Vekt i sv.skap

Med førstemann gikk jeg opp 17 kg, men veide meg ikke de siste tre ukene ;-) Gikk dog ned 14 kg bare et par dager etter fødsel, så var nok mye vann i kroppen!

Denne gangen er startvekt lavere enn sist, men gått opp 2,5 nå. Runder opp til 3 kg:P

Er det sånn at man går opp mer når man veier mindre? :eek: Jordmor mente det serru!
Håper ikke det er tilfellet, for da ligger jeg tynt an... :|

Haha tynt an her og da, for jordmor mente jeg veide litt for lite. Jeg er innenfor normal bmi da, og er ikke så høy heller så tok det ikke helt til meg :rolleyes:
Var innafor normalvektig før jeg også, så synes 6kg hittil er mye... Min jordmor komenterte ikke så my på det hun da :) håper vektoppgangen min stagnerer snart :p

Var innafor normalvektig før jeg også, så synes 6kg hittil er mye... Min jordmor komenterte ikke så my på det hun da :) håper vektoppgangen min stagnerer snart :p
Så lenge man følger sin egen kurve? :P kan godt stoppe opp litt her og! Haha!

Med første gikk jeg opp 8 kg. Med nr 2 gikk jeg først ned 5 kg for så å gå opp 7 kg. Altså 2 kg fra startvekt. Nå med 3 har jeg gått ned 2,5 og har lagt på meg 2,5. (Matlysten er på topp) :p

Den er lei! Vi får prøve å motivere hverandre!

Ja er veldig frustrerende og spesielt når man ikke får hjelp heller fra legen. Men håper at jeg klarer å legge om livsstilen og får mannen med på det også. Han har diabetes type 1, så han burde endre livsstilen han også. Han er ikke så plaget med vekten, men er en del høye blodsukker. Er enklere om man er 2.

Her har jeg gått opp 2 kg, er 13+2. Har lagt på meg 1 kg fra 11+6, syns det var litt nedtur.. Kjenner jeg syns det er litt vanskelig det med å skulle gå opp i vekt. Har ikke noe problem med babymage etc, men har hatt stabil vekt de siste 6 årene, så er vanskelig å plutselig se den krype oppover! :/

Ja er veldig frustrerende og spesielt når man ikke får hjelp heller fra legen. Men håper at jeg klarer å legge om livsstilen og får mannen med på det også. Han har diabetes type 1, så han burde endre livsstilen han også. Han er ikke så plaget med vekten, men er en del høye blodsukker. Er enklere om man er 2.
Uff ja, da er det jo en gyllen mulighet for dere etter fødselen!

I det første svangerskapet la jeg på meg 18 kg, og det meste kom veldig tidlig. Denne gangen sliter jeg veldig med dårlig matlyst og har ikke lagt på meg noe som helst (15+5). Er akkurat innenfor normalvekt (på grensa til undervektig), så det bekymrer meg litt at jeg ikke går opp i vekt. Jordmor sa at det var normalt å ikke legge på seg før uke 17, men at vi må se på kostholdet mitt om det ikke skjer noe ila den neste måneden.... Krysser fingrene for at kiloene kommer snart, det er overhodet inne antydning til mage enda ^^ Folk spør om jeg er sikker på at jeg er gravid :p

Forrige gang la jeg på meg 11,5 kg.
Så lang har jeg gått opp 3,5, så det kan tyde på at det blir mer denne gangen.

Jg la på meg ca 22 kg med begge de første. La på meg jvnt og trutt, men tror det gikk fortest siste trimester. En del var vann.
Er 15+2 nå og har gått opp 5-6 kg.

I dag hadde jeg plutselig gått ned 3kg... Åpenbart at jeg har lett for å holde på vann, siden vekten svinger som en jojo! :O

Opp 2 kg, 14+3 nå. Ikke kommet noe mage ennå, bare håndtak fra alle skolebollene i sommer... ("dessverre" har jeg ikke slitt med kvalme i det hele tatt, bare sulten hele tiden)

Idag veier jeg 2,3 kg mer enn startvekt (13+6 eller 14+2). Hadde en bmi på 22 fra før, og er spent på hvor mye jeg vil gå opp.. Har jo ingenting å sammenlikne med :)

25 kg med nr1 .... men egen feil,spiste som en tulling:p
13 kg med nr 2 :D
Er gått opp 1-2 kg nå er 15 uker

Back
Topp