Vekt: opp eller ned?

Er 20 uker i morgen. Har veid meg i dag, har gått opp 1,1 kg totalt.

19+0, gått opp ca 1,5 kg, men det går litt opp og ned de siste dagene/uka. Gikk ned et halvkilo helt i starten av svangerskapet, og så holdt jeg meg på den vekta frem til omtrent uke 18, og nå har jeg begynt å gå opp litt :)

Gått opp fem kg. Veier 57 kg nå ca. Er 22+1. Vet at den store vektøkningen skjer etter uke 34, så vi får se hvor mye det blir da. Endte på 67,5 sist, og syntes det var passelig. 14,5 kg totalt.

Har gått ned 4kg, men har noe formye på kroppen fra før, så gjør ikke noe det :-) 20+3 :-)
Forrige svangerskap gikk jeg opp totalt 6kg..

Gikk ned 7 kg helt i begynnelsen av svangerskapet. I uke 20 hadde jeg gått opp en kg, og nå har jeg gått ned det kiloet igjen..:D kanskje jeg slipper å dra til Tromsø pga høy bli :)

Er i uke 23+3 og har gått opp 8,8 kg. Har en enorm apetitt for tiden og med plagsom bekkenløsning får jeg ikke bevege meg så mye som jeg skulle ønske. Hadde 20kg ekstra på kroppen før jeg ble gravid og hadde akkurat startet hardtrening, så målet ble endret (etter råd fra legen) til å ikke slanke seg, men prøve å beholde vekten, max legge på seg 13 kg. Er ikke vektøkningen som plager meg mest, men å kjenne at kroppen sakte men sikkert blir svakere og svakere og mer skrøpelig uten trening og bevegelse. Tar gjerne i mot tips fra andre med bekkenløsning for hvilke øvelser man kan gjøre for å styrke kropp og helse uten å få mer smerter :-D

Opp 6,5 kg til nå. Er 59 kg. Sa til jordmor at jeg gikk opp 14,5 kg sist gang, og satser på det samme ca nå. Da sa hun at jeg hadde gått opp lite. Jeg sa at jeg alltid har lest 12 kg som normal oppgang. Det sa hun var veldig misvisende, og at de aller fleste går opp en god del mer enn 12 kg.

Opp 6,5 kg til nå. Er 59 kg. Sa til jordmor at jeg gikk opp 14,5 kg sist gang, og satser på det samme ca nå. Da sa hun at jeg hadde gått opp lite. Jeg sa at jeg alltid har lest 12 kg som normal oppgang. Det sa hun var veldig misvisende, og at de aller fleste går opp en god del mer enn 12 kg.

Anbefalt vektøkning for normalvektige er 11,5 - 16 kg. Så din vektøkning er vel egentlig ganske fin den da. :)

ImageUploadedByBV Forum1452443284.236404.jpg

Back
Topp