Vekt? :o

kan oppdatere med at jeg nå er 16,7 kg tyngre enn normalt.. nesten 4kg opp på under to uker. :/ minner litt om en vannballong nå.
 
kan oppdatere med at jeg nå er 16,7 kg tyngre enn normalt.. nesten 4kg opp på under to uker. :/ minner litt om en vannballong nå.
Så godt det ikke bare er meg:) Føler det er så kjempemange som nesten ikke har gått opp i hele tatt.. Jeg er opp ca 15 kilo nå.. Håper å slippe unna med 20, men har fått så ekstremt mye vann i kroppen, at det blir nok ikke stort mye bedre enn sist..
 
Så godt det ikke bare er meg:) Føler det er så kjempemange som nesten ikke har gått opp i hele tatt.. Jeg er opp ca 15 kilo nå.. Håper å slippe unna med 20, men har fått så ekstremt mye vann i kroppen, at det blir nok ikke stort mye bedre enn sist..
Ikke sant.. Begynner nesten å lure på om jeg spiser usannsynlige mengder eller veldig usunt siden så mange knapt går opp et gram. Urettferdig. :/
 
Har gått opp 9kg! uke 29+1..
og som deg, har de siste kg rast på.. Veier like mye nå som jeggjorde dagen før jeg fik storebror.. (37+2)
 
Jeg er på +3,5 kg siden uke 11. Veide meg ikke så mye før det så jeg vet ikke nøyaktig startvekt.
Er lettere nå enn da jeg ble gravid med sønnen min, så jeg er ganske fornøyd selv om jeg er langt fra slank...
 
Ikke sant.. Begynner nesten å lure på om jeg spiser usannsynlige mengder eller veldig usunt siden så mange knapt går opp et gram. Urettferdig. :/
Tror bare det er forbrenningen som blir ødelagt av å være gravid her.. Har alltid vært tynn og spist hva jeg ville uten å legge på meg et gram. Endret ikke noe særlig på matvanene da jeg ble gravid første gang og da gikk jeg plutselig opp 40 kilo.. Har hatt mye mer fokus på det denne gangen, så jeg skal slippe litt billigere unna, og det har nok hjulpet litt.. På samme tidspunkt sist var jeg opp ca 20 kilo, så jeg har 5 kilo å gå på nå:)
 
Åjada, vi skal omgjøre hele gruppa til slankeforum etterpå, vi. :p Trenger da ikke egne slankeforum når man har termingruppen. :p

Haha! Jeg håper mine kg bare er vann, slik de renner ut av seg selv etterpå! xsmile6 Men har noen kg å ta av uansett, så er lett med på den xsmile9
 
Synes det var litt betryggende å høre at det ikke bare er jeg som beveger meg opp på tosiffret anntal kg! Er det litt slemt sagt? :oops:

Jm mente at det ikke var noe å tenke på, da litt er vann og jeg er normalvektig i utgpunktet..meen klarer ikke helt å la det ligge.. o_O Jaja, vi får satse på at det renner lett av når/om vi ammer. Hun sa også at ikke alle går opp så mye i siste trimester, så kan jo hååpe på det! Hvordan var stigningen på slutten til dere som har fått barn før?
 
i uke 30 hadde jeg lagt på meg 9 kilo. ca samme som med første så da ligger jeg ann til å legge på meg 14 kilo totalt,håper virkelig at jeg holder meg til rundt der ihvertfall .
 
Haha! Jeg håper mine kg bare er vann, slik de renner ut av seg selv etterpå! xsmile6 Men har noen kg å ta av uansett, så er lett med på den xsmile9
Jupp, satser på det, jeg også. Gikk opp 30kg forrige gang i kun vann og baby, så alt ble borte på et blunk + 10 kg ekstra. Men.. belager meg på at jeg ikke er like heldig denne gangen, så blir man ikke skuffet. :p

Og sånn for det siste spørsmålet ditt; de siste ti ukene forrige gang gikk jeg opp 20(!!!!) kg. Kun vann... Blir spennende å se denne gangen.
 
Synes det var litt betryggende å høre at det ikke bare er jeg som beveger meg opp på tosiffret anntal kg! Er det litt slemt sagt? :oops:

Jm mente at det ikke var noe å tenke på, da litt er vann og jeg er normalvektig i utgpunktet..meen klarer ikke helt å la det ligge.. o_O Jaja, vi får satse på at det renner lett av når/om vi ammer. Hun sa også at ikke alle går opp så mye i siste trimester, så kan jo hååpe på det! Hvordan var stigningen på slutten til dere som har fått barn før?
Hos meg var det helt ekstremt på slutten.. Gikk opp 20 kilo på 30 uker, og så over 20 kilo til de siste 10 ukene.. Er livredd for at det samme skal skje igjen, men jeg greide å ta av alt sist, så jeg vet jo at det er mulig å få det bort igjen:) Egentlig synes jeg det hadde vært kjekt å gå opp ganske mye, for det gir så enormt mestringsfølelse å trene det bort:) Er utrolig gøy å trene når man ser rask og tydelig fremgang både på vekt, kondisjon, styrke og fettprosent:)
 
åh så godt å se at jeg ikke er alene med vektoppgangen! uke 30 i dag, og ca +13 kg fra startvekt. Jordmor mente at jeg kom til å gå opp nærmere 25 kg om jeg "fortsatte slik" men syns ikke det er så forferdelig likevel! Er mange som går opp både 20 og 30 kg. Så lenge en er bevisst at en bør gå ned igjen etterpå har jeg ingen problemer med å legge på meg i svangerskapet.
 
åh så godt å se at jeg ikke er alene med vektoppgangen! uke 30 i dag, og ca +13 kg fra startvekt. Jordmor mente at jeg kom til å gå opp nærmere 25 kg om jeg "fortsatte slik" men syns ikke det er så forferdelig likevel! Er mange som går opp både 20 og 30 kg. Så lenge en er bevisst at en bør gå ned igjen etterpå har jeg ingen problemer med å legge på meg i svangerskapet.
Eneste negative jeg så sist med å gå opp så mye for så å slanke seg igjen, er at jeg fikk ekstremt mye strekkmerker.. Nå får jeg strekkmerker veldig lett også da.. Denne gangen bryr jeg meg ikke like mye om vektoppgangen, for strekkmerkene blir ikke færre uansett..
 
Eneste negative jeg så sist med å gå opp så mye for så å slanke seg igjen, er at jeg fikk ekstremt mye strekkmerker.. Nå får jeg strekkmerker veldig lett også da.. Denne gangen bryr jeg meg ikke like mye om vektoppgangen, for strekkmerkene blir ikke færre uansett..

hehe ja sant! fikk endel strekkmerker i begynnelsen (uke 17-20) men regner med det var fordi jeg alltid har vært "tynn" og at kroppen plutselig endret seg drastisk! og så var vi en tur i syden for noen uker siden, og da ble jo strekkmerkene solbrune, så er ikke lei meg for dem lenger :) Som min mor trøster meg med: det er jo for en fantastisk grunn vi får strekkmerker! Er sikker på at de som ikke kan få barn selv heller ville hatt et par strekkmerker og en baby enn ingen baby :) liten pris å betale
 
hehe ja sant! fikk endel strekkmerker i begynnelsen (uke 17-20) men regner med det var fordi jeg alltid har vært "tynn" og at kroppen plutselig endret seg drastisk! og så var vi en tur i syden for noen uker siden, og da ble jo strekkmerkene solbrune, så er ikke lei meg for dem lenger :) Som min mor trøster meg med: det er jo for en fantastisk grunn vi får strekkmerker! Er sikker på at de som ikke kan få barn selv heller ville hatt et par strekkmerker og en baby enn ingen baby :) liten pris å betale
Jeg har ingenting imot de fleste strekkmerkene mine.. Men fikk rumpa helt dekt av store, mørke, dype strekkmerker.. Hele rumpa er blitt et eneste stort krater.. Å ha noen på puppene og magen er null stress, men de på rumpa skulle jeg gjerne vert foruten.. Men er ikke noe å gjøre med, og så lenge det bare er mannen min som skal se rumpa mi så går det sikkert greit;) Bare håper vi aldri går fra hverandre, for jeg kan ikke vise meg naken for noen noensinne igjen;)
 
Gått opp 6 kg siden uke 10.. Uke 27+5 nå.. håper jeg ikke går opp veeeeeldig mye, men er ikke noe som har bekymret meg veldig foreløpig.. :)
 
Jeg er 30 uker i morgen og har gått opp 1,5 kg til nå, men vet jo det kommer:)) Med første gikk jeg opp 24 kg, med andre 8 kg. Så håper det ikke blir så alt for mye de siste ukene denne gangen heller. Nå skal det jo sies at jeg har litt ekstra fra før :))
 
9 kg i pluss... jeg starta rolig og forsiktig, men så sa det liksom bare bang. Jeg har lagt på meg 6 kg på 4 uker. :eek:
 
Back
Topp