mer aktiv og dratt seg ut. Nå synes det tilogmed at hun har en hals. Hodet sitter ikke lenger rett på skuldrene:woot:
 
3mnd kontroll igår når hun var 12 uker: 62 cm lang og veier 6725g. Begynt å bli mer aktiv og dratt seg ut. Nå synes det tilogmed at hun har en hals. Hodet sitter ikke lenger rett på skuldrene:woot:
Måten du skrev det på fikk meg til å tenke på E.T. :hilarious:
 
3mnd kontroll for 1,5 uke siden. Da var M 5505g og 59cm ❤️
 
Min legger på seg for lite å det er et ende strever med mistenksomhet om at vi ikke gir nok mat. Men ham spiser jo nesten ikke. Han er en aktiv krabat som ligger ca 2 månder forann på utvikling. Mulig energien i maten dekker det han bruker, men ikke mer. Ernæringsfysiologen var ikke bekymra hun sa at aktivtesnivårt ville gå ned vis energien ikke var tilstrekkelig. Hun sa også at vis jeg hadde vært like aktiv som ham ville det vært vanskelig med vektoppgang. Det var jo en fornuftig tanke. Tenker at almetilstanden er det som bør telle. Men jeg skulle nok lnske at ham la på seg slik ham skulle slik at helsestasjon ble fornøyd. For min del er det viktigeste at han har det bra. At han får utvikle seg og vokse i sitt eget tempo.
 
Back
Topp